#1
2 weken geleden op een zaterdagavond wilde mijn vriend MDMA proberen. De laatste tijd was zijn nieuwsgierigheid opgewekt en ook na mijn voorlichtingverhaaltje, wilde hij het nog steeds.
Hij is 47 en heeft nog nooit iets van drugs geprobeerd, behalve zo zelden iets van alcohol. Hij weegt 96 kilo.
Ik heb hem een halfje gegeven van een XTC pil uit dezelfde batch die ik zelf gebruik. 220mg getest zijn ze.
Hij was niet nerveus en hebben tijdens de inwerking gewoon gezellig een film gekeken.
Zo'n 1,5 uur na inname gaf hij aan dat hij iets van tinteling voelde in zijn handen, maar daar bleef het bij. Ik wilde hem echter niet aansporen om bij te nemen, omdat het bij mij ook wel eens voor wil komen dat het pas na 3 uur inslaat.
Na 3 uur zijn we even met de honden gaan lopen, hij voelde zich iets vaag, maar alleen als hij stond. Toen we terug waren heeft hij een 2de halfje genomen.
Hij had wel wat effect, hij kletste mijn oren eraf en bleef lang wakker, maar van een echt XTC gevoel was zeker geen sprake.
Hij wil het dolgraag nog een keer proberen. Nu denk ik, door zijn reactie, hem de volgende keer direct een hele te geven. Maar als je dit puur technisch bekijkt, zou dat wel erg veel zijn.
Weer met een halfje beginnen en allicht weer zo'n milde ervaring hebben is allicht ook niet leuk.
Ik weet dus niet goed wat ik zal adviseren. Heb hem wel uitgelegd dat bij een hogere dosering de kick-in wat schrikken kan zijn maar hij gaf aan daar niet zo bang voor te zijn.
Wat zouden jullie adviseren in dit geval?
Hij heeft trouwens ook geen last gehad van het niet kunnen slapen na XTC en hij heeft ook geen kater gehad.
Hij is 47 en heeft nog nooit iets van drugs geprobeerd, behalve zo zelden iets van alcohol. Hij weegt 96 kilo.
Ik heb hem een halfje gegeven van een XTC pil uit dezelfde batch die ik zelf gebruik. 220mg getest zijn ze.
Hij was niet nerveus en hebben tijdens de inwerking gewoon gezellig een film gekeken.
Zo'n 1,5 uur na inname gaf hij aan dat hij iets van tinteling voelde in zijn handen, maar daar bleef het bij. Ik wilde hem echter niet aansporen om bij te nemen, omdat het bij mij ook wel eens voor wil komen dat het pas na 3 uur inslaat.
Na 3 uur zijn we even met de honden gaan lopen, hij voelde zich iets vaag, maar alleen als hij stond. Toen we terug waren heeft hij een 2de halfje genomen.
Hij had wel wat effect, hij kletste mijn oren eraf en bleef lang wakker, maar van een echt XTC gevoel was zeker geen sprake.
Hij wil het dolgraag nog een keer proberen. Nu denk ik, door zijn reactie, hem de volgende keer direct een hele te geven. Maar als je dit puur technisch bekijkt, zou dat wel erg veel zijn.
Weer met een halfje beginnen en allicht weer zo'n milde ervaring hebben is allicht ook niet leuk.
Ik weet dus niet goed wat ik zal adviseren. Heb hem wel uitgelegd dat bij een hogere dosering de kick-in wat schrikken kan zijn maar hij gaf aan daar niet zo bang voor te zijn.
Wat zouden jullie adviseren in dit geval?
Hij heeft trouwens ook geen last gehad van het niet kunnen slapen na XTC en hij heeft ook geen kater gehad.