Hoi,
Ik ben sinds vandaag lid geworden van dit forum. Niet omdat ik zelf drugs gebruik om een prettig gevoel te krijgen, of om eens te trippen, maar omdat ik fentanyl gebruik tegen pijn.
Sinds 3 maanden gebruik ik een fentanylpleister met een afgifte van 50mcg/uur. Daarnaast heb ik ook nog Actiq (fentanyl lollie van 400mcg) en Instanyl (fentanyl neusspray van 100mcg). Deze laatste twee heb ik om snel opkomende doorbraakpijn te kunnen couperen.
Voordat ik fentanyl kreeg heb ik het volgende rijtje gehad:
. paracetamol
. meloxicam
. tramal
. oxinorm
Geen van allen hielp voldoende, de fentanyl wel dus daar ben ik erg blij mee.
Wel heb ik sinds ik de fentanyl gebruik vooral 's avonds als het donker gaat worden last van angstig zijn en een soort onheilsgevoel. Dat heb ik mijn hele leven nog nooit gehad en ik vindhet een erg vervelende gewaarwording.
MIjn vraag is of dit een bijwerking kan zijn van fentanyl (of andere opiaten).
Wie heeft dit ook gehad of herkent dit? En wat is er aan te doen?
Alvast bedankt voor een antwoord.
Ik ben sinds vandaag lid geworden van dit forum. Niet omdat ik zelf drugs gebruik om een prettig gevoel te krijgen, of om eens te trippen, maar omdat ik fentanyl gebruik tegen pijn.
Sinds 3 maanden gebruik ik een fentanylpleister met een afgifte van 50mcg/uur. Daarnaast heb ik ook nog Actiq (fentanyl lollie van 400mcg) en Instanyl (fentanyl neusspray van 100mcg). Deze laatste twee heb ik om snel opkomende doorbraakpijn te kunnen couperen.
Voordat ik fentanyl kreeg heb ik het volgende rijtje gehad:
. paracetamol
. meloxicam
. tramal
. oxinorm
Geen van allen hielp voldoende, de fentanyl wel dus daar ben ik erg blij mee.
Wel heb ik sinds ik de fentanyl gebruik vooral 's avonds als het donker gaat worden last van angstig zijn en een soort onheilsgevoel. Dat heb ik mijn hele leven nog nooit gehad en ik vindhet een erg vervelende gewaarwording.
MIjn vraag is of dit een bijwerking kan zijn van fentanyl (of andere opiaten).
Wie heeft dit ook gehad of herkent dit? En wat is er aan te doen?
Alvast bedankt voor een antwoord.