Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopnieuw benzo na ontwenning

opnieuw benzo na ontwenning

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, Ik heb het afgelopen jaar ongeveer een jaar lang af en aan benzo's gebruikt,
Dus bv:
eerst een weekje elke dag 5 mg diazepam, dan weer 3 weken niks,
een weekendje oxazepam, dan weer een tijdje niks,
daarna 8 weken lang elk weekend een rohypnol maar doordeweeks niks,
weer paar weken helemaal niks, toen weer eens een week elke dag een oxazepam,
enzovoorts enzovoorts..

Ik gebruikte het gewoon om te ontspannen en af en toe om te slapen na pep, verder nooit problemen mee gehad.
Vanaf ongeveer 4 maanden geleden voelde ik mij continu vrij depressief en angstiger dan normaal. Ik begon na te gaan hoe dit zou kunnen komen, aangezien ik ook regelmatig andere drugs gebruik waar je je kut van kunt gaan voelen.
Benzo ontwenning kwam niet direct in me op omdat ik nooit continu benzo's gebruikte en ik nooit echt verschijnselen als slapeloosheid en trillen enz ervoer, dus geen duidelijke ontwenning zegmaar.
Na een paar weken met alle drugs gestopt te zijn voelde ik me nog steeds een beetje depressief en angstig, maar wel een stuk minder.
Ik voelde me dus weer een stuk beter en op een saaie vrijdag avond neem ik een halve valium, deze deed zijn werk erg goed, ik merkte dat mijn tollerantie aardig afgenomen was.
Dit weekend heb ik verder niets gebruikt.
Ik merkte in de loop van de week dat de depressie en angst veel heviger waren dan de week hiervoor. Ik was dus eigenlijk weer terug bij af.
Hierna ben ik een periode van 2 maanden helemaal gestopt met benzo's, ik herstelde langzaam maar zeker, en sinds 3 weken voel ik me weer helemaal normaal, vrolijk en zonder angst.
Nu komt het, mijn vraag:

Kan ik nu weer eens een oxazepammetje nemen? ik neem aan dat mijn receptoren ondertussen weer volledig zijn hersteld?

Hoelang zou ik volgens jullie moeten wachten?

ik ben van plan het voortaan anders te doen, max 1 x per maand 1 weekend aan de benzo's, dit zou ontwenning wel moeten voorkomen toch?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met ontwennen en daarna weer eens een benzo gebruiken?

Ik vraag dit omdat ik bang ben weer terug bij af te zijn als ik 1 x een benzo neem, dan voel ik me weer 1,5 maand kut, dat heb ik er niet voor over.

Bedankt voor het lezen.
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, voor andere mensen die dit zich afvragen: Nee, het kan geen kwaad, heb eergisteren een oxazepam 50 gehad en heb nergens last van! Ga het nu niet meer zover laten komen..
Min 2 weken ertussen..
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
sjoerd101 zei:
Ok, voor andere mensen die dit zich afvragen: Nee, het kan geen kwaad, heb eergisteren een oxazepam 50 gehad en heb nergens last van! Ga het nu niet meer zover laten komen..
Min 2 weken ertussen..
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
lekker bezig! in de beginpost zeg je nog dat je maximaal 1 weekend per maand ga doen :wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dreuge zei:
sjoerd101 zei:
Ok, voor andere mensen die dit zich afvragen: Nee, het kan geen kwaad, heb eergisteren een oxazepam 50 gehad en heb nergens last van! Ga het nu niet meer zover laten komen..
Min 2 weken ertussen..
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
lekker bezig! in de beginpost zeg je nog dat je maximaal 1 weekend per maand ga doen :wave:
Klik om te vergroten...


Ken de pijn maar al te goed maar goed het komt eruiteindelijk op neer dat je gewoon niet moet opgeven, iedereen maakt weleens fouten spreek ik ook uit ervaring.

Ik zou het niet doen als het een valkuil is maar ik ben misschien wel de laatste die je dat kan zeggen heb zelf al (te) veel foutjes gemaakt al doende leert men, zegt men dan.
Zoiezo het bestte!

Kort zou mijn advies zijn niet doen , maar dat weet jij beter als ik of iemand anders hier hoe je leven eruit ziet.

Groetjes!
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou ja, zolang je de verschillende pammetjes met pauzes nuttigt weet het lichaam niet waaraan die nu verslaafd moet raken...vergeef me mijn simpele uitleg.....

Bij het zelfde middel diazepam b.v. zou ik het echt afraden.

Groetjes....
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je lichaam zal uiteindelijk wel gaan wennen en verlangen naar het benzo gvoel. Welke benzo je ook gebruikt, het effect is toch allemaal maar met een doel en dat doel verlangt het lichaam op den duur. Opzich zijn die pauzes niet verkeerd, maargoed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."