#1
Ik stel deze vraag voor een goeie maat van mij die zwaar gedosseerde MDMA tabletten tot zich genomen heeft voor zijn eerste maal. Hij had het over BK's van 216 en 202 mg spreiding onbekend.
De dommerd heeft 2 van die tabletten genomen in halfjes over een tijdspanne van 8uur en kwam midden vrijdagnacht bij mij klappertandend aankloppen. Ogen wegdraaien en volledig overgenomen door de MDMA.
Het begon allemaal met heftige hallucinaties waarin hij in mijn badkamer in een ruimte kwam te staan met dode mensen en kinderen, zoals mijn gebouw maar dan terug in de jaren 1800. Volgens hem was iedereen gelukkig en kwam ik daarbinnen als een ongelukkig dode. Ik heb hem terug geleid naar de living en vanaf dat moment herkende hij me niet meer, verschoot van alles en werd helemaal parra. Ik heb besloten hem niet alleen te laten en bij mij thuis te houden tot hij rustiger was. Hij kon moeilijk plassen en had spasmen in de linkerarm. Toen ik wat sliep heeft hij op de zetel blijkbaar nog een soort van outerbody experience gehad waar hij zichzelf zag liggen en dacht dat hij dood was. In de morgen was hij nog altijd erg onder invloed 6 uur na de laatste inname en heb ik hem wat vitamine c, fruitsap, vitaminetablet (multivitamine) en water toegediend.
Door de dag (zaterdag) heen had hij nog wat gekke bekken en uitpuilende ogen maar de nacht erop heeft hij toch een 4 a 5 tal uur kunnen slapen. De dag erop (zondag) heb ik hem meegenomen met mijn vriendin op wandel met de hond en een niet alcoholisch drankje gaan nuttigen. Alles leek ok met hem. Gisteravond(zondag) belde hij me op om dringend langs te komen dat hij weer volledig aan het "bokken" was. Ik zocht hem direct op aangezien hij dichtbij woont. Hij verteld me dat hij dezelfde dode mensen in zijn huis gezien had en dat zijn hond erop reageerde. Terwijl ik daar zat zag hij ook zo een dode mensen in zijn tuin. Hij zei dat ze hem gevolgd waren tot bij hem thuis en hem daar kwamen halen. Ik heb hem meegenomen naar mijn huis en liet hem terug op de sofa slapen omdat hij kalmer zou worden. Daar heeft hij nog enkele uren zich voelen wegzakken en telkens zijn ogen dichtgingen zag hij hallucinaties zoals wandelende sinaasappels, een pinguin met een hoedje op,... hij heeft zo een 3 tal uur vast kunnen slapen...
Nu is mijn bezorgdheid toch groot omdat het een goeie maat is. Wat kan ik nog doen om hem te helpen? Ik heb al heel wat doorgelezen voor hem en dit lijk toch wel erg op een lichte vorm van serotoninesyndroom. Is het normaal dat hij nog altijd last heeft van de hallucinaties? Zijn er mensen die dit nog gezien hebben op MDMA? Ik vond het heel akelig wat hij vertelde. Is een stap naar de dokter aan te raden als hij vanavond nog terug in zo een fase land? Als er mensen nog goeie raad hebben die ik hem kan meegeven, laat me weten!
De dommerd heeft 2 van die tabletten genomen in halfjes over een tijdspanne van 8uur en kwam midden vrijdagnacht bij mij klappertandend aankloppen. Ogen wegdraaien en volledig overgenomen door de MDMA.
Het begon allemaal met heftige hallucinaties waarin hij in mijn badkamer in een ruimte kwam te staan met dode mensen en kinderen, zoals mijn gebouw maar dan terug in de jaren 1800. Volgens hem was iedereen gelukkig en kwam ik daarbinnen als een ongelukkig dode. Ik heb hem terug geleid naar de living en vanaf dat moment herkende hij me niet meer, verschoot van alles en werd helemaal parra. Ik heb besloten hem niet alleen te laten en bij mij thuis te houden tot hij rustiger was. Hij kon moeilijk plassen en had spasmen in de linkerarm. Toen ik wat sliep heeft hij op de zetel blijkbaar nog een soort van outerbody experience gehad waar hij zichzelf zag liggen en dacht dat hij dood was. In de morgen was hij nog altijd erg onder invloed 6 uur na de laatste inname en heb ik hem wat vitamine c, fruitsap, vitaminetablet (multivitamine) en water toegediend.
Door de dag (zaterdag) heen had hij nog wat gekke bekken en uitpuilende ogen maar de nacht erop heeft hij toch een 4 a 5 tal uur kunnen slapen. De dag erop (zondag) heb ik hem meegenomen met mijn vriendin op wandel met de hond en een niet alcoholisch drankje gaan nuttigen. Alles leek ok met hem. Gisteravond(zondag) belde hij me op om dringend langs te komen dat hij weer volledig aan het "bokken" was. Ik zocht hem direct op aangezien hij dichtbij woont. Hij verteld me dat hij dezelfde dode mensen in zijn huis gezien had en dat zijn hond erop reageerde. Terwijl ik daar zat zag hij ook zo een dode mensen in zijn tuin. Hij zei dat ze hem gevolgd waren tot bij hem thuis en hem daar kwamen halen. Ik heb hem meegenomen naar mijn huis en liet hem terug op de sofa slapen omdat hij kalmer zou worden. Daar heeft hij nog enkele uren zich voelen wegzakken en telkens zijn ogen dichtgingen zag hij hallucinaties zoals wandelende sinaasappels, een pinguin met een hoedje op,... hij heeft zo een 3 tal uur vast kunnen slapen...
Nu is mijn bezorgdheid toch groot omdat het een goeie maat is. Wat kan ik nog doen om hem te helpen? Ik heb al heel wat doorgelezen voor hem en dit lijk toch wel erg op een lichte vorm van serotoninesyndroom. Is het normaal dat hij nog altijd last heeft van de hallucinaties? Zijn er mensen die dit nog gezien hebben op MDMA? Ik vond het heel akelig wat hij vertelde. Is een stap naar de dokter aan te raden als hij vanavond nog terug in zo een fase land? Als er mensen nog goeie raad hebben die ik hem kan meegeven, laat me weten!