Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC laten testen

XTC laten testen

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij mag je bij Jellinek testpunten ook 3 samples meenemen pp, waarvan er dan weer max 1 opgestuurd kan worden naar het lab.
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga binnenkort mijn xtc pillen halen en laten testen, maar wat kan ik eigenlijk verwachten van dat testen, hoe gaat dat en wat gaan ze mij er allemaal over vertellen? En hoelang duurt het voor ze een uitslag hebben?

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties :)
G
Groovy UnicornLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.ggd.amsterdam.nl/drugs/drugstestservice/
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor pillen hebben ze een herkenningssysteem. Aan de hand van de uiterlijke kenmerken van een pil (o.a. diameter, dikte, kleur en logo) en een zuurtest wordt gekeken of de pil voorkomt op de herkenningslijst. Op deze lijst staan pillen die in de afgelopen periode meerdere keren in het laboratorium geanalyseerd zijn. De lijst wordt wekelijks ge-update. Wanneer de pil op deze lijst staat, krijg je meteen de uitslag te horen. Welke stof(fen) zit(ten) er in en hoeveel. Wordt de pil niet herkend, dan kun je de pil laten opsturen naar het laboratorium.

(Dit is trouwens geen "online" herkenningslijst, vertrouw dus niet op dergelijke websites maar alleen de database van de testcentra)

Na een week kan je bellen voor de uitslag. Je krijgt dan de volledige laboratoriumuitslag (Welke stof(fen) zit(ten) er in en hoeveel.). Wanneer het erg druk is, kan het iets langer duren voor de uitslag er is.

En via DEZE link vind je alle locaties in Nederland waar je gratis, anoniem en legaal kunt laten testen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij mijn testcentrum mag je per keer 3 samples meenemen waarvan er max 1 opgestuurd mag worden naar het laboratorium.

Laatst dus voor het eerst daar heen geweest, was wel chill. Ik zat in een wachtruimte met andere gebruikers, lekker beetje lullen over drugs zoals hier, en toen was ik aan de beurt. Ik zat met een kantoorpikkie en een overjarige hippie die duidelijk zelf niet vies van drugs was op een kantoortje waar ze 100mg van mijn speed overnamen om op te sturen en nog een klein beetje alvast testte met een bepaalde vloeistof of het überhaupt wel een amfetamine was (het verkleurde, dus was het in ieder geval een amfetaminesoort). Overjarige hippie stelde wat vragen, kantoorpikkie deed de administratie.
Labeltje meegekregen met mijn testnummer en tel nummer van het lab, en een week later opgebeld waar ik dus de precieze samenstelling te horen kreeg.

Goed geregeld, prettig contact met zowel het testcentrum als het lab.
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij zaten er 2 oudere dames die mijn pep in ontvangst namen. Ik kreeg een nummer en een formulier van eentje en kon op vrijdag bellen voor de uitslag. Ik zal voortaan wel rekening houden dat je het niet op een woensdag brengt want dan zou het kunnen dat je dan pas de vrijdag erop je uitslag krijgt. Verder altijd tevreden geweest met de uitslagen want het is toch lekker om te weten dat je niet een hoop troep in huis heb gehaald.
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de reacties, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten. :grin:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Bij mijn testcentrum mag je per keer 3 samples meenemen waarvan er max 1 opgestuurd mag worden naar het laboratorium.

Laatst dus voor het eerst daar heen geweest, was wel chill. Ik zat in een wachtruimte met andere gebruikers, lekker beetje lullen over drugs zoals hier, en toen was ik aan de beurt. Ik zat met een kantoorpikkie en een overjarige hippie die duidelijk zelf niet vies van drugs was op een kantoortje waar ze 100mg van mijn speed overnamen om op te sturen en nog een klein beetje alvast testte met een bepaalde vloeistof of het überhaupt wel een amfetamine was (het verkleurde, dus was het in ieder geval een amfetaminesoort). Overjarige hippie stelde wat vragen, kantoorpikkie deed de administratie.
Labeltje meegekregen met mijn testnummer en tel nummer van het lab, en een week later opgebeld waar ik dus de precieze samenstelling te horen kreeg.

Goed geregeld, prettig contact met zowel het testcentrum als het lab.
Klik om te vergroten...
Welk testcentrum was dit als ik vragen mag?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Bas

Dat was bij Novadic Kentron in Den Bosch. Het lab zit trouwens in Eindhoven.
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar ik de afgelopen x ben geweest om mijn spul te laten testen kun je maar 1 sample per persoon inleveren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Pepperoni

Ja, max 1 sample inleveren ja. Maar daarnaast mag je nog 2 andere samples meenemen om ter plaatse te testen (bijvoorbeeld een pil, die wordt dan opgemeten en dan wordt er samen met kleur en logo in de database gezocht naar een identieke pil die reeds getest is. Echt veilig en waterdicht is deze methode echter niet nee.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."