Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe MDMA doseren zonder vaag te worden?

Hoe MDMA doseren zonder vaag te worden?

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil graag MDMA op een feest gebruiken zonder dat ik vaag word. Ik heb al meer dan 1,5 jaar geen MDMA gebruikt, binnenkort wil ik het dan toch weer eens proberen. Hoe doseer ik om dit te bereiken en is het überhaupt mogelijk?

Ik vind het effect van MDMA heerlijk maar vaag worden (behalve thuis) vind ik écht niet prettig. Om deze reden heb ik afgelopen 1,5 jaar alleen zo nu en dan 4fmp gebruikt op feesten. Vind dit lekker helder en krijg alles mee. Nu kan ik erg moeilijk aan 4fmp komen en voel toch alweer een tijdje de drang om MDMA weer een kans te geven. Het euforische love gevoel is toch wel veel lekkerder bij MDMA. Ik vind bij het gebruik van MDMA echt: less is more. Met name op een feestje vind ik de bijwerkingen van hogere dosissen niet fijn.

Ik hou mijn dosissen graag laag. Ik heb thuis één 4fmp liggen en had het idee om misschien aan het begin van de avond deze te gebruiken (werkt bij mij +/4 uur goed, doseer normaliter een keer bij om de avond vol te krijgen) en later een kwart(?) pil bij te doseren. Afgezien van de schadelijkheid, denken jullie dat ik met een lage dosering mdma na 4fmp het gewenste effect kan bereiken? Het lijkt me lekker de laatste uurtjes toch even wat harder te spacen. Ik ben me volledig bewust van de neurotoxiciteit maar ben er desondanks erg benieuwd naar.

Een ander en veel meer verantwoord idee is om het alleen bij MDMA te houden. Hierbij heb ik echter geen flauw idee hoe ik zou moeten doseren om vaagheid te voorkomen en helder/energiek te blijven. Ben erg benieuwd hoe het gaat voelen aangezien ik best een poosje geen MDMA meer heb gebruikt.

Excuses voor de lap tekst!
L
LagerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou ook eens kunnen kijken naar 6apb. Heeft een erg vergelijkbaar effect met mdma(je voelt je net zo lekker als met mdma), maar is iets minder heftig aanwezig en je wordt er ook niet zo vaag van. Ik kan het gevoel eigenlijk het beste omschrijven als ‘xtc light’.

Het effect houdt ook zo’n 5/6 uur aan en het werkt niet in 1x uit, wat ik bij mdma wel altijd heb. Je beland dus ook niet direct in zo’n keiharde dip wat ik persoonlijk heel fijn vind.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Filosophie zei:
Afgezien van de schadelijkheid, denken jullie dat ik met een lage dosering mdma na 4fmp het gewenste effect kan bereiken?
Klik om te vergroten...
Nee die combi staat er juist om bekend dat je er extra vaag van wordt.

Dus als je aan de MDMA gaat dan houd je het beter daar gewoon bij en neem je gewoon een lage dosering. Hoeveel doseer je normaal met MDMA en hoeveel weeg je?

Een andere optie is inderdaad 6-APB, lijkt erg op MDMA maar dan helderder en meer uitgesmeerd.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alleen kwartjes nemen. Nooit bijnemen voordat je je vorige dosis hebt voelen inslaan (ja een kwartje is echt wel goed te vernemen). Zelf neem ik bij wanneer het effect minder begint te worden, maar dit moet je natuurlijk zelf bepalen. Verder zal ik de 4f lekker thuis laten en deze niet combineren. De kans op negatieve bijwerkingen/vaagheid is groter, laat staan hoe schadelijk deze combinatie is.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kleine toevoeging: probeer obsessief redosen te voorkomen. Redosen kan, maar niet te vaak. Realiseer je dat je in een roes komt die alles geweldig laat zijn, en doordat remmingen enigszins wegvallen ga je makkelijker bijnemen. Ik heb vaak mezelf helemaal naar de klote gegeten met MDMA pillen omdat ik teveel had bijgenomen.

Dus als je aan de MDMA gaat dan houd je het beter daar gewoon bij en neem je gewoon een lage dosering. Hoeveel doseer je normaal met MDMA en hoeveel weeg je?
Klik om te vergroten...

Ik raad je aan het bij 1 drug te houden, bijvoorbeeld MDMA en niet 4-fa of iets anders erbij te doen, zoals Psychedelibee hierboven al aangeeft.

Een andere optie is inderdaad 6-APB, lijkt erg op MDMA maar dan helderder en meer uitgesmeerd.
Klik om te vergroten...

Heb hier persoonlijk mijn meest euforische moment ooit uit mijn leven meegemaakt dus misschien heb ik een beetje een uitgesloten mening over dit spul, maar ik raad je dit eerder aan als MDMA. Ook de langere werkingsduur voorkomt meestal dat je gaat redosen.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vaag is nu net het effect van MDMA, niet? Nu althans, ik weet nog goed dat je vijftien jaar geleden XTC pillen kocht die pas echt de moeite waren, aan dat overgedoseerd gedoe van nu heb ik niets...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."