Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdiazepam verslaving ik wil STOPPEN!!

diazepam verslaving ik wil STOPPEN!!

6 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten en ben dus benieuwd hoe het ermee gaat inmiddels?

Zet em op!
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#2
diazepam verslaving van jarenlang 80 mg / dag heb ik in kliniek afgebouwd naar 10 mg /dag
natuurlijk zijn de laatste loodjes het zwaarst en het lukt me niet (zeer moeilijk) om beneden de 10 mg te komen. Verdeeel over 2 x 5 mg / dag
Nu ben ik al een tijd aan het experimenteren met kortwerkende sterk werkende benzo's die vooral anxiolytisch zijn en met andere kortwerkende benzos die vooral hypnotisch van aard zijn,

Ik wil echt heel graag niet meer afhankelijk zijn van de diazepam, het doet zowiezo helemaal niks meer, voel er niks meer van, alleen als ik ze niet meer neem komen de welbekende fijne afkickverschijnselen. :(
Ik heb met mn arts afgesproken dat ik mn leven lang op 20 mg diazepam per dag zal blijven.
de 2 x 5 extra zijn zondig en hou ik altijd over. Maar ik wil gewoon stoppen zonder dat de arts het weet zodat ik de tabletten wel in ontvangst kan blijven nemen, gewoon voor zonodig, dat is wat ik wil.
Zou het een optie zijn om mn gehele diazepam doserering eruit te gooien, deze te vervangen met kortwerkemde benzo en die dan in een week of 2/3 helemaal af te bouwen. Of zou dit gruwelijk lijden met zich mee gaan brengen? iemand een idee misschien? grtz pam
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hej Pammetje
Voor mij heeft heel rustig afbouwen goed gewerkt geen druk en totaal geen haast. Heb eerst het aantal jaren dat ik gebruikt omgerekend naar maanden dus 6 jaar wordt 6 maanden afbouwen. Ben afgebouwd op tranxene van 80mg naar 0. Heb over de laatste 20mg ongeveer 4 maanden gedaan en de ontwenning viel me heel erg mee. Heb zelf het idee dat het geleidelijke afbouwen hier in mee heeft gespeeld.

Het werkt bij iedereen anders maar traag afbouwen werkt. Je hebt ook diazepam van 2mg dus je zou evt met 1mg per keer afbouwen en over 10mg bijvoorbeeld 10 maanden doen en het niet gaan forceren je tijd ervoor nemen. Snel afbouwen gaat je breken en raad ik je ten zeerste af dit is niet te vergelijken met opiaten afbouw etc. Snel stoppen veroorzaakt zware ontwenningsverschijnselen terwijl traag afbouwen amper een ontwenning met zich meebrengt. Geloof me maar als je over 3 weken afbouwt krijg je gegarandeerd spijt.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#4
goede raad van willemv

je wil stoppen omdat je er niets meer van voelt, maar als je stopt ga je wel iets voelen, nl. rebound-angsten en ontwenningsverschijnselen.

Ik raad je Rivotril druppels aan, dat is makkelijk te doseren , bij je afbouwen

1 druppel= 0.1 mg clonazepam

0.5 -1mg clonazepam = 10 mg diazepam

Neem je tijd om af te bouwen, tabs van 2 mg zijn er in NL wel nog denk ik, maar in BEL niet meer op de markt. Maar Diazepam Teva kan je in 2 of in 4 breken, dan heb je 2.5 mg diazepam.

Er zijn ook rectioles diazepam, mss is dat een oplossing, of via ampoulles afbouwen, dat werkt harder en even lang, maar bij de ampoulles kan je ook afbouwen.
Mss is dit niet zo'n goed idee.
Ikzelf bouw af met Tetrazepam ( Epsipam) een benzo die vooral voorgeschreven wordt owv zijn spierontspannende effecten, mss is dit een idee?

Of middelen als baclofen,hydroyxizine,buspiron,pregabaline,gabapentine?????

Veel moed en wilskracht gewenst pammetje!!! :mrgreen:
p
polderpassieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meestal wordt diazepam gebruikt om af te bouwen van pammen (benzo's), ook als je van rivotril afbouwt, zetten ze je eerst over op de diazepam.

Bij mij werd uitgerekend;

2 mg rivotril per dag (4x daags 0,5) werd omgezet naar 30 mg valium (diazapam).
De shrink, de enige toffe die ik ooit heb ontmoet, vertelde me dat diazepam te vergelijken is met methadon en rivotril met heroine. Als het om stoppen gaat.

Dit was het protocol bij het ggz en het mentrum.
Ik zeg niet dat het werkelijk het beste werkt, dat weet ik niet.

Plan was om in 9 weken te stoppen maar 3 mg valium per week ging te snel.
Uiteindelijk heeft het me 2 jaar gekost om helemaal clean te worden.
Dat was niet makkelijk.

10 jaar later (half jaar geleden) zat ik door omstandigheden alweer 2 jaar op de 70 mg per dag.
Die blauwe gingen erin als snoepjes! Op een gegeven moment kon ik niet meer nadenken en ging alles mis. Ik sliep niet meer, al gooide ik er 4 tegelijk in. In alles liep ik vast.

Dus een beetje jouw situatie.

Ik ben gaan afbouwen in november, heel snel naar de 16 mg in een kliniek.
Daarna in december doorgegaan ambulant afbouwen naar de 8 mg per dag.
Terugval gehad, terug naar 15 mg per dag.
In maart weer zelfstandig gezakt naar de 10 mg per dag.

SInds 2 weken in overleg met mijn huisarts 1 mg diazepam per week afbouwen.
Ik zit nu weer op 8 mg maar ben al langer gestabiliseerd rond dat getal dus we gaan door tot de 0.

Ik had ook altijd stash. Van de zwarte markt. Nu niet meer. Ik ben niet sterk genoeg. Gelukkig heb ik toffe huisarts die mij steunt in alles wat ik doe.

Afbouwen kan tot 0 maar doe het heel langzaam. Geef jezelf de tijd. Het is echt te doen.
Het gaat om je leven. Succes.

Oja, rivotril is een anti-epileptica en valium feitelijk ook. Té snel stoppen kan een epilepsie-aanval uitlokken. Dat merk je wel als het begint!! Je handen gaan vreemd schokken en zo. Dan ga je dus té snel.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
pammetje82 zei:
Maar ik wil gewoon stoppen zonder dat de arts het weet zodat ik de tabletten wel in ontvangst kan blijven nemen, gewoon voor zonodig, dat is wat ik wil.
Klik om te vergroten...

Als ik dit lees geloof ik er geen zak van dat je echt wil stoppen. Voor zonodig heb je aan een doosje genoeg. Als je nu stopt heb je die waarschijnlijk al liggen, maar waarom zou je -als je werkelijk wil stoppen- het nog voor zonodig willen hebben? Verslavingsgedrag heet dat.

Verder moet jij en alle anderen die verslaafd zijn maar eens kijken en lezen op http://www.stuartmcmillen.com/comics_nl/rattentuin/ of even kijken en luisteren naar Lebbis http://www.youtube.com/watch?v=1XF95-0SHaU.

Kortom breng je leven op orde en stop. Bijt door de zure appel heen. Dat is effe kut, maar als je echt wil is het meer dan de moeite waard.
p
polderpassieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuke leerzame illustratie!!

Ook best confronterend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."