Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste allemaal, Mijn vriendin en ik gingen gisternacht/vanochtend naar een festival. Ik zelf had al 3 keer getikt, en mijn vriendin wilde het voor het eerst gaan proberen. Ik had voor haar een pil geregeld dat "rood leeuwtje" wordt genoemd. Het was getest door een vriend van mij, de sterkte was 170mg. Dezelfde pil was al vaker door vrienden van mij gebruikt en was goed bevallen. Ik zelf had een mario pil, ook getest, 180mg. We namen allebei rond 1 uur ons eerste kwartje, en rond half 2 het tweede kwartje. Ik begon na het eerste kwartje al een beetje wat te voelen maar mijn vriendin nog niet. Na het tweede kwartje begon zij ook wat te voelen, maar dit ging echter snel mis. Ongeveer 20 minuten na het tweede kwartje voelde ze zich opeens heel licht in haar hoofd. Omdat ze zich wel eens vaker licht in haar hoofd voelt (lage bloeddruk) had ze zoute dropjes meegenomen. Die gingen we halen uit ons kluisje, maar toen we daar aankwamen voelde ze zich zo slecht dat ze ging zitten en niet meer wilde opstaan. Toen ging haar spraak opeens erg achteruit. Ze kon amper zinnen zeggen, moest erg stotteren en maakte uit het niets rare geluidjes (beetje te vergelijken met geluiden van een zwakzinnige). Ze zei dat ze er geen controle over had. Ook werd ze erg bang en paranoïde, ik had moeite met haar gerust te stellen. Na ongeveer 3 kwartier daar te hebben gezeten kwamen er bewakers aan die ons naar de EHBO verwezen. Mijn vriendin wilde echter niet opstaan dus kwam de EHBO naar ons toe. Met moeite zijn we toen samen naar het EHBO gebouw gelopen. Daar werd ze op vanalles getest, maar er bleek niks ernstigs aan de hand te zijn. (Alle waarden waren normaal etc.) Ze voelde zich al minder licht in haar hoofd, maar haar spraakvermogen bleef slecht. De EHBO man zei dat dat vanzelf wel zou overgaan. Ik heb toen met haar tot 6 uur 's ochtends op een bankje bij het festival gezeten en haar proberen kalm te houden. Ze heeft veel cola gedronken en een milkyway gegeten. Ze kon al wat beter praten maar moest nog steeds veel geluidjes uit het niets maken. We zijn toen fietsend naar huis gegaan, eenmaal thuis aangekomen maakte ze bijna geen geluidjes meer. We gingen slapen en werden rond half 3 weer wakker. Toen ze echter wakker werd, had ze nog steeds last van geluiden maken. Het wisselt zich erg af, soms heeft ze er een half uur geen last van, maar dan kan ze daarna niet stil meer zijn. Ze zegt dat ze een soort drang in haar hoofd voelt om deze geluiden te maken, en soms voelt ze nieteens aankomen dat ze een geluid maakt. Als ze het voelt aankomen is het heel moeilijk om tegen te houden, hetzelfde als dat je van kriebel in je keel de drang krijgt om te hoesten. Ook zegt ze dat het meer inspanning en moeite in haar hersenen kost om die geluiden te maken. Haar hoofd voelt heel vol en druk. Wat mij ook opviel, is dat ze een paar keer opeens een rare beweging met haar arm of been maakte, zonder dat ze dat zelf wilde. Ze maakt nu al een uur lang minstens een paar keer per minuut gekke geluidjes. Zinnen kan ze moeilijk afmaken want die worden steeds door geluidjes onderbroken. Ik begin me zorgen te maken want het is weer erger geworden dan eerst. We hebben de hele dag niks gedaan behalve iets eten en in bed liggen. Ze ziet er vermoeid uit, maar voelt niet warm aan. Ze probeert nu te slapen, maar in slaap vallen gaat lastig. Bij mij ging er niks fout na het nemen van de twee kwartjes. Ik heb die avond niks meer bijgenomen. Toen ik voor het eerst XTC nam deed ik hetzelfde als bij deze avond, dus ik vind het heel raar en jammer dat het bij mijn vriendin opeens fout ging. Ik voel me er erg schuldig over dat het zo is gegaan. Wat ik mij nu afvraag, is: heeft iemand wel eens een soortgelijke ervaring gehad en hoelang duurde het voordat dat over ging? De EHBO man zei dat het "vanzelf over zou gaan", maar spreekt hij dan over een paar uur of een paar dagen? Mijn vriendin moet morgen weer naar school en het zou erg vervelend zijn als ze dan nog steeds last heeft van al deze geluiden maken. Is er nog iets wat mijn vriendin kan doen zodat het sneller over gaat? Sorry voor zo'n lang bericht, maar ik wilde het verhaal zo volledig mogelijk vertellen. Ik hoop dat iemand hier meer over weet en/of kan helpen."
"Narayani zei: Tropicana zei: \\We namen allebei rond 1 uur ons eerste kwartje, en rond half 2 het tweede kwartje. Klik om te vergroten... Waarom zo snel al? Je had beter een uur of langer kunnen wachten voordat je haar weer bij had laten nemen. Je kan de eerste keer niet weten hoe zij er op gaat reageren. Morgen meteen huisarts bellen. De 'EHBO man' heeft vast goede bedoelingen maar als hij ernaast zit ben je daar liever op tijd achter. Klik om te vergroten... Sorry, ik had altijd het idee dat een half uur ertussen genoeg was. (Wat bij mij wel het geval was, en mij verteld was door 'meer ervaren' vrienden) Maar nu ik dit weet neem ik voortaan ook niet zo snel achter elkaar meer. Als het niet verbeterd is de huisarts misschien wel een goed idee inderdaad.."
"Hi all, Ik heb samen met mijn vriendin nu 2 keer 2cb gedaan. De eerste keer namen we 25mg en de tweede keer 30mg. Ik had het beide keren heel leuk, maar mijn vriendin niet zo. Ze vond het trippen wel leuk, alleen werd ze erg misselijk van de 2cb. De eerste keer viel de misselijkheid nog wel mee, ze heeft even op bed gelegen en na 30-45 min werd het wat minder en kon ze weer echt 'genieten' van het trippen. Echter de tweede keer werd mijn vriendin zo misselijk dat ze nergens anders meer op kon letten, wat haar humeur ook erg verpestte, wat resulteerde in een soort bad trip die ongeveer een uur duurde. Ze was zich aan het verzetten tegen de 2cb wat het niet beter maakte (tot gestreste huilbuien aan toe). Ze heeft uiteindelijk ook 2 keer overgegeven, en voelde zich daarna nogsteeds erg misselijk. Na een tijdje te hebben gelegen werd ze wat rustiger en ging het beter. We hebben toen bijgenomen, en de misselijkheid was nogsteeds aanwezig maar nu meer op de achtergrond. Wij gaan met een groepje morgen nog een keer 2cb doen, waarschijnlijk allebei weer 30mg. Mijn vriendin wil graag nog een keer trippen maar is bang voor dat ze weer zo misselijk gaat worden. Mijn vraag is nu, wat kan mijn vriendin vooraf, of tijdens, het best doen zodat de misselijkheid van de 2cb minimaal is? Ik moet wel melden dat toen we voor het eerst 2cb gingen doen, dat de sfeer toen beter was voor het innemen. De tweede keer was mijn vriendin namelijk nogal moe en geïrriteerd omdat we moesten wachten met 2cb nemen (want we hadden best wat ontbeten). Ik had toen ook voorgesteld om een andere keer 2cb te doen, maar zij wilde per se die dag. Ook hadden we de eerste keer een legere maag bij het innemen (ongeveer 4 uur niet gegeten) dan bij de tweede keer (ongeveer 2 uur niet gegeten). Maakt dit erg uit? Kan ze beter gewoon niet ontbijten morgen? We gaan rond 12:30 de 2cb nemen namelijk."