Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHard inslaan voorkomen

Hard inslaan voorkomen

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
- Inlezen over gepast XTC gebruik
- Testen op hoeveelheid werkzame stof
- Niet te snel bijnemen wanneer je niks merkt

:)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe hoog was de 1e dosis, je 1e halfje? Als dit al gelijk is aan het maximale mg/kg, dan heb je gewoon 2x die dosis binnen gekregen. Je maag zat volgens mij niet echt vol, dus dat hij zo laat insloeg kan weinig daarmee te maken hebben. Maar mocht die 1e dosis een hoge dosis zijn, dan zou ik toch even wat langer wachten met bijnemen als je denkt dat hij niet inslaat. Anders klapt ie uiteraard dubbel in, zoals je nu hebt gemerkt.

Christa zei:
gedachte 'nooit meer en ik wil naar de ehbo'.
Klik om te vergroten...
Is wel herkenbaar hoor, dit. Je vind het gewoon geen aangenaam gevoel als het harder werkt dan verwacht, dan wil je er het liefst zo snel mogelijk van af. Door te gaan denken; 'ik ga hard, ik ga hard', zal je lichaam hier ook op reageren met 'ik ga hard'. Op dit soort momenten, probeer jezelf rustig te houden door met andere gedachtes te komen dat jezelf kalmeert.

XTC werkt in vlagen en heeft niet altijd 1 piek. Het ene moment werkt het zeer goed, andere moment iets minder. Probeer dit in gedachten te houden in de zin van; 'over 5 minuten is het gevoel misschien minder sterk'.

Neem een wat lagere dosis en gun de XTC wat meer tijd om te werken is mijn advies.
C
ChristaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hooi,

Afgelopen weekend heb ik voor de eerste keer xtc gebruikt. Vrienden van me gebruikten al en mijn vriendin en ik hadden aan het begin van de avond toch besloten dat we het gingen proberen. We hadden in de middag al wel gedronken en rond 6 uur iets gegeten.

Ik had een kwartjekwartje , na een uur voelde ik nog niks. Ik heb toen een kwart bij gepakt. Een half uur later sloeg hij kei hard in. Iemand keek mij aan en zei tegen mij 'blijf rustig door ademen'. Toen gingen we even naar buiten en gaven ze mij dexstro en Fanta. Ik voelde mij zo kut maar bleef rustig. Ik had wel de gedachte 'nooit meer en ik wil naar de ehbo'. Hij zakte gelukkig wel snel.
Ik ben de tent weer in gegaan toen ik me beter voelde. Maar even later kreeg ik het weer benauwd ik ben toen met iemand een blokje om gaan lopen. Toen ging ik lekker maar zoals ik van andere hoorden misschien iets te hard.

Ondanks de slechte ervaringen toen hij insloeg, wil ik het bij een volgend festival weer proberen.
Mijn vraag is hoe kan het dat hij zo hard binnen kwam en was dat al de gedachte van bad gaan?
Hoe kan ik die heftige inslag voorkomen?

Xx
C
ChristaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bas zei:
Hoe hoog was de 1e dosis, je 1e halfje? Als dit al gelijk is aan het maximale mg/kg, dan heb je gewoon 2x die dosis binnen gekregen. Je maag zat volgens mij niet echt vol, dus dat hij zo laat insloeg kan weinig daarmee te maken hebben. Maar mocht die 1e dosis een hoge dosis zijn, dan zou ik toch even wat langer wachten met bijnemen als je denkt dat hij niet inslaat. Anders klapt ie uiteraard dubbel in, zoals je nu hebt gemerkt.


Is wel herkenbaar hoor, dit. Je vind het gewoon geen aangenaam gevoel als het harder werkt dan verwacht, dan wil je er het liefst zo snel mogelijk van af. Door te gaan denken; 'ik ga hard, ik ga hard', zal je lichaam hier ook op reageren met 'ik ga hard'. Op dit soort momenten, probeer jezelf rustig te houden door met andere gedachtes te komen dat jezelf kalmeert.

XTC werkt in vlagen en heeft niet altijd 1 piek. Het ene moment werkt het zeer goed, andere moment iets minder. Probeer dit in gedachten te houden in de zin van; 'over 5 minuten is het gevoel misschien minder sterk'.

Neem een wat lagere dosis en gun de XTC wat meer tijd om te werken is mijn advies.
Klik om te vergroten...


Sorry ik had een kwartje gepakt en uur later weer kwartje
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#5
als de xtc tehard inslaat ben je waarschijnlijk overhaastig, meestal zit je rond de 110 mg goed en pak in halfjes maar na 1,5 uur pas het 2de halfje. sommige mensen hebben een beter afwerings systeem en hierbij duurt het langer. ik zelf moet altijd 2 uur wachten voordat het inslaat. je kan je vrienden je op een positieve gedachten te laten beinvloeden niet door direct door te zeggen ow sht hij gaat "te hard ofzo" maar bedoeld van turning points maken. gewoon lekker meegaan en probeer te genieten ook al ga je soort van of zelfs bad. zolang je positief blijft denken en geniet inplaats van denkt wat er allemaal fout kan gaan lost je hooft het meestal vanzelf wel op. en probeer voortaan meer geduld te hebben en later bij te pakken.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#6
je gewicht ect speelt ook mee in je hoeveelheid 70kg of meer moet je 110 mg + pakken
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dat is per feest/keer.
Hoe hoger je dossert hoe groter de kans dat je te heftige inslag hebt. Ik doseer zelfs lager vaak omdat ik ook een te heftige inslag niet fijn vind.

Lees dit even aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Het is 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dat is per feest/keer.
Hoe hoger je dossert hoe groter de kans dat je te heftige inslag hebt. Ik doseer zelfs lager vaak omdat ik ook een te heftige inslag niet fijn vind.

Lees dit even aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
Klik om te vergroten...

En laat je pillen voortaan eerst testen zodat je weet hoe zwaar die zijn zodat je samen met de hierboven al gestelde 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht kan aanhouden.

Want 2 kwartjes zegt niet zoveel, zit nogal verschil in of je die van een pil van 120mg of van 300+mg neemt.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tsja, weinig over te zeggen als je niet weet hoeveel MDMA er in de pil zit en je dan niet weet wat je binnen krijgt. Een kwartje kan soms snel invallen en soms ook helemaal niet.
Als in denk dat ik te hard ga, meestal heb ik dan net iets te snel (na 3 uur) bijgepakt, dan moet ik naar 1 punt kijken krijg het benauwd en zweterig. Meeste gevallen is het een rondje toilet, overgeven en klaar. Misselijkheid en hardgaan gevoel is dan weg. Meestal kom ik er dan pas echt lekker in.

Gewoon rustig blijven ademhalen, even zitten buiten en wat drinken pakken. Iemand die je verteld dat je ff te hard gaat en dat vanzelf weer overgaat. En boven dat: laat je pillen testen op hoeveelheid MDMA!
C
ChristaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De pillen zijn getest en ik dacht dat het 150 mg is. Thxx voor de tips!!
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pollewop zei:
Tsja, weinig over te zeggen als je niet weet hoeveel MDMA er in de pil zit en je dan niet weet wat je binnen krijgt. Een kwartje kan soms snel invallen en soms ook helemaal niet.
Als in denk dat ik te hard ga, meestal heb ik dan net iets te snel (na 3 uur) bijgepakt, dan moet ik naar 1 punt kijken krijg het benauwd en zweterig. Meeste gevallen is het een rondje toilet, overgeven en klaar. Misselijkheid en hardgaan gevoel is dan weg. Meestal kom ik er dan pas echt lekker in.

Gewoon rustig blijven ademhalen, even zitten buiten en wat drinken pakken. Iemand die je verteld dat je ff te hard gaat en dat vanzelf weer overgaat. En boven dat: laat je pillen testen op hoeveelheid MDMA!
Klik om te vergroten...
dus jij gaat eerst kotsen of je kut voelen voordat je fijn gaat met je pilletje ? dat zou me super klote lijken
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als de pillen ongeveer 150 waren, kan ik me voorstellen dat je eerste dosis eigenlijk net wat laag was, maar dat je met de tweede dosis erbij weer wat te hoog zat voor jou dus. Als je nu met totaal een halfje van 150 dit effect had, kun je volgende keer misschien beginnen met iets meer dan een kwartje beginnen langer wachten op het effect. Ik ken je gewicht niet, maar volgende keer misschien met 60 beginnen en dan niet bijnemen omdat je nog niets voelt? Je lichaam / Jij herkent de stof misschien ook beter een tweede keer, waardoor je het dan hopelijk sneller voelt. Maargoed, bij mij duurt het eigenlijk standaard >1 uur voordat ik wat voel, 2 uur is ook niet raar zegmaar, en als je dat eenmaal van jezelf weet dan kun je daarop inspelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het kan ook pp verschillen. Als ik in ene 1,5 mg per kg lichaamsgewicht neem dat word ik misselijk en ga ik veel te hard bij inslag. Ik neem meestal eerst 2/3e van mijn totaal dosis in ene en dan de laatste 1/3e een paar uur later.
Dat zal voor ieder anders zijn denk ik.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Quinn zei:
dus jij gaat eerst kotsen of je kut voelen voordat je fijn gaat met je pilletje ? dat zou me super klote lijken
Klik om te vergroten...

Nee absoluut niet, 9 van 10 ga ik meteen ontzettend lekker maar het komt weleens voor dat ik iets te snel bijpak en ik dan ff misselijk wordt bij inslaan. Dan moet ik een keertje overgeven en ga daarna weer prima.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Christa zei:
Iemand zei tegen mij dat als je ze stuk bijt dat hij dan geleidelijk aan komt dan wanneer je heb heel inslikt.
Klik om te vergroten...
Een mega fabel...
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Quinn zei:
dus jij gaat eerst kotsen of je kut voelen voordat je fijn gaat met je pilletje ? dat zou me super klote lijken
Klik om te vergroten...
Jups, kotser meldt zich:raisinghandwoman:
Inslag is hier vaak even bikkelen. Even rustig zitten, frisse neus halen, bijna altijd wel moment dat ik denk dat ik moet kotsen, soms moet dat ook, soms uiteindelijk niet. En tien minuten later is het feest daar. En dan zijn die paar pittige minuten zo weer vergeten!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#17
stomme eend zei:
Jups, kotser meldt zich:raisinghandwoman:
Inslag is hier vaak even bikkelen. Even rustig zitten, frisse neus halen, bijna altijd wel moment dat ik denk dat ik moet kotsen, soms moet dat ook, soms uiteindelijk niet. En tien minuten later is het feest daar. En dan zijn die paar pittige minuten zo weer vergeten!
Klik om te vergroten...

Sluit me er bij aan, ligt niet alleen aan het bijpakken maar echt de inslag. Hard inslaan doe je gewoon niks aan!
C
ChristaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iemand zei tegen mij dat als je ze stuk bijt dat hij dan geleidelijk aan komt dan wanneer je heb heel inslikt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is inderdaad niks van waar. Kleine stukjes of een hele pil, het wordt even snel opgenemen omdat het sowieso al klein is. Enige wat anders is, is de aanslag op je maagwand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."