Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAgressief van XTC?

Agressief van XTC?

22 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van veel alcohol op zich kunnen mensen ook agressief worden. Ik ken der genoeg.
M
MdmaoticLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal!

Ik heb een vreemde vraag.
Een paar maanden geleden heb ik XTC gebruikt en op dat feest werd ik spontaan agressief.
Tegen de mensen waar ik mee was zei ik dat ik graag iemand op zijn bek wilde slaan en ik begon, volgens hun, te grommen naar mensen...

De pillen die ik had genomen waren getest op 200mg MDMA en er zat voor de rest geen andere zooi in.
Voor het feest had ik wel redelijk wat bier op.

Iemand enig idee what de f#ck er aan de hand was?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eigenlijk vind ik dat behoorlijk ongewenst gedrag. Grommen naar mensen... Ook niet erg lady like. Misschien even aan een psycholoog vragen what the f#ck er aan de hand was.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het ligt vast niet aan het bier en/of de xtc.
M
MdmaoticLid
01-01-2024, 00:00
#5
Parfumflesje zei:
Eigenlijk vind ik dat behoorlijk ongewenst gedrag. Grommen naar mensen... Ook niet erg lady like. Misschien even aan een psycholoog vragen what the f#ck er aan de hand was.
Klik om te vergroten...
Er is mentaal niks met mij aan de hand dus een psycholoog lijkt me niet nodig.
Dit is hierna ook niet meer gebeurd.

Edit: nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet naar een feest ga om ladylike te zijn....
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me geen normale reactie op X. Je word net verwacht vriendelijk, empatisch, liefdevol te worden...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mdmaotic zei:
Edit: nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet naar een feest ga om ladylike te zijn....
Klik om te vergroten...

En met welke instelling ga je dan wel naar een feest? Misschien dat het daar aan ligt?
M
MdmaoticLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekZ zei:
Lijkt me geen normale reactie op X. Je word net verwacht vriendelijk, empatisch, liefdevol te worden...
Klik om te vergroten...
Dit ging op een gegeven moment wel over en werd het wel leuk.
Mijn vrienden dachten aan een overdosis omdat ik na het feest in de taxi steeds wegviel
M
MdmaoticLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
En met welke instelling ga je dan wel naar een feest? Misschien dat het daar aan ligt?
Klik om te vergroten...
Dat feest was mijn 2e keer en ik was erg zenuwachtig omdat ik ervoor redelijk aan het bier was gegaan en ik wist dat mixen een no go is.

Edit: tegenwoordig ga ik er beter in, geen zenuwen meer
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met x heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt, wel een keer gezien op Defqon. Met iemand die ik daar ontmoet had, maar weet ook niet wat die persoon nog meer had gebruikt.
M
MdmaoticLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Van veel alcohol op zich kunnen mensen ook agressief worden. Ik ken der genoeg.
Klik om te vergroten...
Misschien dat deze combinatie inderdaad dit heeft veroorzaakt want ik heb er nooit meer last van gehad.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Agressie van alcohol en/of drugs. Niet best. Het ligt niet aan de alcohol/drugs maar aan de persoon.
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het kan aan eigenlijk van alles liggen eigen voeding, stemming, omgeving, de persoon zelf inderdaad. Maar vergeet ook niet dat xtc toch drugs blijft ookal kan xtc bijna niet zo werking hebben, tenzij er troep doorheen zit..
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja, een standaard reactie is het zeker niet, maar zoals sommigen ook ineens heel down of melancholisch kunnen worden van m terwijl het bekend staat als extasisch, zo kan een enkeling ( een enkele keer) blijkbaar ook aggresief worden in plaats van enorm empatisch. Het blijft een drug, en die is nou eenmaal niet 100% voorspelbaar.

Maar ik zou de volgende keer de alcohol gewoon achterwege laten...
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mdmaotic Alcohol is vrijwel één van de enige bekendere drugs die agressie in de hand werkt. Er zullen vast uitzonderingen zijn waarbij mensen agressief worden op andere drugs, maar dat is doorgaans geen veel voorkomend gevolg. Ik ben het wel met @Parfumflesje eens dat agressie grotendeels aan de persoon ligt. Er kan natuurlijk ook een onduidelijke situatie ontstaan waardoor je agressief wordt, waarvan achteraf blijkt dat je niet goed wist wat er aan de hand was. Op xtc/mdma wordt vrijwel niemand agressief. Het enige wat wel kan voorkomen is dat je drammerig wordt of geïrriteerd raakt wanneer je je zin niet krijgt, zoals je vrienden/vriendinnen die niet mee willen naar een stage waar je graag naartoe wilt. Het heeft dus of aan de alcohol gelegen of aan jezelf. Wegvallen in de taxi klinkt ook vrij heftig, ik ben wel benieuwd hoeveel je precies gedronken had. Van xtc neem je duidelijk teveel. "De pillen die ik had genomen waren getest op 200mg" duidt er namelijk op dat je meerdere pillen hebt genomen, terwijl één pil van 200mg hoogstwaarschijnlijk al te zwaar is voor je, er vanuit gaande dat je niet zwaar obese bent of de fysiek van Dwayne Johnson hebt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Die Dwayne Johnson is ook maar een dikzak. Alleen zijn kop met speknek en armen zijn van hem in de laatste films, voor de rest van zijn lichaam hebben ze tegenwoordig een stand-in, of ze douwen hem een corset in.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb in mijn leven twee verschillende mensen eens agressief zien worden onder invloed van MDMA, mijn indruk was toch wel dat dit voort kwam uit persoonlijke issues. Zeer uitzonderlijk ook, kan het mij persoonlijk niet echt voorstellen dat dit mogelijk is in andere context.

Zoals een meisje, een van deze twee mensen het verwoorde: 'Als ik helemaal in de roes lekker aan het gaan ben op de MDMA in mijn eigen wereld en iemand komt mij ineens storen geef ik die een dauw omdat die op dat moment gewoon moet oprotten'.

Ik krijg er ook geen warme gevoelens bij maar uitzonderingen zullen er altijd wezen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Die Dwayne Johnson is ook maar een dikzak. Alleen zijn kop met speknek en armen zijn van hem in de laatste films, voor de rest van zijn lichaam hebben ze tegenwoordig een stand-in, of ze douwen hem een corset in.
Klik om te vergroten...
Hahaha, echt?! ^_^ Ik begrijp dat de beste man negen maaltijden per dag eet, dus als hij er twee mindert dan zit ie wel weer goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Zoals een meisje, een van deze twee mensen het verwoorde: 'Als ik helemaal in de roes lekker aan het gaan ben op de MDMA in mijn eigen wereld en iemand komt mij ineens storen geef ik die een dauw omdat die op dat moment gewoon moet oprotten'.
Klik om te vergroten...
Tja de empathie van mdma is soms ook maar een oppervlakkig laagje van fijne gevoelens. Als je daaronder niet echt in contact staat met echte empathie die op meer gebaseerd is dan je lekker/fijn voelen... Dan kan de ware intentie weleens bovenkomen op die manier. :sweatsmile:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Tja de empathie van mdma is soms ook maar een oppervlakkig laagje van fijne gevoelens. Als je daaronder niet echt in contact staat met echte empathie die op meer gebaseerd is dan je lekker/fijn voelen... Dan kan de ware intentie weleens bovenkomen op die manier. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ja, ik vrees dat conditionering nog wel iets verder gaat dan dat maar ik ben het met je eens. Er was ook een studie die concludeerde dat MDMA ingroup bias versterkt, wat je bijvoorbeeld kunt opvatten als dat het racisme in de hand kan werken. :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."