Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWil weer lekkergaan

Wil weer lekkergaan

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond allen,

Even een vraagje. Ik heb nu al redelijk wat ervaring betreft xtc (5 jaar) nu merk ik dat ik de laatste paar keren lang niet meer hetzelfde ervaar als andere keren. Normaal had ik een groot samenhorigheid gevoel, zin om te praten en dingen te ondernemen. Nu, ongeacht hoeveel ik neem, word ik lui, ben ik stil en heb ik zeker niet meer de samenhorigheid als anders.

Hebben jullie tips of weten jullie hoe dit komt en of ik ervoor kan zorgen dat ik weer lekker ga zoals ik eerst ging. Even voor de duidelijkheid: nee ik doe het niet elke week, nee ik neem niet te weinig ( begin vaak met een hele
Of een halve als ze echt sterk zijn) ja ik drink erbij en ja ik blow er soms bij.

Thankkssss
Wappiegappie✌
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak gebruik je wel? Op hoeveel mg MDMA zijn je pillen getest? Als je niet weet hoeveel MDMA er in je pil zit weet je ook niet hoeveel je moet nemen. Het gaat niet om het aantal pillen maar om het aantal milligrammen. Het beste neem je 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaams gewicht. De pillen die nu gemiddeld rond gaan zijn zo tussen de 175 en 220 mg per pil. Dus dan is 1 pil al veel. Bij MDMA is het juist less is more. Men neemt meestal juist teveel ipv te weinig.
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik test eigenlijk mijn pillen nooit aangezien ze persoonlijk getest worden door me maten Ik heb idd vaak redelijk sterke pillen en wil dan zo "hard mogelijk gaan" maar daardoor heb ik eigenlijk alleen dat Mn beeld heel wazig wordt maar verder geen "echte xtc symptomen"
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wappiegappie zei:
Ik test eigenlijk mijn pillen nooit aangezien ze persoonlijk getest worden door me maten Ik heb idd vaak redelijk sterke pillen en wil dan zo "hard mogelijk gaan" maar daardoor heb ik eigenlijk alleen dat Mn beeld heel wazig wordt maar verder geen "echte xtc symptomen"
Klik om te vergroten...

Hoe vaak gebruik je xtc?
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Uhm ja daar zit niet echt regelmaat in, ongeveer 1 keer per maand. En in de zomer natuurlijk wat vaker met de festivalletjes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wappiegappie zei:
Uhm ja daar zit niet echt regelmaat in, ongeveer 1 keer per maand. En in de zomer natuurlijk wat vaker met de festivalletjes.
Klik om te vergroten...

Daar zit m de kneep. Daarom vroeg ik het ook aan je hoe vaak je neemt. 1 keer per maand is al veel te vaak. Het beste laat tussen elke keer 3 maanden. Dit omdat je hersenen zo lang nodig hebben om te herstellen en weer serotonine aan te maken. Doe je het vaker dan gaat inderdaad het xtc gevoel weg. Je hersenen krijgen niet genoeg tijd om te herstellen. Als je serotonine op is werkt xtc niet meer.
Sterker nog, het is erg slecht en zelfs gevaarlijk om het zo vaak te gebruiken. Je kunt er vele (blijvende) klachten aan over houden. Depressief, slaapstoornis, hersenschade met onder andere vergeetachtigheid die niet meer weg gaat.
Lees je alsjeblieft goed in VOOR je gebruikt. Als je dat gedaan had dan had je nu nog genoten van xtc en had je deze vraag niet gehad. Het is echt geen mentosje dat je neemt. Ik weet wel dat er onder jongelui heel licht en makkelijk over gedaan wordt en dat men doet hoe vrienden het doen. Het is echt geen kattepis hoor en gewoon dikke harddrugs. En die schade ga je meestal pas over tientalle jaren merken, niet nu of volgend jaar.

Ik wil niet bemoederend of lullig over komen en voel je niet persoonlijk aangevallen nu, ik bedoel het als goed advies. Ik wordt er alleen een beetje moe van soms dat bijna dagelijks dit soort vragen langs komen. Jongelui die de god ganse dag met hun mobiel naar weet ik veel wat zitten te kijken op internet maar opzoeken hoe je met harddrugs om moet gaan ho maar. Al de regels ontrent "veilig" gebruik van xtc is overal te vinden. Duizenden hits als je googled op xtc en dosering en regels. Of weet ik wat.
Doe het alsjeblieft en zorg goed voor je lijf. Voor nu zou ik als ik jou was minimaal een half jaar geen MDMA, xtc of 4fa gebruiken. 5 jaar lang zo veel misbruik is echt linke soep en vergroot de kans op schade enorm. Jou brein heeft het zo zwaar te verduren gehad dat het echt wel nodig is. Doe je dat niet zal je geen xtc gevoel meer krijgen bij gebruiken en verneuk (excuse my language) je je hersenpan. Up to you my friend.
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oké, fair enough. Maar ik heb natuurlijk ook wel eens momenten gehad dat ik een flinke tijd niks op heb (zeker meer dan drie maanden) en ook dan had ik hetzelfde verhaal. Zou dat dan komen dat ik te veel neem?
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou nou nou relax
Ken mensen die doen het al zeer lange tijd elke week doen en gaan gewoon 'hard'

Als hij verder sport goed eet normaal dag nacht ritme etc aanhoud kan de serotine spiegel gewoon op niveau zijn

Enne alleen jongelui?
Ik ken veel meer 'volwassenen' die het veel bonter maken en bvb om half 8 s'ochtends nog voor 2 gram coke en 5 230+ pillen bellen

Je trekt heel snel een conclusie
Omdat hij 1x per maand gebruikt zou het daaraan liggen?

@ts slik je medicatie?
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben het daar ook wel een beetje mee eens moet ik eerlijk zeggen. Ik snap de bezorgdheid en zn advies is altijd welkom. Maar ik eet idd heel gezond, Heb een goed ritme en sport veel. Ik denk namelijk dat het advies wat hij eerst gaf over te veel in 1 keer nemen, meer op mij aansluit.
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#10
En nee, ik slik geen medicatie dat het enigszins zou kunnen beïnvloeden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wappiegappie zei:
Maar moet ik heel eerlijk zijn (niet om mezelf goed te praten of jou tegen te spreken) 1 keer per maand kom ik eigenlijk niet aan. Ik bedoel, laatste keer was eind januari, de eerst volgende keer wordt Koningsdag. Daarvoor was het in oktober voor het laatst. Maar in de zomer is het inderdaad een stukje vaker. Maar dat compenseert weer met de winter. Dus ja, moet ik toch zeggen dat die 3 maanden regel toch wel goed gaat.
Klik om te vergroten...
Liefhebbertje zei:
Euhm waar geef ik advies??
Dat doe ik niet
Maar er zijn meer redenen waarom mdma niet kan werken.

En ja ik weet persoonlijk uit eigen ervaring hoe fout het kan gaan

En indd over ne vrienden en mij heb je gelijk
Maar ik geef hiermee alleen aan dat het niet altijd zo is zoals op geschreven
Dus omdat het met een kennis van jou fout is gegaan is jou info waar en dat dus de stel regel?
Terwijl mijn 'kennissen' er wel tegen kunnen
En waarom zou wappie niet zoals me vrienden kunnen zijn?
Waarom is of zou hij anders als me vrienden zijn??

Maar door bvb bepaalde medicatie werkt mdma niet of nauwelijks
Als je eerst coke neemt werkt het ook minder
Zo zijn er nog tal van zaken die invloed kunnen hebben

Tuurlijk is 1x per 3 maanden beter
Helemaal niet doen nog beter
Ik wil echt niet bijdehand doen of wat dan ook maar elke keer word aangehaald jou ervaring etc geldt niet voor iedereen
Maar dus gaat de standaard info ook niet altijd op
Lijkt wel alsof ik tegen gesproken word omdat ik andere info vermeld ( lees niet verstandig of wat andere onveilig vinden )als dat er over geschreven word en dus klopt het niet?
Klik om te vergroten...

Advies niet idd maar je praat wel slecht gebruik goed. Hetkomt niet door die kennis dat ik er zo over denk. (Wel mede misschien) Het is alom bekend dat te vaak en teveel MDMA je hersens verneuken. En dan ga jij zeggen dat het wel eem valt allemaal. Wie weet valt het ook wel mee maar wie weet ook niet. TO rept geen woord over medicatie, coke gebruik etc tijdens MDMA of andere afleidings manoeuvres.
Nogmaals ik kaart niet MIJN ervaring aan maar de gebruikelijke regels die al jaren gehamteerd worden. Die heb ik niet verzonnen. En ze zijn vast voor een reden ik denk niet dat iemand dat voor de grap bedacht heeft.
Zeker gaat standaard info niet altijd op maar de info van vriendjes en ervaringen zijntoch echt minder betrouwbaar, .
Niets geldt precies hetzelfde voor elk persoon. Natuurlijk zal t bij de ene mee vallen vergeleken de ander.
De ene zuipt een paar liter drank per dag en wordt 80 jaar, de ander drinkt ook een paar liter drank per dag maar valt op zijn 50e dood neer. En dan zou jij dus zeggen dat elke dag een paar liter drank niet zo veel kwaad kan want die ene is er wel 80 mee geworden. En toch weet een ieder dat dagelijks alcohol vrij ongezond is.
En tege spreken doe ik je nu idd en niet omdat je andere info geeft maar wel omdat je verkeerde info geeft.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen ssri?
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nooit van gehoord dus nee hahah
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Liefhebbertje zei:
Nou nou nou relax
Ken mensen die doen het al zeer lange tijd elke week doen en gaan gewoon 'hard'

Als hij verder sport goed eet normaal dag nacht ritme etc aanhoud kan de serotine spiegel gewoon op niveau zijn

Enne alleen jongelui?
Ik ken veel meer 'volwassenen' die het veel bonter maken en bvb om half 8 s'ochtends nog voor 2 gram coke en 5 230+ pillen bellen

Je trekt heel snel een conclusie
Omdat hij 1x per maand gebruikt zou het daaraan liggen?

@ts slik je medicatie?
Klik om te vergroten...


Rustig rustig zeg. Een keer per maand 5 jaar lang en zomers vaker. Das echt niet goed hoor en ik had gedacht dat jij dat wel zou weten. Ga maar eens hier op de site kijken, ik heb al meerdere keren een verhaal over een kennis van mij geschreven. Hoe mis het WEL kan gaan van misbruik.
En zoals hier ook al vaak wordt gezegd dat wat voor jou of je vrienden goed gaat hoeft voor een ander niet goed te gaan.
En zoals óók al vaak hier is vermeld ga je de echte schade pas na 10 talle jaren merken. Ik trek te snel conclusies vind jij, nou dat doe ik zeker niet. De 3 maanden regel is echt wel het beste hoor. Als je dat een keertje eens overschrijd is het niet zo een ramp maar 5 jaar lang elke keer is zeker niet gezond. Maar goed, als jij vind van niet mag dat best maar ga dan geen slecht advies oid aan anderen geven.
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar moet ik heel eerlijk zijn (niet om mezelf goed te praten of jou tegen te spreken) 1 keer per maand kom ik eigenlijk niet aan. Ik bedoel, laatste keer was eind januari, de eerst volgende keer wordt Koningsdag. Daarvoor was het in oktober voor het laatst. Maar in de zomer is het inderdaad een stukje vaker. Maar dat compenseert weer met de winter. Dus ja, moet ik toch zeggen dat die 3 maanden regel toch wel goed gaat.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunnetjess33 zei:
Rustig rustig zeg. Een keer per maand 5 jaar lang en zomers vaker. Das echt niet goed hoor en ik had gedacht dat jij dat wel zou weten. Ga maar eens hier op de site kijken, ik heb al meerdere keren een verhaal over een kennis van mij geschreven. Hoe mis het WEL kan gaan van misbruik.
En zoals hier ook al vaak wordt gezegd dat wat voor jou of je vrienden goed gaat hoeft voor een ander niet goed te gaan.
En zoals óók al vaak hier is vermeld ga je de echte schade pas na 10 talle jaren merken. Ik trek te snel conclusies vind jij, nou dat doe ik zeker niet. De 3 maanden regel is echt wel het beste hoor. Als je dat een keertje eens overschrijd is het niet zo een ramp maar 5 jaar lang elke keer is zeker niet gezond. Maar goed, als jij vind van niet mag dat best maar ga dan geen slecht advies oid aan anderen geven.
Klik om te vergroten...

Euhm waar geef ik advies??
Dat doe ik niet
Maar er zijn meer redenen waarom mdma niet kan werken.

En ja ik weet persoonlijk uit eigen ervaring hoe fout het kan gaan

En indd over ne vrienden en mij heb je gelijk
Maar ik geef hiermee alleen aan dat het niet altijd zo is zoals op geschreven
Dus omdat het met een kennis van jou fout is gegaan is jou info waar en dat dus de stel regel?
Terwijl mijn 'kennissen' er wel tegen kunnen
En waarom zou wappie niet zoals me vrienden kunnen zijn?
Waarom is of zou hij anders als me vrienden zijn??

Maar door bvb bepaalde medicatie werkt mdma niet of nauwelijks
Als je eerst coke neemt werkt het ook minder
Zo zijn er nog tal van zaken die invloed kunnen hebben

Tuurlijk is 1x per 3 maanden beter
Helemaal niet doen nog beter
Ik wil echt niet bijdehand doen of wat dan ook maar elke keer word aangehaald jou ervaring etc geldt niet voor iedereen
Maar dus gaat de standaard info ook niet altijd op
Lijkt wel alsof ik tegen gesproken word omdat ik andere info vermeld ( lees niet verstandig of wat andere onveilig vinden )als dat er over geschreven word en dus klopt het niet?
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wappiegappie zei:
Nooit van gehoord dus nee hahah
Klik om te vergroten...

Anti depressivia?
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nope, ook geen antidepressiva.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jullie hebben gelijk :wink:

Ik zeg nergens iets over wat goed of fout zou zijn geef geen advies en zeg ook zeker niet dat dit geen kwaad kan
En heb zeker niet gezegd dat het mee valt

Maar zoals wel vaker zie ik andere dingen om me heen maarja dat voldoet niet aan de norm dus krijg ik weer ff een standje

Indd ts zegt niets over coke of medicatie maar wil dat dan zeggen dat dat uitgesloten is??
Of zou het kunnen dat ts daar geen idee van zou kunnen hebben dat dat van invloed kan zijn?

Daarom vind ik je te kort door de bocht gaan en te snel oordelen

Ik geef geen verkeerde info ik geef info die niet in de boeken staat
Ik praat het ook niet goed
Maar ben van mening dat het niet altijd eraan ligt dat iemand teveel gebruikt

En laag iq etc? Ziet het aan hun kop?
Er zitten wat bank medewerkers netwerk beheerders en managers tussen denk niet dat ze het dan zo lang uithielden wel?
Maar goed ik ken je niet misschien zie jij het wel maar alle collega's en klanten niet
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Liefhebbertje zei:
Nou nou nou relax
Ken mensen die doen het al zeer lange tijd elke week doen en gaan gewoon 'hard'

Als hij verder sport goed eet normaal dag nacht ritme etc aanhoud kan de serotine spiegel gewoon op niveau zijn

Enne alleen jongelui?
Ik ken veel meer 'volwassenen' die het veel bonter maken en bvb om half 8 s'ochtends nog voor 2 gram coke en 5 230+ pillen bellen

Je trekt heel snel een conclusie
Omdat hij 1x per maand gebruikt zou het daaraan liggen?

@ts slik je medicatie?
Klik om te vergroten...

Dit ga je toch niet klakkeloos op DF gooien? 3maanden regel, dosis laag houden,... noem maar op. Allemaal dingen waar je jou als verstandig xtc gebruiker moet aan houden. Die broodje aap verhalen over elke week slikken zonder problemen hoor ik ook genoeg in mijn buurt. Het kan wel even duren zonder problemen of die stoere mensen merken gewoon niet dat ze hun hersenen volledig neerhalen. Schade of klachten komen sowieso hoe je het ook draait of keert. Als ik zo rond kijk naar die slikkers die elk weekend 3 a 4 pillen droppen. Sorry maar hun niveau en iq gaat een stuk lager dan de meeste mensen die ik dagelijks aanspreek en daarvoor moet er niet getest worden. Staat op hun kop geschreven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."