#1
Beste allemaal,
Mijn vriendin en ik gingen gisternacht/vanochtend naar een festival. Ik zelf had al 3 keer getikt, en mijn vriendin wilde het voor het eerst gaan proberen. Ik had voor haar een pil geregeld dat "rood leeuwtje" wordt genoemd. Het was getest door een vriend van mij, de sterkte was 170mg. Dezelfde pil was al vaker door vrienden van mij gebruikt en was goed bevallen. Ik zelf had een mario pil, ook getest, 180mg. We namen allebei rond 1 uur ons eerste kwartje, en rond half 2 het tweede kwartje. Ik begon na het eerste kwartje al een beetje wat te voelen maar mijn vriendin nog niet. Na het tweede kwartje begon zij ook wat te voelen, maar dit ging echter snel mis. Ongeveer 20 minuten na het tweede kwartje voelde ze zich opeens heel licht in haar hoofd. Omdat ze zich wel eens vaker licht in haar hoofd voelt (lage bloeddruk) had ze zoute dropjes meegenomen. Die gingen we halen uit ons kluisje, maar toen we daar aankwamen voelde ze zich zo slecht dat ze ging zitten en niet meer wilde opstaan. Toen ging haar spraak opeens erg achteruit. Ze kon amper zinnen zeggen, moest erg stotteren en maakte uit het niets rare geluidjes (beetje te vergelijken met geluiden van een zwakzinnige). Ze zei dat ze er geen controle over had. Ook werd ze erg bang en paranoïde, ik had moeite met haar gerust te stellen. Na ongeveer 3 kwartier daar te hebben gezeten kwamen er bewakers aan die ons naar de EHBO verwezen. Mijn vriendin wilde echter niet opstaan dus kwam de EHBO naar ons toe. Met moeite zijn we toen samen naar het EHBO gebouw gelopen. Daar werd ze op vanalles getest, maar er bleek niks ernstigs aan de hand te zijn. (Alle waarden waren normaal etc.) Ze voelde zich al minder licht in haar hoofd, maar haar spraakvermogen bleef slecht. De EHBO man zei dat dat vanzelf wel zou overgaan. Ik heb toen met haar tot 6 uur 's ochtends op een bankje bij het festival gezeten en haar proberen kalm te houden. Ze heeft veel cola gedronken en een milkyway gegeten. Ze kon al wat beter praten maar moest nog steeds veel geluidjes uit het niets maken. We zijn toen fietsend naar huis gegaan, eenmaal thuis aangekomen maakte ze bijna geen geluidjes meer. We gingen slapen en werden rond half 3 weer wakker.
Toen ze echter wakker werd, had ze nog steeds last van geluiden maken. Het wisselt zich erg af, soms heeft ze er een half uur geen last van, maar dan kan ze daarna niet stil meer zijn. Ze zegt dat ze een soort drang in haar hoofd voelt om deze geluiden te maken, en soms voelt ze nieteens aankomen dat ze een geluid maakt. Als ze het voelt aankomen is het heel moeilijk om tegen te houden, hetzelfde als dat je van kriebel in je keel de drang krijgt om te hoesten. Ook zegt ze dat het meer inspanning en moeite in haar hersenen kost om die geluiden te maken. Haar hoofd voelt heel vol en druk. Wat mij ook opviel, is dat ze een paar keer opeens een rare beweging met haar arm of been maakte, zonder dat ze dat zelf wilde.
Ze maakt nu al een uur lang minstens een paar keer per minuut gekke geluidjes. Zinnen kan ze moeilijk afmaken want die worden steeds door geluidjes onderbroken. Ik begin me zorgen te maken want het is weer erger geworden dan eerst. We hebben de hele dag niks gedaan behalve iets eten en in bed liggen. Ze ziet er vermoeid uit, maar voelt niet warm aan. Ze probeert nu te slapen, maar in slaap vallen gaat lastig.
Bij mij ging er niks fout na het nemen van de twee kwartjes. Ik heb die avond niks meer bijgenomen. Toen ik voor het eerst XTC nam deed ik hetzelfde als bij deze avond, dus ik vind het heel raar en jammer dat het bij mijn vriendin opeens fout ging. Ik voel me er erg schuldig over dat het zo is gegaan.
Wat ik mij nu afvraag, is: heeft iemand wel eens een soortgelijke ervaring gehad en hoelang duurde het voordat dat over ging? De EHBO man zei dat het "vanzelf over zou gaan", maar spreekt hij dan over een paar uur of een paar dagen? Mijn vriendin moet morgen weer naar school en het zou erg vervelend zijn als ze dan nog steeds last heeft van al deze geluiden maken. Is er nog iets wat mijn vriendin kan doen zodat het sneller over gaat?
Sorry voor zo'n lang bericht, maar ik wilde het verhaal zo volledig mogelijk vertellen. Ik hoop dat iemand hier meer over weet en/of kan helpen.
Mijn vriendin en ik gingen gisternacht/vanochtend naar een festival. Ik zelf had al 3 keer getikt, en mijn vriendin wilde het voor het eerst gaan proberen. Ik had voor haar een pil geregeld dat "rood leeuwtje" wordt genoemd. Het was getest door een vriend van mij, de sterkte was 170mg. Dezelfde pil was al vaker door vrienden van mij gebruikt en was goed bevallen. Ik zelf had een mario pil, ook getest, 180mg. We namen allebei rond 1 uur ons eerste kwartje, en rond half 2 het tweede kwartje. Ik begon na het eerste kwartje al een beetje wat te voelen maar mijn vriendin nog niet. Na het tweede kwartje begon zij ook wat te voelen, maar dit ging echter snel mis. Ongeveer 20 minuten na het tweede kwartje voelde ze zich opeens heel licht in haar hoofd. Omdat ze zich wel eens vaker licht in haar hoofd voelt (lage bloeddruk) had ze zoute dropjes meegenomen. Die gingen we halen uit ons kluisje, maar toen we daar aankwamen voelde ze zich zo slecht dat ze ging zitten en niet meer wilde opstaan. Toen ging haar spraak opeens erg achteruit. Ze kon amper zinnen zeggen, moest erg stotteren en maakte uit het niets rare geluidjes (beetje te vergelijken met geluiden van een zwakzinnige). Ze zei dat ze er geen controle over had. Ook werd ze erg bang en paranoïde, ik had moeite met haar gerust te stellen. Na ongeveer 3 kwartier daar te hebben gezeten kwamen er bewakers aan die ons naar de EHBO verwezen. Mijn vriendin wilde echter niet opstaan dus kwam de EHBO naar ons toe. Met moeite zijn we toen samen naar het EHBO gebouw gelopen. Daar werd ze op vanalles getest, maar er bleek niks ernstigs aan de hand te zijn. (Alle waarden waren normaal etc.) Ze voelde zich al minder licht in haar hoofd, maar haar spraakvermogen bleef slecht. De EHBO man zei dat dat vanzelf wel zou overgaan. Ik heb toen met haar tot 6 uur 's ochtends op een bankje bij het festival gezeten en haar proberen kalm te houden. Ze heeft veel cola gedronken en een milkyway gegeten. Ze kon al wat beter praten maar moest nog steeds veel geluidjes uit het niets maken. We zijn toen fietsend naar huis gegaan, eenmaal thuis aangekomen maakte ze bijna geen geluidjes meer. We gingen slapen en werden rond half 3 weer wakker.
Toen ze echter wakker werd, had ze nog steeds last van geluiden maken. Het wisselt zich erg af, soms heeft ze er een half uur geen last van, maar dan kan ze daarna niet stil meer zijn. Ze zegt dat ze een soort drang in haar hoofd voelt om deze geluiden te maken, en soms voelt ze nieteens aankomen dat ze een geluid maakt. Als ze het voelt aankomen is het heel moeilijk om tegen te houden, hetzelfde als dat je van kriebel in je keel de drang krijgt om te hoesten. Ook zegt ze dat het meer inspanning en moeite in haar hersenen kost om die geluiden te maken. Haar hoofd voelt heel vol en druk. Wat mij ook opviel, is dat ze een paar keer opeens een rare beweging met haar arm of been maakte, zonder dat ze dat zelf wilde.
Ze maakt nu al een uur lang minstens een paar keer per minuut gekke geluidjes. Zinnen kan ze moeilijk afmaken want die worden steeds door geluidjes onderbroken. Ik begin me zorgen te maken want het is weer erger geworden dan eerst. We hebben de hele dag niks gedaan behalve iets eten en in bed liggen. Ze ziet er vermoeid uit, maar voelt niet warm aan. Ze probeert nu te slapen, maar in slaap vallen gaat lastig.
Bij mij ging er niks fout na het nemen van de twee kwartjes. Ik heb die avond niks meer bijgenomen. Toen ik voor het eerst XTC nam deed ik hetzelfde als bij deze avond, dus ik vind het heel raar en jammer dat het bij mijn vriendin opeens fout ging. Ik voel me er erg schuldig over dat het zo is gegaan.
Wat ik mij nu afvraag, is: heeft iemand wel eens een soortgelijke ervaring gehad en hoelang duurde het voordat dat over ging? De EHBO man zei dat het "vanzelf over zou gaan", maar spreekt hij dan over een paar uur of een paar dagen? Mijn vriendin moet morgen weer naar school en het zou erg vervelend zijn als ze dan nog steeds last heeft van al deze geluiden maken. Is er nog iets wat mijn vriendin kan doen zodat het sneller over gaat?
Sorry voor zo'n lang bericht, maar ik wilde het verhaal zo volledig mogelijk vertellen. Ik hoop dat iemand hier meer over weet en/of kan helpen.