Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreem ziek!

Extreem ziek!

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Echt een goed idee, 2 week nadat je zoveel in je mik hebt gegooid dat je er extreem ziek van bent de geworden. De 3 maanden regel is geen geintje, kan ik je uit ervaring vertellen. Ook niet voor een keertje, want daarna wordt het een gewoonte.
T
TrippieTomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben vorige week zaterdag na een lange tijd weer naar een techno feest gegaan (thuishaven).
Maar dit keer hadden we genoeg X mee voor iedereen. Hier heb ik uiteraard zelf ook wel profijt van genomen.
Rond de 80 euro aan lachgas weggegooid, hele goede avond dat zeer zeker. Maar de dagen hierna begon ik steeds zieker en zieker te worden.
Ik ben iedere dag zeer duizelig. Net alsof je net uit je stoel stapt, alleen dan de hele dag! Extremen keelontsteking en m'n lichaam is gewoon helemaal op..
Mijn broer vertelde me dat hij exact het zelfde heeft ervaren een paar maanden geleden. Maar dat was na een dag of 3 wel weg. Nu is mijn vraag;

Is dit gewoon domme pech? Of komt dit door de hoeveelheid X/lachgas die er doorheen is gegaan.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
TrippieTom zei:
Rond de 80 euro aan lachgas weggegooid
Klik om te vergroten...
Komt zeker door de lachgas. Google er anders maar eens over, je hoort er veel over betreft jongeren die slagroomvullingen gebruiken, want daar zit soort van lachgas in. Je hebt sowieso bij veel gebruik een te kort aan Vitamine B12.

Lees dit anders even door;
https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lachgas/lachgas-risico/
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bas zei:
Komt zeker door de lachgas. Google er anders maar eens over, je hoort er veel over betreft jongeren die slagroomvullingen gebruiken, want daar zit soort van lachgas in. Je hebt sowieso bij veel gebruik een te kort aan Vitamine B12.

Lees dit anders even door;
https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lachgas/lachgas-risico/
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk over B12-tekort bij langdurig overmatig lachgasmisbruik. Of dat ook echt de oorzaak is weet ik (nog) niet zeker: even de topicstarter ondervragen :wink:

@TrippieTom, hoeveel MDMA is "genoeg voor iedereen"? Hoeveel heb jij die dag op? En hoeveel van die 160 lachgaspatronen heb jij soldaat gemaakt? Wat is de afgelopen maanden je verbruik geweest van MDMA (en andere serotonineslurpers zoals 4-FA en 6-APB), en van lachgas (en alcohol, ook een B12-receptorinhiberende drug)? Krijg je genoeg B12 binnen? Genoeg tryptofaan? Genoeg ijzer? Was je voor de roll goed uitgeslapen en gevoed? Heb je nadien bijgeslapen en je vitamines en mineralen aangevuld?
Serotoninesyndroom zou het misschien ook nog kunnen zijn. Slik je antidepressiva? Gebruik je supplementen die de aanmaak van serotonine bevorderen? Heb je natuurlijke of kunstmatige MAO-remmers binnengekregen tijdens je roll?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Serotoninesyndroom zou het misschien ook nog kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Serotoninesymdroom is een plotselinge conditie tijdens gebruik, niet in de week erna.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Serotoninesymdroom is een plotselinge conditie tijdens gebruik, niet in de week erna.
Klik om te vergroten...

Symptomen treden binnen 24 uur na gebruik op, en hoewel de meeste gevallen binnen de volgende 24 uur vanzelf overgaan, kunnen sommige symptomen dagen of zelfs maanden aanhouden. Ik citeer even Wikipedia, omdat ik te lui ben om de wetenschappelijke literatuur door te spitten:

"Serotonin syndrome (SS) is a group of symptoms that may occur following use of certain serotonergic medications or drugs.[1]The degree of symptoms can range from mild to severe.[2] Symptoms include high body temperature, agitation, increased reflexes, tremor, sweating, dilated pupils, and diarrhea.[1][2] Body temperature can increase to greater than 41.1 °C (106.0 °F).[2]Complications may include seizures and extensive muscle breakdown.[2]"

"Onset of symptoms is typically within a day of the extra serotonin.[2]"

"There is no laboratory test for serotonin syndrome. Therefore, diagnosis is by symptom observation and investigation of the patient's history.[4]"

"Cases have reported muscle pain and weakness persisting for months,[60] and antidepressant discontinuation may contribute to ongoing features."

(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome)


Je hebt een punt, en ik denk ook dat SS hier niet de oorzaak van de symptomen is, maar het is ook niet uit te sluiten.
T
TrippieTomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bas zei:
Komt zeker door de lachgas. Google er anders
Klik om te vergroten...
Bas zei:
Komt zeker door de lachgas. Google er anders maar eens over, je hoort er veel over betreft jongeren die slagroomvullingen gebruiken, want daar zit soort van lachgas in. Je hebt sowieso bij veel gebruik een te kort aan Vitamine B12.

Lees dit anders even door;
https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lachgas/lachgas-risico/
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf nog op deze site geweest! Helemaal overheen gelezen
Volgende week 7 Juni gaan we weer. Maar dan neem ik cash geld mee, zodat ik niet weer de zelfde fout maak. Momenteel nog steeds dezelfde klachten. Ben wel gespannen, dit kan me niet een tweede keer gebeuren. Heb je nog tips? Iets wat ik moet slikken/doen van tevoren of na deze dag? Tanx b
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
TrippieTom zei:
Momenteel nog steeds dezelfde klachten. Ben wel gespannen, ee
Klik om te vergroten...

Denk niet dat t verstandig is om 7 juli weer drugs te nemen als je nog miet 100% de oude bent. Toch?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Symptomen treden binnen 24 uur na gebruik op, en hoewel de meeste gevallen binnen de volgende 24 uur vanzelf overgaan, kunnen sommige symptomen dagen of zelfs maanden aanhouden. Ik citeer even Wikipedia, omdat ik te lui ben om de wetenschappelijke literatuur door te spitten:
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dat gebeurt wel voornamelijk bij medicijnen die een lange werkingsduur hebben/als kuur geslikt worden.

Aangezien het serotonineniveau binnen enkele uren na mdma al significant minder wordt lijkt het me niet dat symptomen pas gaan ontstaan na de trip. :)

Maargoed, die conclusie had je zelf schijnbaar ook al getrokken. :)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Maargoed, die conclusie had je zelf schijnbaar ook al getrokken.
Klik om te vergroten...

Jep haha, ik ben ook wel een béétje bijdehand aan het doen :wink:
T
TrippieTomLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Denk niet dat t verstandig is om 7 juli weer drugs te nemen als je nog miet 100% de oude bent. Toch?
Klik om te vergroten...

Heb opzich nog wel een tijdje om wat te herstellen toch? Misschien ben ik dan weer helemaal mezelf en ready to party :xtc:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Prison zei:
Echt een goed idee, 2 week nadat je zoveel in je mik hebt gegooid dat je er extreem ziek van bent de geworden. De 3 maanden regel is geen geintje, kan ik je uit ervaring vertellen. Ook niet voor een keertje, want daarna wordt het een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Dit ook ja...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch typisch hè dat de TS volledig voorbij gaat aan de inhoudelijke vragen van Fenrir...

De TS stelt een vraag hoe dit kan, maar vind het blijkbaar niet nodig om voldoende achtergrond info te geven en heeft nu besloten binnen een paar weken gewoon weer op de oude voet verder te gaan. Het is dat we geen DF Darwin awards houden, maar anders was dit topic zeker genomineerd.
T
TrippieTomLid
01-01-2024, 00:00
#14
Prison zei:
Echt een goed idee, 2 week nadat je zoveel in je mik hebt gegooid dat je er extreem ziek van bent de geworden. De 3 maanden regel is geen geintje, kan ik je uit ervaring vertellen. Ook niet voor een keertje, want daarna wordt het een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Psychedelibee zei:
Toch typisch hè dat de TS volledig voorbij gaat aan de inhoudelijke vragen van Fenrir...

De TS stelt een vraag hoe dit kan, maar vind het blijkbaar niet nodig om voldoende achtergrond info te geven en heeft nu besloten binnen een paar weken gewoon weer op de oude voet verder te gaan. Het is dat we geen DF Darwin awards houden, maar anders was dit topic zeker genomineerd.
Klik om te vergroten...

Aah! Dat weet ik natuurlijk, nieuwe gebruiker hallo? Het is niet dat ik hier een account aan maak en meteen alles begrijp sjaak
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
TrippieTom zei:
Aah! Dat weet ik natuurlijk, nieuwe gebruiker hallo? Het is niet dat ik hier een account aan maak en meteen alles begrijp sjaak
Klik om te vergroten...
Daar gaat het ook niet om Sjaak... Je stelt een vraag over hoe je je zo kut hebt kunnen voelen zonder genoeg info te geven. Dan wil Fenrir je oprecht helpen en vraagt alsnog die benodigde info en daar reageer je niet eens op. Hoezo stel je de vraag dan?

En bovendien hoef je geen lid van DF te zijn om te weten hoe je fatsoenlijk met drugs om gaat hoor, al eens van Google gehoord?

Klinkt misschien wat lullig allemaal, maar mensen proberen je hier nog oprecht te helpen en daar ga je niet eens op in. Wat is dan lulliger botte reacties of jij die de mensen negeert die je proberen te helpen? Ik raad je sterk aan je eens te verdiepen in verantwoordelijk XTC gebruik en voorlopig even een grote pauze in te lassen. Zou houd je je XTC gebruik leuk, ook in de toekomst. En valt de schade die je aan je hersenen toedient wellicht nog een beetje binnen de perken. Zomaar wat goed bedoelde suggesties, doe er mee wat je wilt...
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Klinkt misschien wat lullig allemaal, maar mensen proberen je hier nog oprecht te helpen en daar ga je niet eens op in.
Klik om te vergroten...

Ben ik het wel mee eens. Ik wil best met je meedenken, maar het moet wel een beetje van twee kanten komen natuurlijk, @TrippieTom :wink:
Lees in ieder geval deze handleiding even door: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/ Daar kun je zeker wat van leren.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#17
TrippieTom zei:
Aah! Dat weet ik natuurlijk, nieuwe gebruiker hallo? Het is niet dat ik hier een account aan maak en meteen alles begrijp sjaak
Klik om te vergroten...

Dat verklaart het natuurlijk allemaal. Het is geen huiswerk wat je verplicht van dit forum moet leren maar het gaat om je eigen gezond en hoe je de schade die harddrugs aanricht kunt verminderen.

Ooit over nagedacht om je eens in te lezen voordat je voor 80 euro aan ballonnen consumeert?

Ik begrijp je manier van reageren totaal niet. Je geeft aan extreem ziek te zijn geworden van een avondje aan de drugs. Je vraagt waarom, het wordt uitgelegd, dan zeg je dat je over 2 week weer gaat en reageer je beledigd omdat je dit ten zeerste wordt afgeraden. Als je het niet wil begrijpen zou ik lekker elke week aan de pillen gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."