Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"half twaalf al uurtje geweest daar, dikke waste of money ik weet het."
"18 mg pillen waren het. En daar dan 5 van, 5x 18 = 90mg. Genoeg dus, alleen ik vond het helemaal niet lekker, heel helder was ik in mijn hoofd. Wat betreft de zintuiglijke waarnemingen was het best wel tof, maar ik voelde me steeds een ontieglijke slapheid in mijn lichaam. Maar aan de andere kant was die slapheid ook weer oppepend. klinkt miss raar, miss weet ik het zelf ook ff niet meer haha. het werkt nog steeds een klein beetje. Absoluut geen vervanging voor xtc, je gaat niet 5 a tien van die pillen in een keer naar binnen werken. En het effect is acceptabel (stel je voor je hebt geen pillen meer voor de eerst volgende party) maar niet zo gewenst natuurlijk als de echte XTC (nouja, echte :P )"
"Ik zit al lang met deze vraag. Want iedereen zegt toch dat je van wiet een vreetkick krijgt. Tja dat is dan zowiezo vaker bij beginners. Maar meeste ervaren toch eerder dat ze een vreetkick krijgen. Alleen ik heb afwisselend het gevoel of ik wel honger heb en de andere keer weer niet. Dat is dan zeg maar 1 dag helemaal geen trek in eten bij cannabis gebruik en de dag daarna bijvoorbeeld weer wel. Ik vroeg me af of andere mensen dit ook ervaren want vrienden van mij verlangen dan wel snel naar eten en ik soms gewoon helemaal niet. Als ik me echt knetter ga roken dan zal het wellicht een ander verhaal wezen. Maar dit is dan ongeveer 4 jointjes per dag. Ik hoor het wel"
"Ik heb al een aantal keren wiet door een pijpje gerookt. Het was gewoon een wietpijp, niks zelfgemaakt of een ander soort pijp. Gewoon een klein wietpijpje. Nou valt het me op dat ik er helemaal niet stoned van wordt. Integendeel, ik voel helemaal niks. Ik heb van alles geprobeerd. Puur, puur met shag en op allemaal manieren proberen te inhaleren en uitblazen maar het werkt gewoon niet. Hoe komt het dat als je door een pijpje rookt het niet werkt? Er wordt toch geen THC gefilterd? EDIT:Het is geen waterpijp. Anders was het mij ook al duidelijk"
"Er wordt natuurlijk gebruikt gemaakt van een gaasje. Anders gaat al dat wiet vast zitten in dat katoenen filter binnenin de pijp en dan inhaleer je niks meer. We hebben het ook gegrind. Of we hadden het liever gedaan maar een vriend van mij had zon grind dingetje waar je wiet of hasj in doet en dan kun je door te draaien het fijnmalen. Maar we hadden alles fijn gesneden met een scherp mes met een aardig goed resultaat. Zou het misschien zo kunnen zijn dat de doseringen een beetje slecht waren. Bijvoorbeeld teveel shag ofzo? In een pijp kun je het ook niet echt mengen. We hadden gewoon een dun laagje shag op de onderkant, daarbovenop een grote laag wiet en daar bovenop weer een beetje shag."
"Ik en een vriend van mij wouden vandaag wat leuks uit proberen. Methylfenidaat genaamd, je weet wel dat leuke spul dat je in ritalin e.d. tegenkomt. Nou heb ik zelf ervaring gehad met methylfenidaat (in de vorm van medicatie voor AHDH wat ik totaal niet meer heb) Nou kwam ik die pilletjes tegen in ons medicijn kastje, wat eigenlijk bedoelt is voor een opvang jongetje die ik moet oppassen elke dinsdag die zwaar adhd heeft. Maar een vriend en mij namen dus gelijk in een keer 5 van die methylfenidaat pillen. Alleen nou scheen het geen ritalin te zijn maar concerta, dat veel zwaarder schijnt te zijn en ook nog eens 8 uur duurt. De pilletjes zagen er ook anders uit als ritalin, ook stond er geen concerta op alleen methylfenidaat omdat het pakje met de bijschriften er niet meer bij zat. Ik voel me momenteel een beetje slapjes. Ik heb de pilletjes 45minuten geleden genomen. Fysiek (vooral in mijn handen) voel ik me een beetje slapjes, maar geestelijk voel ik me ontzettend opgewekt. En nu las ik dat 5 pillen, zeker voor concerta heel erg veel schijnt te zijn. Mijn vraag is, of een dergelijke hoeveelheid wel aan te raden is. ik heb wel ervaring met amfetamines en andere oppepende drugs. Maar dat is 1 a 2 keer per jaar. Het is niet alsof ik er zwaar aan gewend ben ofzo (alles behalve verslaving) en ik vind dat de pilletjes een erg flauw effect geeft, mijn vraag, komt dit door de dosis of doordat ze gewoon een slecht effect geven. Want van ritalin weet ik dat je er wel in een keer 5 naar binnen kan gooien omdat ze veel minder sterk zijn. Heeft iemand dit wel eens eerder geprobeerd en hoe was zijn ervaring, zou die persoon mij aanraden nog een pilletje tegen het einde van de avond te nemen. Toen ik deze medicatie nog kreeg (dikwijls 10 jaar geleden alweer) nam ik als 8jarige ook 3 ritalin pillen in een keer. Dat moest zelfs van de dokter, 5 concerta pillen van nu is imo vergelijkbaar met een slechte 70mg xtc pil. Maar het kan aan mij liggen hoor Jullie meningen graag."
"Ik zit al lang met deze vraag. Maar na gisteren werd het toch maar eens tijd de vraag te gaan stellen. Want ik had gister een probleem en dat probleem heb ik vrijwel altijd. Het gaat hier om sterke drank. Wanneer ik het drink dan kots ik en dat gaat eigenlijk nooit anders. Zon beetje alles boven de 20%. En dan maakt het niet uit of het malibu of wodka is. Op een avond kan en gaat er bij mij 3 a 4 liter bier naar binnen. Een paar flessen wijn kan ook nog wel. En alles onder de 20% alcohol wil ook nog naar binnen. Zonder ook maar enig probleem. Ik heb ook nog nooit gekotst van wijn of bier. Andere drugs, en dat zijn er veel heb ik ook gebruikt en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad. Maar sterke drank is bij mij een probleem waar ik maar niet vanaf kan komen. Maar nu ff terzake. Ik kan geen sterke drank verorberen. Sterker nog ik drink het daarom dus ook niet veel. Ik ben nu 17 en ik wordt alweer bijna 18. Als ik sterke drank drink, zelfs als het bij een shotje blijft gaat mijn hele maag tekeer. Het brandende gevoel in je keel is al iets waar ik me totaal niet aan stoor. Iets dat bij vele juist de reden is geen sterke drank te drinken. Dronken worden op sterke drank is bij mij absoluut uitgesloten. Bij 1 shotje lukt het vaak nog wel. Een 2de shotje (Ik heb het hier over wodka maar het kan net zo goed een andere drank zijn, wat dat maakt niet veel verschil in my case) gaat mijn maag al flink tekeer en is het soms echt puffen en blazen om de inhoud van mijn maag binnen te houden. Als ik meer eet voor het drinken van sterke drank dan helpt dat wel. Maar wat ik ook eet of drink ik heb nog geen enkele manier gevonden om dronken te worden van sterk alcoholische dranken en ik voel me er nogal zielig door. Ik bedoel aangeschoten of dronken word ik toch wel als ik dat wil. Er is altijd nog bier en wijn. En ik heb al vaak genoeg geprobeerd een gewenning te leren tegen sterke drank maar vaak kots ik mijn ethanol eerder uit dan dat het opgenomen word. En ik doe echt mijn best maar ik kan het gewoon niet binnen houden. Ik heb verder naast sterke drank geen maag of darm problemen. Wel merk ik dat als ik drink dat ik heel snel drink. Genieten kan ik niet want ook als ik normaal water of niet alcoholische dranken drink dan is het slikken en het glas is leeg en ik denk dat die gewenning mij belemmert in het drinken van sterke alcoholische dranken. Dit geld ook voor wijn. Dat is vaak in een keer een halve fles leeg als ik er zin in heb. Oke dat voel ik uiteraard wel. Maar daar heb ik nog nooit van gekotst, tenzij het echt teveel is natuurlijk. Nu ik een beeld gegeven heb van mijn probleem zou ik ook graag ermee geholpen worden. Heeft iemand tips zodat ik de consumptie van sterke kan verhogen. Of weet iemand waarom het bij mij zo is en bij anderen niet. Ik hoor het in ieder geval graag. MVG, Arthur Uiteraard moet je sterke drank leren drinken, en dat is iets wat ik volgens mij toch echt goed geprobeerd heb."
"Ik wil echt niet aanvallend klinken maar de vooroordelen in dit topic zijn op meer dan 2 handen te tellen. Volgens mij snappen jullie me niet goed. Want eigenlijk drink ik helemaal niet veel. Ik wil alleen maar zeggen dat als ik een keer in de kroeg zit dat de genoemde hoeveelheden naar binnen gaan. En dat is vaak 2x in de week maar ik heb ook weken dat ik helemaal niet drink. Daarenboven drink ik bijvoorbeeld nooi bij het eten. Iets dat anderen vaak genoeg doen. Doordeweeks blow ik meestal. Maar als ik alcohol drink dan heb ik daar dus afgezien van sterke drank wel altijd lol aan. Het wordt klemzuipen heb ik niet gebruikt. Nee ik heb nog nooit me zover gezopen dat ik helemaal van de wereld was. Zwaar aangeschoten tot dronken wel, maar ik neem aan dat dit voor iedereen hier wel geld. En 2 shotjes wodka ga je bij lange na niet dood aan. Als ik echter voor die tijd de drank al heb uitgekotst lijkt mij klemzuipen al helemaal moeilijk. En die intentie heb ik ook zeker niet. Want ook als ik het drinken aanleer zal ik de comsumpie echt niet gaan verdrievoudigen. Ik wil alleen dat me lichaam er wat milder op reageerd. @Djo, ik heb er welliswaar niemand aan verloren, maar ook binnen mijn famillie zijn wat hectische alcohol problemen geweest. Dus als er iets is waar ik voorzichtig voor ben dat is het wel verslaving ervan of andere aanverwante zaken. Dat ik naar mijn lichaam moet luisteren is mij ook duidelijk. Maar het is mij algemeen bekend dat het drinken van sterke drank is aan te leren. Luisteren naar je lichaam houdt vooral in dat je beseft wanneer je wel of niet genoeg binnen hebt. Dat mijn maag er niet tegenkan is een verhaal apart. Want ik heb een redelijke forse bouw, en dat de maag van iemand anders er wel tegen kan snap ik dus niet. En mijn simpele vraag is gewoon hoe ik het drinken van sterke dranken kan aanleren (als het mogelijk is) Ik ben echt niet van plan me dood te zuipen ofzo. Alles behalve dat. Dat ik sterke drank niet lekker vind vanwege het kotsen is ook een feit. Maar toen ik op 10-12jarige leeftijd me eerste bier dronk vond ik dat ook niet lekker. En daarom trek ik de logische conclusie dat het aanleren ervan mogelijk is. Dat ik aangeef niet dronken te worden van sterke drank wil niet zeggen dat ik dat wel van plan ben. Me enige doel is het leren binnen houden van die drank wanneer ik het aangeschoven krijg in de kroeg of bij mensen thuis. En het dus niet hoef te weigeren of naar de wc te lopen. Niet om er ladderzat van te worden. Als er nog ideeen zijn dan hoor ik ze graag. EDIT:Nee ik ben er niet voor aangelegd. En wat betreft de misintepretatie. Ik geef toe dat ik wat duidelijker had kunnen zijn in mijn beginpost. Vooral wat betreft de intentie van het drinken."
"Ik weet dat ik een newbie ben en om heel eerlijk te zijn ben ik niet echt in de drugs. Maar ik moest mijn verhaal en zowel vraag ergens kwijt. Dus doe ik het hier maar. Mijn eerste trip en tot nu toe laatste trip was door het roken van een joint. Er zat gewoon wiet in. Het was geen kingsize joint ofzo of hoe je dat ook noemt maar ongeveer 12CM lang (Geschat) Het verhaal is als volgt. 2 weken terug was ik met 3 vrienden naar een hardcore feest gegaan. Niks bijzonders ofzo. Het was in de vechtsebanen in Utrecht en heette Ghosttown. Helaas hadden we de dagen daarna nogal wat plannen en konden we het ons niet permiteren om de hele nacht daar rond te hangen. Zodoende zijn we vertrokken en kwamen we in Utrecht langs een coffeeshop. Gelukkig was een van ons 18 (Ikzelf ben 16) en kocht dus voor ieder 3 joints (Wel van mijn eigen geld natuurlijk) Dus besloten we maar eens om voor de 1ste keer een jointje naar binnen te werken. Dus zijn we bij de 1ste afgelegen plek gestopt om de jointjes op te roken. We hadden totaal geen kennis van wiet joints en de bijeffecten. We staken ze gewoon heel droog op alsof het een sigaret was. Veel moeite met het roken had ik niet want ik rookte al 2 jaar lang Sigaretten en een shagje wou er bij mij af en toe ook nog wel in mits ze goed gerold waren. Bij de 1ste twee trekjes voelde ik nauwelijks iets en begon dus gelijk al te kankeren (Voor de mods, het is niet bedoelt als shcelden maar meer de formulering die ik toen gebruikte) dat het vast en zeker niet zal gaan werken. Na een aantal meer trekjes met verschillende inhaaleer en uitblaas trucjes zoals 20seconden de rook in je longen houden en bewegend met je hoofd door je neus uitademen had zijn taak volbracht. Ik voelde me licht in me hoofd en enkele seconden daarna een beetje draaierig. Dat was dus tot nu toe vrij erg lachen. En ja ik kon er gelukkig ook om lachen. Dus heb ik daarna nog lekker 1/4 van de joint verder gerookt. Ik voelde het echter aardig naar me hoofd stijgen en ik wachten het liever nog maar ff af om te kijken wat er gebeurde. En me vrienden waarvan 1 (16) was en 1 (1 en 1 (16) stonden nog steeds vollop te lachen alsof er iets grappigs was. Ik had diep van binnen ook een sterk gevoel van gestimuleerde humor. Echter overheersde het klote gevoel zo erg dat ik 2 uur lang voor me uit bleef zitten staren. Ik voelde alles aan mezelf trillen. Als ik me arm of me hoofd bewoog leek het alsof ik een naald in me zenuwbaan geprikt kreeg op een uitermate gevoelige plek. Het schokte bij mij nogal laten we het daar op houden. Ook was me mond zo droog alsof het leek dat ze van bakstenen waren. Het leek net alsof ik elk moment dood zou gaan. Het leek net alsof ik elk moment gewoon flauw zou gaan vallen. Alles trilde verder en toen me vriend vroeg (Waarbij het blijkbaar alweer was uitgewerkt) of ik ff wou gaan lopen viel ik bijna van het bankje af waar wij op zaten. Na eens flink me lichaam onder controle te hebben gekregen begon ik te lopen en rondjes te rennen. En het rennen leek net alsof ik honderduizend kilo woog. Ik sleepte bijna nog niet met mijn voeten over het gras. Toen werd mij gezegd om te gaan zitten. En ineens zomaar vanuit het niets (Zonder me misselijk te voelen) Heb ik de hele boel ondergekotst. Toen ging ik staan omdat ik van het kut gevoel af wou (Dat bij beweging namelijk bleek te helpen) Toen heb ik nog eens een uur voor me uit staan zitten staren. Uiteindelijk begon het een beetje af te nemen, en nog half stoned liep ik met mijn 3 vrienden terug naar mijn huis. Me ouders sliepen gelukkig nog en met veel moeite kreeg ik de deur van mijn huis open en slenterde zo de trap op. Ik ging gelijk in mijn bed liggen. Helaas was het te kort tijd om nog in slaap te komen en toen kwam de grootste ellende. Ik voelde me ineens zo faking lol. En bij me andere 3 vrienden was het al uitgewerkt. Ik maakte echt de 1ste no life grap na de andere omdat ik toen ff niks beters kon verzinnen. Me vrienden dus zo van, oh nee nu gaat hij stoned worden. En me ouders vroegen gelukkig de volgende dag alleen van wat er gebeurt was en ik gaf het 1ste het beste excuus dat ik kon bedenken wat gelukkig geloofd werd. 3 dagen daarna bij een volgende gelegenheid rookte ik mijn 2de joint op. Ik had hem weer voor de helft op. Ik voelde me deze keer minder klote. Uiteindelijk had ik de hele joint op. Ik kreeg het kut gevoel weer maar veel minder als eerst. Ik denk dus dat ik er aan heb moeten wennen. Dat is natuurlijk een heel leuk beginners verhaaltje. Maar hoe zit het nou eigenlijk. Was dit een trip of gewoon iets anders heel erg vaags. Of hebben ze iets vreemds in mijn joint gestopt. Kan iemand verklaring geven voor al die bij verschijnselen en waarom het zo kut voelde bij mij en niet bij die andere 3 vrienden. Ook moet ik er nog ff bijzeggen dat ik zowel de langste als de breedste ben van ons 4. Bij alcohol zit het zo van hoe groter hoe minder snel je er last van hebt. En mijn record met drinken is 1 75cl fles likeur en 4x30CL bier. Waarvan 2 flesjes bier ge at zijn. Dus met drinken valt het wel mee. Of heb ik een allergie voor THC ofzo. Ik hoor het nog wel. BVD"
"Die ene zin moet je niet al te letterlijk nemen nee. Maar ik voelde me behoorlijk kut. Maar als 3 trekjes al genoeg kan zijn dan weet ik voorlopig genoeg. Het gaat er idd om of je je lekker voelt. En daar deden we het die dag ook om. Ik denk dat een halve joint (Zeker voor de 1ste keer) toch iets teveel is geweest."