#1
Hier kan ik aan toevoegen:

Winehouse zei:Staat 5mg Diazepam dan gelijk aan 15 of aan 100mg Oxazepam? want dat is een beetje vaag.
Arizona zei:de gehele lijst vind ik te denken geven
Spor zei:Wat een waardeloze lijst.
Om te beginnen zijn de marges absurd. 15 of 100mg oxazepam is echt een belachelijke verlijking met "10mg diazepam".
Daarbij is 0,5 - 2mg flunitrazepam dat helemáál. Om te beginnen is het appels met peren vergelijken. (hypnotische benzo's met anxilotische benzo's) maar daarbij word 10mg diazepam her en der funktioneel voorgeschreven voor dag in dag uit om mensen van te laten funktioneren. Zo voelt het ook als je het op hebt (heb toevallig 5mg diazepam op vandaag). Lekker rustig, geen haast, maar wel orde in de kop.
Met 2mg flunitrazepam kan ik letterlijk niet meer in staan voor mijn daden. Behalve dat ik er letterlijk meestal niets meer van weet de dag erna, heb ik mezelf al regelmatig belachelijk gemaakt bij andere met het spul op. Iets wat me met valium niet zou overkomen.
8mg lorazepam is ook ongelofelijke bullshit. Toevallig nog niet zo lang geleden een keer gedaan. Eerst 6 en evenlater nog 2. Nou toen die 2 gingen werken ben ik snel naar huis gefietst voordat ik kieperde.
En zo kan ik nog wel even doorgaan... Niet om iemand af te kraken ofzo maar die lijst zijn echt random waardes. Behalve appels en peren worden er ook nog appels met bloemkool vergeleken: diazepam is een (extreem) langwerkend anxiloticum, waar deels van het effect nog word veroorzaakt door metabolisatie in andere werkzame stoffen, waar midazolam een (extreem) kortwerkend hypnoticum is.
Ik vind het echt nergens over gaan...
Pammer zei:Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Ik heb het over links en rechts, de hoeveelheid die ingenomen moet worden.Winehouse zei:Pammer zei:Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Ze vergelijken benzo's met elkaar, geen mensen (in gewichtsklasse).
Pammer zei:Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
http://www.bcfi.be/Folia/index.cfm?Foli ... entielijstSublimo zei:Heb je de originele link nog ? Want ik ken de site wel maar het zou me verbazen als ze zo een vage lijst zouden produceren, er zal op zen minst nog een hoop uitleg bij hebben gestaan.
Mischien dat je daarom de originele link eens zou kunnen posten hier ?Ben wel benieuwd wat voor uitleg zij erbij geven.
Spor zei:Pammer zei:Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Geen sorry nodig. Ik zei het puur om mensen die hun dosis aan de hand van die lijst vast zouden stellen, dan zullen ze namelijk nog verrast worden. Was geen uithaal naar jou, maar naar de schrijver van de lijst.
Daarbij is 10mg diazepam, 10mg diazepam. Voor iemand van 40 kilo net zo goed als voor iemand van 90 kilo. Als wat jij zegt, links voor lichte mensen, en rechts voor zware mensen zou zijn, voor wat voor mensen is 10mg diazepam dan ?
Als een 90kg persoon 10mg diazepam neemt, heeft ie daarvan een bepaald effect, waarschijnlijk minder als iemand die 45kg weegt. (even oxazepam als voorbeeld genomen) Dan zou het volgens jou betekenen dat de 45kg persoon 15mg oxazepam zou moeten nemen voor het zelfde effect als 10mg diazepam, en de 90kg persoon 100mg voor het zelfde effect als 10mg diazepam. Wat me brengt naar mijn oorspronkelijke punt: 10mg diazepam = 10mg diazepam.
Kort gezegd, als de waardes op de lijst zouden kloppen zou het bijvoorbeeld een vergelijking moeten zijn met 2,5 - 10mg diazepam, niet 10mg...
Idd.Winehouse zei:Niks tegen jou Pammer, integendeel zelfs. Maar misschien kan dit beter naar de prullenbak?
Roept bij mij ook cravings op . 60mg temazepam = knockout. 10mg diazepam niet dus.Oom Klaas zei:60 mg temazepam![]()
Dat gaat wel wat verder dan 10 mg valium, van die lijst krijg ik wel weer zin![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."