Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDit gebeurde met mij na 1 keer xtc

Dit gebeurde met mij na 1 keer xtc

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
i
iamjackherrerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Voorwoord
Dit is geen trip report zoals de andere reports hier.
Dit is wat er met je kan gebeuren na xtc gebruik en waar je niet vaak iets over hoort. Ik heb de dagen erna echt slecht gevoeld en wil kwijt hoe dit was. Ik zie hier allemaal leuke verhalen van een avond xtc (zo ook is die van mij hier te vinden).

Ik heb laatst voor het eerst xtc gebruikt, ik voelde mij er in de eerste instantie niet heel slecht van. Een paar dagen na het gebruik ben ik een week ziek geweest en zag ik aan mezelf dat ik veel spiermassa had verloren, nja jammer dan..

deze week ben ik mij echt slecht gaan voelen
Het begon allemaal dinsdag, die avond kwam ik het huis van een vriend binnen. Hier voelde ik mij opeens licht in m'n hoofd worden en zag wat sterretjes. Vervolgens schiet ik vol in een paniekaanval en kan amper praten doordat ik buiten adem raak, ik krijg tintelingen over m'n hele lichaam en word bang dat ik miss een psychose krijg ofzo. Na een paar minuten ben ik rustiger geworden en naar huis gegaan, thuis had ik nog steeds momentjes dat ik een beetje bang was.

Ik zei tegen mezelf dat dit gewoon iets was en niet terug zou komen. De dag erna echter kreeg ik last van paniekjes, heel veel, ongeveer om de 10 minuten, dit was het moment dat ik bij mezelf dacht van er is iets mis met me. Ik heb dit verteld aan mijn vader en die zei dat iedereen wel eens een beetje gespannen is. En weer zei ik tegen mijzelf dat er niet zo veel aan de hand was. Ik had er de rest van de dag niet zoveel last meer van.

De dag er na dacht ik weer dat er niks was.
Tot ik dus weer op sommige momenten weer gespannen werd en adrenaline stoten kreeg, hier heb ik de hele dag mee gezeten tot ik met de bus naar huis ging. In de bus kreeg ik opeens hele depressieve gedachten en dacht dat ik met deze momentjes echt grote problemen zou krijgen.
Ik voelde me echt diep verdrietig, dat het zo met me gesteld was. Opeens besefte ik me dat dit gewoon een paniekaanval was wat ik had. Ik merkte ook op dat m'n handen aan het tintelen waren. Ik had contact nodig en voelde mij ontzettend alleen. Toen ik de bus uit stapte ging het weer wat beter, 2 seconden er na schoot ik weer in een aanval en heb het op een rennen naar huis gezet.
Ik werd weer rustig op een gegeven moment en schoot direct daarna weer in een aanval. Ik begon ook langzaam de realiteit te verliezen, het leek allemaal niet echt meer. Ik dacht dat ik misschien een nachtmerrie had en ik zo zou wakker worden. Ik bedacht me dat dit niet het geval was en voelde me weer diep en diep verdrietig, dat het zo met me ging. (Ondertussen was ik nog steeds naar huis aan het rennen). Ik heb mijn vader verteld dat ik hulp wil en dat het niet goed met me gaat. Hij reageerde vrij rustig en zei dat dit komt door de xtc, ik zou de gevolgen even onder ogen moeten zien. (Mijn ouders zijn er op een of andere manier achter gekomen dat ik het genomen had)

De volgende dag heb ik mijn moeder verteld dat ik echt moeite heb met de dag doorkomen omdat ik alleen maar paniek en onrust heb. Wij zijn naar de huisarts gegaan en die heeft gezegd dat er niks met mij aan de hand was en dat de paniek komt doordat ik bang ben om weer een paniekaanval te krijgen. Haar advies was, wees niet bang om er een te krijgen maar laat het gewoon gebeuren.
Ik weet dat het door de xtc komt en baal dat ze daar niet zo over dacht.

De aanvalletjes die ik krijg kunnen heel erg verschillend, ik kan opeens heel zenuwachtig worden, heel verdrietig (hierna volgt meestal paniek), of ik krijg gewoon een adrenaline stoot uit het niets en ben dan ff bang en gespannen. Ik heb nu dus een aantal keer gehad dat ik even in echt een aanval schoot, bij de laatste begon ik ook helemaal te trillen en te klappertanden.

De paniekjes en aanvallen worden al minder en ik weet dat ik er over een tijdje geen last meer van heb.
Omdat ik voornamelijk leuke reports lees vind ik dat dit ook gezegd mag worden. Hoe ik mij de laatste paar dagen heb gevoeld was alsof ik in een nachtmerrie leefde, dit gun ik niemand. Dit was mijn eerste en laatste keer XTC.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Groeten
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dit naar het mdma subforum verplaatst aangezien het geen report is.

Goed dat je je verhaal hier neer zet, al is het alleen om het voor jezelf even van je af te schrijven.

Als ik het zo lees ben ik het eigenlijk wel met je huisarts eens dat het niet perse aan de xtc ligt, maar dat het gewoon paniekaanvallen zijn. Licht in je hoofd worden en sterretjes zien kan altijd gebeuren, te lage bloedsuikerspiegel bijvoorbeeld of te snel opstaan. Doordat je zelf de link met xtc legt vergroot je meteen weer de kans op een nieuwe aanval en zo houd je het in stand.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eens met hierboven. Angst voor angst, wat echt wel heel eng en overtuigend kan zijn, dat geloof ik best. Waarschijnlijk kun je het beste even wat afleiding zoeken, zodat je er niet steeds aan denkt. Kijk het een tijdje aan. Blijft het maar komen ondanks afleiding, dan ga je even terug naar de huisarts, maar ik kan me niet voorstellen hoe 1 keer mdma een werkelijk chronisch lichamelijk probleem veroorzaakt.
i
iamjackherrerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Eens met hierboven. Angst voor angst, wat echt wel heel eng en overtuigend kan zijn, dat geloof ik best. Waarschijnlijk kun je het beste even wat afleiding zoeken, zodat je er niet steeds aan denkt. Kijk het een tijdje aan. Blijft het maar komen ondanks afleiding, dan ga je even terug naar de huisarts, maar ik kan me niet voorstellen hoe 1 keer mdma een werkelijk chronisch lichamelijk probleem veroorzaakt.
Klik om te vergroten...

Chronisch is het hoop ik niet.
Het is denk ik een combinatie van alles, dat ik de emoties van de laatste tijd niet verwerkt heb en er veel op mij af is gekomen (ik heb de hele situatie niet opgeschreven). Maar de reden dat ik het deels aan de xtc wijd is omdat het verschillende aanvallen zijn die ik heb. Het kan zijn dat ik me heel angstig voel, maar ook opeens heel verdrietig, of m'n lichaam begint helemaal te trillen en ik ga klappertanden. Ik doe overdag mentaal heel zwaar werk, ik werk met verstandelijk gehandicapten. Ik merk dat ik heel snel schrik en weg moet lopen als het me even te veel wordt (ik word dan bijvoorbeeld opeens heel angstig). Dezelfde onrust heb ik ook ervaren tijdens de xtc trip en kon toen soms ook moeilijk tegen drukte.

Bedankt voor je reactie :)
i
iamjackherrerLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/xtc-depressie/

Als je op deze link klikt zie je precies de klachten die ik ervaar. Normaal voor de xtc heb ik 1 keer nuchter een paniekaanval gekregen en hier was een aanleiding voor. Waarom zou de xtc er niks mee te maken hebben denken jullie?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het klinken of je net ff een stuk gevoeliger bent voor het feit dat je serotoninepeil laag is nu. Valt ook niet mee als je daar bovenop mentaal veeleisend werk verricht en wellicht een beetje de winter blues meepikt. Wat zou kunnen verklaren waarom je tijdens gebruik al moeite had met drukte om je heen (te veel prikkels). Kort gezegd ook ik denk niet dat de xtc de oorzaak is, misschien is het echter wel een zetje geweest waardoor je je nu zo voelt. Het zal hoogstwaarschijnlijk van tijdelijke aard zijn. Prijs je gelukkig met de steun van je ouders in de zin dat ze met je meegaan naar de dokter en het gewoon bespreekbaar is. Goed slapen, genieten van de rust wanneer je vrij bent en gezond eten (veel fruit) kunnen wonderen doen.
i
iamjackherrerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Narayani zei:
Ik vind het klinken of je net ff een stuk gevoeliger bent voor het feit dat je serotoninepeil laag is nu. Valt ook niet mee als je daar bovenop mentaal veeleisend werk verricht en wellicht een beetje de winter blues meepikt. Wat zou kunnen verklaren waarom je tijdens gebruik al moeite had met drukte om je heen (te veel prikkels). Kort gezegd ook ik denk niet dat de xtc de oorzaak is, misschien is het echter wel een zetje geweest waardoor je je nu zo voelt. Het zal hoogstwaarschijnlijk van tijdelijke aard zijn. Prijs je gelukkig met de steun van je ouders in de zin dat ze met je meegaan naar de dokter en het gewoon bespreekbaar is. Goed slapen, genieten van de rust wanneer je vrij bent en gezond eten (veel fruit) kunnen wonderen doen.
Klik om te vergroten...

Bedankt, ik denk dat dat precies het geval is, gevoelig voor het feit dat mijn serotonine pijl laag is. Ja mn ouders vinden het naar voor me, ik ben ook pas 19. Een opvallend ding is ook dat altijd als ik een nieuwe drugs probeer dat dit altijd voor paniek of een paniekaanval zorgt. Ik wil na dit eigenlijk ook echt een soort van stoppen met ieder weekend blowen. Ik heb alleen nog een vraagje, ik ben erg fan van truffels en vind die gingen gewoon leuk. Moet ik ook met deze dingen oppassen net als met de xtc (wat ik na dat gedoe niet meer ga doen)? Als ik dat gewoon nog een keer wil proberen?

Groeten
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
iamjackherrer zei:
Bedankt, ik denk dat dat precies het geval is, gevoelig voor het feit dat mijn serotonine pijl laag is. Ja mn ouders vinden het naar voor me, ik ben ook pas 19. Een opvallend ding is ook dat altijd als ik een nieuwe drugs probeer dat dit altijd voor paniek of een paniekaanval zorgt. Ik wil na dit eigenlijk ook echt een soort van stoppen met ieder weekend blowen. Ik heb alleen nog een vraagje, ik ben erg fan van truffels en vind die gingen gewoon leuk. Moet ik ook met deze dingen oppassen net als met de xtc (wat ik na dat gedoe niet meer ga doen)? Als ik dat gewoon nog een keer wil proberen?

Groeten
Klik om te vergroten...

Truffels gebruiken zou ik zeker niet doen zolang je deze klachten nog ervaart. Zijn die voorbij dan neem je nog steeds een risico maar dat is aan jezelf of dat het je waard is. Het is zo afhankelijk per persoon, ik ervaar truffels zelf altijd als helend achteraf. Mits ik er met de juiste insteek in ga. Ieder weekend blowen kan wel mede een oorzaak zijn van je klachten, het is de moeite waard te proberen dat te minderen.

Een beetje spanning omtrent een nieuwe drug is normaal maar als je telkens paniekaanvallen krijgt daaromtrent, is het het dan wel waard vraag ik me af. Je gezondheid is het allerbelangrijkste ook op mentaal gebied.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het blijft natuurlijk lastig inschatten vanaf het internet, maar het klinkt alsof je gewoon gevoelig bent voor paniekaanvallen. Zeker ook omdat je zegt dit bij elke nieuwe drug te ervaren. Gevoelig zijn voor paniekaanvallen hoeft natuurlijk niet direct te betekenen dat je daar vaak mee te maken hebt in je dagelijks leven.

Ik denk nog steeds dat het niet direct aan de xtc ligt, maar dat het inderdaad wel net dat extra duwtje is geweest. Het is sowieso wel gebruikelijk dat mensen emotioneel minder stabiel na xtc gebruik. Ga je dan zo'n paniekaanval heel erg aan de xtc linken dan houd je het nog meer in stand en wordt het een soort self fulfilling prophecy.

Truffels zijn bij uitstek juist een drug om te vermijden als je met mogelijke paniekaanvallen kampt. Krijg je een paniekaanval tijdens een trip dan zal dat extreem uitvergroot worden. Aan de andere kant kan een trip ook een manier zijn om dieper in je eigen geest te graven en te achterhalen waar de paniekaanvallen vandaan komen. Maar als je dit doet moet je wel bereid zijn om naar de meest duistere plekken van je geest te gaan en dat is nou niet perse leuk te noemen. Wil je truffels doen omdat het leuk is kun je het beter laten liggen voorlopig en misschien wel altijd.
i
iamjackherrerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja jullie hebben gelijk. Ik wil nu ook absoluut geen drugs gebruiken, ik ken mezelf en denk wie weet dat ik ooit zin heb om truffels te doen met iemand (zo'n trip heb ik nooit vervelend ervaren, alleen last van de bodyload). Maar het ding is, ik denk dat dit allemaal gebeurde doordat ik emotioneel niet stabiel was (mede doordat m'n serotonine systeem uit balans was), alleen omdat ik nooit gehoord heb dat truffels je serotonine uitput dacht ik, zo kan ik dat nemen met minder kans dat daarna m'n emotie systeem uit balans raakt. Ik bedoel totaal niet van dat ik dit snel zou doen maar het kan dat ik bijv over een paar jaar dat ik weer nieuwsgierig word. Wat ik er ook bij wil zeggen is dat ik vandaag 0 aanvalletjes heb gekregen en denk dat het over is (dit omdat ik weer controle heb over mijn emoties(voor het eerst in een week nu)). Ik slik nu ook l-tryptofaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."