Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo rebound

Benzo rebound

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo junkies,

Ik heb na een week vooral met Xanax en Flunitrazepam last van rebound. De rebound is me wel iets te heftig naar m'n zin, vooral met die Xanax. Krijg er instant last van van waar ik het aanvankelijk voor gebruikte (angst) als ik ermee kap en ik blijf nog wakker ook (is niet zo'n probleem maar dan wel liefst overdag zonder verplichtingen en feessie erbij 's nachts). Ik heb nou niet echt het idee dat ik moet gaan afbouwen omdat ik met beide op een dosering van 0.5-1mg zit en die doet het nog steeds prima maar heb vooral xanax genomen. Ik moest gisteren 1mg Flunitrazepam nemen omdat de rebound mij iets te heftig werd. Vooral met Xanax is dat raar en ik heb een ernstig slaapgebrek en een wietverslaving. Nu mijn vraag of ik overmorgen 0.5mg Flunitrazepam zou nemen of gewoon gelijk moet stoppen omdat ik gewenning begin te krijgen? Of nog beter naar de psych gaan om een lulverhaal op te hangen "benzo verslaafd" en valium te krijgen gratizz omdat ik toch de indruk heb dat de rebound van benzo met lange halfwaardetijd ietwat relaxter is wat stoppen vergemakkelijkt. Xanax is ook een stuk efficiënter dan Flunitrazepam wat mij betreft en dat is voor mij een stuk gevaarlijker dan eentje die lang werkt a la diazepam wat gewoon rukspul is. Inslapers en dergelijke argh weg ermee want er is nog wiet en doorslapen is waardeloos want ik red het zonder ook.

Waar is carlitos?? :(

Ik heb dit al gehad en heb het geloof ik toen ook op die manier gedaan, was wel zo makkelijk. Na weekje was ik er vanaf. Maar toen had ik geen rijlessen. Nu ja, die kan ik met een rebound en teveel wiet waarschijnlijk ook wel. En dan krijg je weer angst als je niet slaapt. Oja, stoppen met alles als de rijlessen erop zitten en weer overschakelen naar wiet waar ik tegen die tijd weer van kan slapen.

Sorry als het bericht nogal onsamenhangend klinkt maar kom net uit bed en Flunitrazepam werkt 24u lang ofzo dus.. :P
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xanax kun je in ieder geval om vragen of die geswitcht kan worden naar retard die werkt langer maar minder sterk.
Flunitrazepam is wel erg sterk geloof ik..en je neemt deze middelen dagelijks??
Afbouwen is afbouwen dus neem dan gewoon een halve als je het toch neemt ofzo :wink:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij zijn er goede handleidingen op internet te vinden om af te bouwen. Ik weet zo ff niet waar. Zag er iets over staan in het benzo topic geloof ik..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja afbouwschema's.. Voor de mensen die het nog niet zelf konden bedenken :P

Ik heb niet eens een ontwenning ofzo, gewoon een rebound. Maar wel eentje die niet echt te negeren viel. :)

Benzo met korte halfwaardetijd geeft een nogal heftige rebound als ik tolerantie heb merk ik.

En nee ik neem ze niet dagelijks. De laatste 2 weken of meer wel vaker omdat ik rijlessen had (6u 's ochtends opstaan bijvoorbeeld).

Maar goed, wel bijna dagelijks dus. Flunitrazepam vind ik minder verslavend dan Xanax omdat het gewoon een slaapmiddel is en slapen kan ik wel. Angst remmen is al moeilijker icm slaapgebrek. En angst krijgen terwijl je stoned bent is gewoon fucked up in combinatie met slaapgebrek. Maar goed, ik kan niet stoppen met 2 benzo's tegelijk. Eerst met de meest efficiënte (voor mij).

Ik vroeg me gewoon af of afbouwen überhaupt nodig is?

Mijn gevoel zegt namelijk van wel, zeker met een benzo die niet zo lang (...) werkt (Xanax). Dus of overschakelen op een benzo met langere halfwaardetijd (Flunitrazepam) misschien nodig is en dat zo afbouwen (1mg, 0.5mg, niks.. gewoon op het gevoel).

Maar afbouwen met Flunitrazepam met een dosis van 2mg (kan nu prima slapen op 1mg) om te beginnen vind ik nogal vreemd terwijl ik het niet dagelijks gebruik.. Zal even zo'n schema bekijken.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke, ik dacht dat je helemaal wilde afbouwen.
Ja ik denk dat je een flinke rebound kan krijgen van benzo's die kort werken. Daar had ik last van op Midazolam. Wat een paniekaanvallen kreeg ik daar op een gegeven moment van. Volgens mij staat Xanax ook bekend om een heftige rebound. Nou ja ik heb de Midazolam en Temazepam overbood gegooid en ben overgeschakeld op de Valium, die lang werkt. Uiteindelijk ook dat afgebouwt, want ik merkte wel dat ik supersnel tollerantie opbouwde en dat ik me slechter voelde als die benzo uitwerkte. Dan maar gewoon helemaal zonder..

Valium (Diazepam) wordt volgens mij het vaakst ingezet door artsen om mee af te bouwen..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik jou was zou ik afbouwen met de xanax. Xanax is in die zin een sluipmoordenaar. Wilt niet zeggen dat je het nooit meer kan gebruiken, maar even 'pauze' zal je goed doen
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Elfquest zei:
Oke, ik dacht dat je helemaal wilde afbouwen.
Klik om te vergroten...

Ja, wil ik ook. :P Is ook niet zo heel moeilijk denk ik aangezien ik heel goed geslapen heb op 0.5mg Flunitrazepam. Volgens mij is het laatste deel wel het moeilijkst omdat dat dan weer een langdurige benzo is. Maar wel een saaie.. Je slaapt ervan.. Ja ok, dat is handig. Maar als je zonder niet meer kan slapen heb je jezelf mooi voor lul gezet met de benzo, toch? :P En dat wil ik niet!

Elfquest zei:
Ja ik denk dat je een flinke rebound kan krijgen van benzo's die kort werken. Daar had ik last van op Midazolam. Wat een paniekaanvallen kreeg ik daar op een gegeven moment van. Volgens mij staat Xanax ook bekend om een heftige rebound.
Klik om te vergroten...

Denk het ook ja. :grin: Xanax werkt echt heel goed tegen angst bij mij maar niet tegen slaaptekort. Ik voel het alleen niet dat ik te weinig slaap pak. Ja, zo kom je dus in een psychose terecht hé. En Sublimo die begint te lullen over dat ie ooit een geest gezien heeft als ik in een para mindset zit.. Laat me slapen ik heb het nodig :P Dus Xanax rebound + heel veel THC + slaapgebrek = Nope.


Elfquest zei:
Nou ja ik heb de Midazolam en Temazepam overbood gegooid en ben overgeschakeld op de Valium, die lang werkt. Uiteindelijk ook dat afgebouwt, want ik merkte wel dat ik supersnel tollerantie opbouwde en dat ik me slechter voelde als die benzo uitwerkte. Dan maar gewoon helemaal zonder..
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Eerst afbouwen die troep en dan overschakelen op wiet :P Heb het al eens eerder zo gedaan, maar ik vroeg me af of dat wel werkt. Gezien ik vooral vatbaar ben voor degene met korte halfwaardetijd.. Hehe.

Elfquest zei:
Valium (Diazepam) wordt volgens mij het vaakst ingezet door artsen om mee af te bouwen..
Klik om te vergroten...

Dat dacht ik ja :) Lijkt me logisch omdat het zo lang werkt (en de metabolieten ook). Maar goed, ik neem geen valium. Ik bouw wel gewoon de fluni af, werkt goed :grin: Maar goed thanks! En welkom terug trouwens :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."