#1
Hallo, Ik heb het afgelopen jaar ongeveer een jaar lang af en aan benzo's gebruikt,
Dus bv:
eerst een weekje elke dag 5 mg diazepam, dan weer 3 weken niks,
een weekendje oxazepam, dan weer een tijdje niks,
daarna 8 weken lang elk weekend een rohypnol maar doordeweeks niks,
weer paar weken helemaal niks, toen weer eens een week elke dag een oxazepam,
enzovoorts enzovoorts..
Ik gebruikte het gewoon om te ontspannen en af en toe om te slapen na pep, verder nooit problemen mee gehad.
Vanaf ongeveer 4 maanden geleden voelde ik mij continu vrij depressief en angstiger dan normaal. Ik begon na te gaan hoe dit zou kunnen komen, aangezien ik ook regelmatig andere drugs gebruik waar je je kut van kunt gaan voelen.
Benzo ontwenning kwam niet direct in me op omdat ik nooit continu benzo's gebruikte en ik nooit echt verschijnselen als slapeloosheid en trillen enz ervoer, dus geen duidelijke ontwenning zegmaar.
Na een paar weken met alle drugs gestopt te zijn voelde ik me nog steeds een beetje depressief en angstig, maar wel een stuk minder.
Ik voelde me dus weer een stuk beter en op een saaie vrijdag avond neem ik een halve valium, deze deed zijn werk erg goed, ik merkte dat mijn tollerantie aardig afgenomen was.
Dit weekend heb ik verder niets gebruikt.
Ik merkte in de loop van de week dat de depressie en angst veel heviger waren dan de week hiervoor. Ik was dus eigenlijk weer terug bij af.
Hierna ben ik een periode van 2 maanden helemaal gestopt met benzo's, ik herstelde langzaam maar zeker, en sinds 3 weken voel ik me weer helemaal normaal, vrolijk en zonder angst.
Nu komt het, mijn vraag:
Kan ik nu weer eens een oxazepammetje nemen? ik neem aan dat mijn receptoren ondertussen weer volledig zijn hersteld?
Hoelang zou ik volgens jullie moeten wachten?
ik ben van plan het voortaan anders te doen, max 1 x per maand 1 weekend aan de benzo's, dit zou ontwenning wel moeten voorkomen toch?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met ontwennen en daarna weer eens een benzo gebruiken?
Ik vraag dit omdat ik bang ben weer terug bij af te zijn als ik 1 x een benzo neem, dan voel ik me weer 1,5 maand kut, dat heb ik er niet voor over.
Bedankt voor het lezen.
Dus bv:
eerst een weekje elke dag 5 mg diazepam, dan weer 3 weken niks,
een weekendje oxazepam, dan weer een tijdje niks,
daarna 8 weken lang elk weekend een rohypnol maar doordeweeks niks,
weer paar weken helemaal niks, toen weer eens een week elke dag een oxazepam,
enzovoorts enzovoorts..
Ik gebruikte het gewoon om te ontspannen en af en toe om te slapen na pep, verder nooit problemen mee gehad.
Vanaf ongeveer 4 maanden geleden voelde ik mij continu vrij depressief en angstiger dan normaal. Ik begon na te gaan hoe dit zou kunnen komen, aangezien ik ook regelmatig andere drugs gebruik waar je je kut van kunt gaan voelen.
Benzo ontwenning kwam niet direct in me op omdat ik nooit continu benzo's gebruikte en ik nooit echt verschijnselen als slapeloosheid en trillen enz ervoer, dus geen duidelijke ontwenning zegmaar.
Na een paar weken met alle drugs gestopt te zijn voelde ik me nog steeds een beetje depressief en angstig, maar wel een stuk minder.
Ik voelde me dus weer een stuk beter en op een saaie vrijdag avond neem ik een halve valium, deze deed zijn werk erg goed, ik merkte dat mijn tollerantie aardig afgenomen was.
Dit weekend heb ik verder niets gebruikt.
Ik merkte in de loop van de week dat de depressie en angst veel heviger waren dan de week hiervoor. Ik was dus eigenlijk weer terug bij af.
Hierna ben ik een periode van 2 maanden helemaal gestopt met benzo's, ik herstelde langzaam maar zeker, en sinds 3 weken voel ik me weer helemaal normaal, vrolijk en zonder angst.
Nu komt het, mijn vraag:
Kan ik nu weer eens een oxazepammetje nemen? ik neem aan dat mijn receptoren ondertussen weer volledig zijn hersteld?
Hoelang zou ik volgens jullie moeten wachten?
ik ben van plan het voortaan anders te doen, max 1 x per maand 1 weekend aan de benzo's, dit zou ontwenning wel moeten voorkomen toch?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met ontwennen en daarna weer eens een benzo gebruiken?
Ik vraag dit omdat ik bang ben weer terug bij af te zijn als ik 1 x een benzo neem, dan voel ik me weer 1,5 maand kut, dat heb ik er niet voor over.
Bedankt voor het lezen.
