Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMomenten "even wegvallen" door XTC

Momenten "even wegvallen" door XTC

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Floor12345Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hooi,

Ik had afgelopen weekend een feestje en daarna een after waar ik in totaal een beetje pep en 3 pillen heb genuttigd. In een tijdsbestek van 12 uur s nachts tot ongeveer 2 uur smiddags. Nou heb ik wel vaker gebruikt maar dit was toch wel het meest wat ik gebruikt heb tot nu toe. Nou had ik op de after opeens dat ik elke paar seconden even wegviel, gewoon zwart beeld kreeg. Ik vond het echt heel eng en het bleef ook echt een paar uur aanhouden. Ben daarna gaan slapen en de volgende nacht had ik ook momenten dat ik wakker schrok terwijl ik dat gewoonlijk nooit heb. Ik heb hier nog nooit van gehoord, is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Las op internet iets over een serotonine stoornis? Wil dit iig niet meer meemaken :openmouth: :openmouth:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
maak je niet druk, dit is normaal bij slaaptekort, volgens mij heet het microslaap ofzo.

het is in elk geval normaal bij mensen die erg lang rijden en dergelijke, volstrekt natuurlijk. ik ken het zelf ook. als ik weereens in slaap val onder werktijd, het makkelijkste is eraan toegeven, als dat mogelijk is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
3 pillen zegt niks.. Ligt er aan hoeveel er in de pil zit. De gemiddelde pil die op het moment de ronde doet bevat meestal zo rond de 200/220 mg MDMA. Dus heb je waarschijnlijk zo een 600mg binnen een halve dag op. Je hebt een dosis op voor iemand met een lichaamsgewicht van 400 kg. Je hebt gewoon veel te veel gehad, that's it!
Goed eten en slapen en een maand of 3 niets gebruiken en tis over. De juiste dosis is 1,5 tot 2 mg per kg lichaamsgewicht per keer/ 3 maanden. Je hebt het gewoon te dol gemaakt.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat Dunnetjes zegt, en combineren met pep is ook nog eens extra schadelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door die absurde mdma topics de laatste tijd, leek dit me in eerste instantie mee te vallen. Maar waarschijnlijk is ook dit een fikse overdosering ja. Er is blijkbaar dringend behoefte aan goede voorlichting in Nederland. Zo moeilijk is het ook allemaal niet zou je denken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Door die absurde mdma topics de laatste tijd, leek dit me in eerste instantie mee te vallen. Maar waarschijnlijk is ook dit een fikse overdosering ja. Er is blijkbaar dringend behoefte aan goede voorlichting in Nederland. Zo moeilijk is het ook allemaal niet zou je denken.
Klik om te vergroten...


Eigenlijk erg dat we een topic als dit al "mee vinden vallen"..... :(
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
En of die absurde topics nou echt waren of trolls, mensen die hier komen zien deze verhalen en zo lijkt het normaal te worden om zoveel pillen te nemen. Daarom vind ik het ook wel kwalijk dat er hier soms zulke gematigde reacties op komen die lijken te zeggen dat het allemaal wel meevalt.

Zo ook:

MeejheM zei:
maak je niet druk, dit is normaal bij slaaptekort, volgens mij heet het microslaap ofzo.

het is in elk geval normaal bij mensen die erg lang rijden en dergelijke, volstrekt natuurlijk. ik ken het zelf ook. als ik weereens in slaap val onder werktijd, het makkelijkste is eraan toegeven, als dat mogelijk is.
Klik om te vergroten...
Iemand heeft 3 pillen van vermoedelijk rond de 200 mg gehad en dat i.c.m speed, natuurlijk is dit niet gewoon een kwestie van (enkel) slaaptekort. Aangezien zoveel mensen blijkbaar niet zelf het verstand hebben om eerst zelf op onderzoek te gaan voordat ze spul achterover gooien, lijkt het me geen goed idee om hier licht over te doen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik spreek over de symptomen, rekening houdend met de achtergrond informatie. vanuit dat standpunt is kort wegvallen in korte slaapjes niet bijzonder, en ik denk dat iedereen het wel herkent.

ik zeg niks over de dosering. maar die is inderdaad vrij hoog.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
maak je niet druk, dit is normaal bij slaaptekort, volgens mij heet het microslaap ofzo.

het is in elk geval normaal bij mensen die erg lang rijden en dergelijke, volstrekt natuurlijk. ik ken het zelf ook. als ik weereens in slaap val onder werktijd, het makkelijkste is eraan toegeven, als dat mogelijk is.
Klik om te vergroten...
Microslapen zou je zelf juist niet 'echt' mogen merken, hoogstens dat het lijkt alsof je wakker wordt uit een dromerige toestand.

Een serotoninesyndroom is daarintegen weer een acute aandoening, ééntje waar je tijdens het gebruik zelf behoorlijk last van kunt krijgen.

http://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/index.php/Flauwte
* Volgens mij is het gewoon een combinatie van slaaptekort, eventueel slecht eten/drinken en teveel drugs. Daarmee kun je ongeveer alle oorzaken van een Flauwte wel aantikken, als je je best doet.

* Maar ik ben geen Doc of EHBO'er

3 pillen plus pep is trouwens niet de meest verstandige weekendbesteding. :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou is dit een keer een hulpvraag waarbij ik niet denk: "ga als de sodemieter naar de huisarts/spoed eisende hulp".

dan vind ik ondanks de waarschuwing toch dat de symptomen wel passen bij het verhaal, en denk ik verder geen reden zijn om je zorgen te maken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die microslaapjes zijn vooral verwarrend. Heb ik meestal bij het thuis komen na een avond x. Hier noemen we het tijdreizen. Je bent even zo goed als weg in een droom en luttele seconden later terug op de bank. Verdwaasd rond kijken, "He, sliep ik nu of wat?" :grin:

In geval van TS, 3pillen en pep dat wil zeggen te veel van het goeie. Goeie rust, vitaminen, structuur in je dag, op tijd gaan slapen, goed eten,... alles wat gezond is. Drugs laat je beter even opzij. Na een weekje (3-6 dagen na gebruik) gaat het zo weer over. Zoniet ga dan even langs bij de arts. Ik spreek uit ervaring. Enkele pillen en pep was de reden dat ik mijn account opende.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."