Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgriepachtige verschijnselen na stoppen benzo-achtigen

griepachtige verschijnselen na stoppen benzo-achtigen

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel een hele steile afbouwdosis he? minder elke dag gewoon met 5% ofzo.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

sinds ik ben gestopt met ghb en over ben gegaan op benzos en benzoachtigen, en nu ook met deze drugs aan het minderen ben heb ik last van griepachtige verschijnselen zonder koorts.
Is dit een normaal afkickverschijnsel van benzo's/ghb? Ik wil hier liever niet mee naar de dokter omdat ik al zovaak voor dit soort problemen ben geweest en hij ziet me alweer aankomen...
Ik gebruik nu dus geen ghb meer maar sinds 1 maand dagelijks 5 mg etizolam, 40 mg temazepam en 80 mg dipiperon.. Nu ben ik dus in 2 dagen geminderd naar 1 mg etizolam, 10 mg temazepam en geen dipiperon meer. Dit doe ik helemaal zelf dus zonder afbouwschema van de psych. Maar nu heb ik dus last van deze verschijnselen.. Zijn er meer mensen mee bekend? Is dit gevaarlijk? Moet ik toch contact opnemen met de arts? (wat ik liever niet doe)
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krijg je etizolam voorgeschreven? Ik dacht dat dat in Nederland nog niet op de markt was,in Belgie waar ik woon is het iig nog niet op de markt , maar het is een thienodiazepine,een benzo-diazepine analoog...maar idd wat voorganger schreef klopt, is wel heel steile afbouw....bouw die etizolam en temazepam met 5% ja af, per week of per 2 weken, zoals je zelf wilt?

Maar die griepachtige verschijnselen wijzen op beginnende ontwenning,pas op met zo snel af te bouwen, want je kan dan epilepsieaanval krijgen...echt niet te snel doen...de ontwenning op zich is al hel....

Dipiperon is een anti-psychoticum,vind k zelf wel best niet te gebruiken,toch niet bij stoppen met ghb

ik vind benzo's dan beter alternatief,maar die etizolam weet k niet of je die via rc's online koopt??? want dan is een doosje diazepam of clozan (ook een thieno) toch heel wat goedkoper?, of Lioresal (baclofen, een soort ghb analoog)...
F
FlavourLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ge zoveel dingen door elkaar gebruikt en dan nog heel den tijd van dosis zit te veranderen is het niet moeilijk dat ge mottig wordt.

Ge gaat mij toch niet zeggen dat ge dat allemaal pakt op aanraden van een huisdokter.

Ga naar nen deftige psychiater en laat u tegoei behandelen zou ik zeggen.

Ik trok nogal ogen toen ik dit forum voor het eerst zag als ik zie hoe sommige mansen hier pillen als benzo's en dipiperon slikken alsof het snoep is.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#5
nee, krijg de etizolam niet van de arts nee. ze vallen hier in nl ook niet onder de medicijnenwet.
Maar ik krijg ze ook niet via RC-sites.
Ik weet niet hoe het in belgie zit maar hier zijn benzos van de zwarte markt veel duurder dan etizolam. vandaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."