Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips om niet bad te gaan op XTC?

Tips om niet bad te gaan op XTC?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BasmatrasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi mensen. Ik ben 21 jaar en gebruik sinds een paar maandjes hard drugs tijdens het uitgaan. Heb tot nu toe twee keer XTC gebruikt, en ben beide keren bad gegaan.

Mijn eerste keer was op nassau festival. Ik had zonder er bij na te denken gelijk een hele pil genomen, wat natuurlijk ontiegelijk dom is. De eerste paar uurtjes ging ik (misschien ietsje TE) lekker, maar toen ik bijnam ging ik zowel fysiek als mentaal helemaal bad.

Mijn tweede keer was op soenda, toen begon ik met een halfje en nam ik na 3 à 4 uurtjes een halfje bij. Ook toen kreeg ik na het bijnemen ongelooflijke hoofdpijn en moest ik kotsen, terwijl ik in het begin prima ging.

Nu ga ik zaterdag weer gebruiken (op WiSh), en wil ik kosten wat het kost voorkomen dat dit weer gebeurt. Dus alle tips qua innemen, hydratatie, eten etc. zijn welkom!
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja lastig man...

drink voldoende maar niet teveel.
eet wat tijdens je space.
ga effe zitten of zoek afleiding bij je vrienden als je merkt dat het iets minder gaat?
neem in het begin een kwartje en neem alleen met kwartjes bij?
ga op een rustige plek staan, daarmee bedoel ik dat je genoeg ruimte voor jezelf heb.
doe alles wat je altijd chill vind dan gaat het minder snel slecht.

misschien een overweging om 4fmp te gebruiken, misschien houd je wel helemaal niet van het vaag zijn?

Wat noem je trouwens bad gaan? spugen of slecht voelen hoeft niet gezien te worden als bad gaan, het valt nou eenmaal zwaar op de maag.
B
BasmatrasLid
01-01-2024, 00:00
#3
oortjes zei:
ja lastig man...

drink voldoende maar niet teveel.
eet wat tijdens je space.
ga effe zitten of zoek afleiding bij je vrienden als je merkt dat het iets minder gaat?
neem in het begin een kwartje en neem alleen met kwartjes bij?
ga op een rustige plek staan, daarmee bedoel ik dat je genoeg ruimte voor jezelf heb.
doe alles wat je altijd chill vind dan gaat het minder snel slecht.

misschien een overweging om 4fmp te gebruiken, misschien houd je wel helemaal niet van het vaag zijn?

Wat noem je trouwens bad gaan? spugen of slecht voelen hoeft niet gezien te worden als bad gaan, het valt nou eenmaal zwaar op de maag.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je tips! Ik twijfel nog of ik met een kwartje begin, of dat ik hem in tweeën breek en dan de kleinere helft neem. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor pil het is, ik wil hem morgen laten testen.

4FMP heb ik overwogen, maar ga ik nu nog niet doen. Ik heb beide keren dat ik XTC gebruikt heb wel intens genoten (totdat het fout ging). Ik ken dus zegmaar de potentie, maar heb er nooit uit kunnen halen.

Wat betreft het bad gaan; de tweede keer dat ik bad ging was het vooral fysiek, maar toen ik een hele pil had genomen had ik gewoon letterlijk een emotionele breakdown midden op het festival haha. Maar ook kotsen en hoofdpijn, dat soort dingen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien gebruik je wat teveel? Hoeveel mg MDMA zat er in je pillen en hoeveel weeg je?
En als je op Koningsdag en op Soenda hebt gebruikt zit er maar 3 weken tussen je gebruik in plaats van de aanbevolen 3 maanden. Dus het slimste is natuurlijk om zaterdag niet te nemen. Het gaat niet meer werken want je serotonine is op.
B
BasmatrasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dunnetjess33 zei:
Misschien gebruik je wat teveel? Hoeveel mg MDMA zat er in je pillen en hoeveel weeg je?
En als je op Koningsdag en op Soenda hebt gebruikt zit er maar 3 weken tussen je gebruik in plaats van de aanbevolen 3 maanden. Dus het slimste is natuurlijk om zaterdag niet te nemen. Het gaat niet meer werken want je serotonine is op.
Klik om te vergroten...
Ja ongetwijfeld, had ook eigenlijk geen idee wat ik aan het doen was. Heb op beide festivals zo'n 2 pillen gebruikt, wat natuurlijk onnodig veel is. Ik weeg 75 kilo.
En ja vier weken er tussen is idd te kort, is ook de laatste keer dat ik dat doe :rolleyes:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
een vriendin van mij heeft ooit eens een kwartje genomen en haar benen werkten niet meer. Na 2 uur zitten lukte het eindelijk om normaal te lopen. dus pas wel op maat!
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Basmatras zei:
Dunnetjess33 zei:
Misschien gebruik je wat teveel? Hoeveel mg MDMA zat er in je pillen en hoeveel weeg je?
En als je op Koningsdag en op Soenda hebt gebruikt zit er maar 3 weken tussen je gebruik in plaats van de aanbevolen 3 maanden. Dus het slimste is natuurlijk om zaterdag niet te nemen. Het gaat niet meer werken want je serotonine is op.
Klik om te vergroten...
Ja ongetwijfeld, had ook eigenlijk geen idee wat ik aan het doen was. Heb op beide festivals zo'n 2 pillen gebruikt, wat natuurlijk onnodig veel is. Ik weeg 75 kilo.
En ja vier weken er tussen is idd te kort, is ook de laatste keer dat ik dat doe :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Daar is je antwoord dus. Gewoon normale hoeveelheden gebruiken en tips hierboven opvolgen en dan is het geen enkel probleem
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
een vriendin van mij heeft ooit eens een kwartje genomen en haar benen werkten niet meer. Na 2 uur zitten lukte het eindelijk om normaal te lopen. dus pas wel op maat!
Klik om te vergroten...
Zitje nou te trollololololen?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
mikoz zei:
oortjes zei:
een vriendin van mij heeft ooit eens een kwartje genomen en haar benen werkten niet meer. Na 2 uur zitten lukte het eindelijk om normaal te lopen. dus pas wel op maat!
Klik om te vergroten...
Zitje nou te trollololololen?
Klik om te vergroten...

No man, ik trolololol niet. Niemand weet wat er gebeurde maar we hebben haar laten zitten en 2 uur later kon ze pas weer lopen. Ze heeft nooit gedanst dat gehele feest. Het was het beste feest ooit. Moh 2015.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
oortjes zei:
mikoz zei:
oortjes zei:
een vriendin van mij heeft ooit eens een kwartje genomen en haar benen werkten niet meer. Na 2 uur zitten lukte het eindelijk om normaal te lopen. dus pas wel op maat!
Klik om te vergroten...
Zitje nou te trollololololen?
Klik om te vergroten...

No man, ik trolololol niet. Niemand weet wat er gebeurde maar we hebben haar laten zitten en 2 uur later kon ze pas weer lopen. Ze heeft nooit gedanst dat gehele feest. Het was het beste feest ooit. Moh 2015.
Klik om te vergroten...
Maar wat wil je er nou precies mee zeggen dan? Meer dan een kwartje nemen? Minder?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben wel benieuwd wat TS Basmatras besloten heeft, of hij morgen gaat nemen?
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#12
JackHerrer zei:
Daar is je antwoord dus. Gewoon normale hoeveelheden gebruiken en tips hierboven opvolgen en dan is het geen enkel probleem
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het wel mee eens; ik heb zelf nog niet gehoord dat XTC je fysiek zo'n slecht gevoel kan geven en zeker niet naar het einde toe. De bekende fysieke verschijnselen (die we allemaal kennen), zoals droge mond, kaakspanning en wellicht wat kramp in de benen zijn 'normaal'. Misselijkheid en zelfs overgeven heb ik nooit gezien en/of zelf gehad, maar ja mss gebruik ik wel te verantwoord :grin:

Blijf bedenken dat hoge doseringen de effecten aan het einde en erna echt heftig maken, dus neem aan dat het vooral dat is. Blijf goed voor jezelf zorgen. Meestal wordt gezegd water drinken, maar vergeet niet ook iets van suikers/zout binnen te krijgen. Dus tijdens het party'en af en toe cola of zo en iets eten is zeker ook noodzakelijk! En (overbodig denk ik) GEEN alcohol!

Have fun! :xtc:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
En ook niet zo laat meer bijnemen, als je na 3/4 uur weer bij gaat nemen vind ik het niet zo raar dat je niet lekker meer gaat. Je begint bijna te crashen van je ene keer, je reserves zijn op en dan ga je je lichaam weer forceren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."