Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!
Avond is goed verlopen! Hieronder de link naar m'n verslagje :)
viewtopic.php?f=21&t=58698
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
DVC zei:
Wel, da's m'n grootste schrik om het zo te zeggen. Niet dat ik bang ben, maar het is toch een stap in het onbekende. Zelf denk ik dan vaak terug naar de keren dat ik truffels genomen had. Ik was ook altijd tamelijk nerveus, maar een kwartiertje na inwerken had ik nergens meer last van. Een maat van mij die ervaring heeft met allebei, zei dat de inslag van truffels veel heftiger is dan van MDMA. Als het waar is, weet ik niet (maar zal van persoon tot persoon afhangen denk ik).
Klik om te vergroten...
Met truffels kan ik nog zeggen dat het gerechtvaardigd is dat je best zenuwachtig bent. :P :wink: De MDMA ervaring is naar mijn mening veel minder overdonderend (als je het vergelijkt met een goede truffel/paddo trip). Net zoals anderen hier denk ik dat sommige mensen er veel teveel tegenop kijken en dat dat kan zorgen voor een soort klap, wanneer die spanning in een keer wegvalt. En dergelijke zenuwen kunnen ook tot fysieke ongemakken leiden.

Maar het hangt er ook vanaf wat je precies verstaat onder 'heftig'. MDMA kan in één keer zomaar werken, een truffel/paddo trip begint een stuk geleidelijker. Dat snelle inslaan kun je ook omschrijven als heftig natuurlijk.


Psychedelibee zei:
Toen ik MDMA ontdekte had ik ook altijd dat het keihard insloeg na ongeveer 45 minuten.
Klik om te vergroten...
Wat voor dosis had je dan meestal?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Maar het hangt er ook vanaf wat je precies verstaat onder 'heftig'. MDMA kan in één keer zomaar werken, een truffel/paddo trip begint een stuk geleidelijker. Dat snelle inslaan kun je ook omschrijven als heftig natuurlijk.


Psychedelibee zei:
Toen ik MDMA ontdekte had ik ook altijd dat het keihard insloeg na ongeveer 45 minuten.
Klik om te vergroten...
Wat voor dosis had je dan meestal?
Klik om te vergroten...
I'm had toen meestal start doseringen van rond de 100mg, net zoals tegenwoordig eigenlijk.

Maar even voor de duidelijkheid, die lichamelijke ongemakken bij het inslaan van MDMA worden meer verklaard door hoe MDMA op het lichaam werkt dan door spanning. Uiteindelijk zal het natuurlijk wel een combinatie van de twee zijn. Maar bijvoorbeeld zweten of kotsen bij de inslag zijn gewoon lichamelijke bijwerkingen die verklaard worden door wat MDMA met je lichaam doet. Truffels zijn ook heftig, maar veel minder op een lichamelijke manier en veel meer op een mentale manier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."