Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrage schildklier na gebruik van xtc?

Trage schildklier na gebruik van xtc?

5 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KermikiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen!!!

Om de twee weken ga ik naar een feest en neem ik een pilletje en dit doe ik nu voor een half jaar, maar ik heb nu denk ik al 4 weken last van geen energie en ben futloos.
Ik weet niet zeker of dit gewoon weer over zal gaan als ik een tijd niet gebruik of dat ik door de xtc een vertraagde schildklier heb gekregen.

Mijn vraag is of het uberhoud mogelijk is om naar een half jaar xtc een vertraagde schildklier te krijgen?....
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vermoeidheid kan heel veel oorzaken hebben. Bijvoorbeeld veel te vaak gebruiken zoals jij doet. Nooit van de 3-maanden regel gehoord? 3 maanden pauze tussen elke keer xtc is het beste. Maar jij gebruikt al een half jaar elke 2 weken dus dat is al 13 keer. Reken maar dat je je klachten te danken hebt aan onverantwoord vaak gebruiken. Niet slim, en je dan afvragen waarom je zo moe bent... Echt...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit zal vrij weinig met een vertraagde schildklier te maken hebben, maar van te vaak XTC gebruiken kun je zeker moe en futloos worden. Elke twee weken is veel te frequent en dit is zeker geen onbekend gevolg van zo vaak XTC gebruiken. Normaal wordt aangeraden om zeker 3 maanden tussen elke keer te houden. :wink:

Als ik jou was zou ik een tijdje van de drugs afblijven. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tweewekelijks gebruik is echt te veel en dat al voor een half jaar lang. Stop met drugs gebruiken. Ga met je vermoeidheidsprobleem naar de dokter. Met een bloedtest ziet hij snel of je schildklier overactief is.

Toch een goeie vraag!!

Ik moet wel zeggen ik doe al 2 jaar lang 3 maandelijkse een bloedtest. Ik gebruik xtc nu toch al 1jaar en 2 maanden. Samen met andere stofjes tussenin die niet of minder op de serotonine huishouding werken. De laatste 3 bloedtesten is er opmerkelijk in de waardes van de schildklier een kleine stijging zien. Niet duidelijk of dit iets te maken heeft met mijn druggebruik maar ik schakel nu over op een 3 a 4 tal maanden niets te gebruiken buiten cannabis of psychedelica. Als er terug daling is in de waardes kan dit wel op iets wijzen toch...?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja wellicht kan dit op iets wijzen maar er zijn natuurlijk heel veel variabelen in je leven. Je eten en drinken, sporten, slaap wellicht ergens een virusje in je lijf, zomer en winter. Maar ik ben wel nieuwschierig of er een daling is te zien. Wellicht dan wel beter dat die test aan het eind van die periode van 3 a 4 maanden word genomen dus als je weer zo lang mogelijk xtc vrij bent.

Aan de topic starter wil ik graag zeggen dat hij zich echt even moet inlezen. Lees even wat standaard info over xtc voor je je er weer aan waagt. Er zijn veel nieuwe forum gangers hier met het zelfde probleem of zelfde misbruik hier wat handige basis linkjes.

http://www.unity.nl/drug/xtc/
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/xtc-feiten/

Soms word er op deze sites gerefereerd aan een 2 maanden regel maar maak hier gerust drie maanden van. Dit om je hersenen goed te laten herstellen. Het is niet alleen een kwestie van je serotonine aanvullen. Het gaat nog meer om je receptoren de rust te geven om die te laten herstellen. Als ik jou was zou ik zeker nu 5 maanden geen xtc doen.

Tekzor668 zei:
Tweewekelijks gebruik is echt te veel en dat al voor een half jaar lang. Stop met drugs gebruiken. Ga met je vermoeidheidsprobleem naar de dokter. Met een bloedtest ziet hij snel of je schildklier overactief is.

Toch een goeie vraag!!

Ik moet wel zeggen ik doe al 2 jaar lang 3 maandelijkse een bloedtest. Ik gebruik xtc nu toch al 1jaar en 2 maanden. Samen met andere stofjes tussenin die niet of minder op de serotonine huishouding werken. De laatste 3 bloedtesten is er opmerkelijk in de waardes van de schildklier een kleine stijging zien. Niet duidelijk of dit iets te maken heeft met mijn druggebruik maar ik schakel nu over op een 3 a 4 tal maanden niets te gebruiken buiten cannabis of psychedelica. Als er terug daling is in de waardes kan dit wel op iets wijzen toch...?
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
bobsacamano zei:
Ja wellicht kan dit op iets wijzen maar er zijn natuurlijk heel veel variabelen in je leven. Je eten en drinken, sporten, slaap wellicht ergens een virusje in je lijf, zomer en winter. Maar ik ben wel nieuwschierig of er een daling is te zien. Wellicht dan wel beter dat die test aan het eind van die periode van 3 a 4 maanden word genomen dus als je weer zo lang mogelijk xtc vrij bent.
Klik om te vergroten...

Inderdaad de variabelen in het leven kun die waarden doen stijgen en dalen. Ik ben ook nieuwschierig en neem daarom de test op mezelf omdat ik nog een tijdje die bloedtesten moet doen i.v.m. mijn ziektebeeld. Is er effectief een verlaging deel ik de waarden en info erover zeker op DF.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."