#1
Na lang twijfelen heb ik mij hier aangemeld omdat ik wat vragen heb over mijn medicijnen. Telkens als ik op internet iets wil opzoeken over mijn medicijnen kom ik hier terecht, dus ik denk dat ik hier wellicht ook de juiste antwoorden kan krijgen.
Door ziekte slik ik veel pijn medicatie. Wat ik helemaal niet prettig vind, eigenlijk wil ik er vanaf omdat het gewoon slecht voelt (het voelt als drugs, dat is het natuurlijk ook een beetje, en ik begrijp dat dit forum misschien juist voor de andere kant is, maar hoop dat jullie mij begrijpen). Echter raad mijn arts mij aan om niet te stoppen, sterker nog ze wil de dosis alweer op gaan hogen omdat ik nog steeds erg veel pijn heb. Maar ik durf het niet meer. Ik heb hier natuurlijk al wat rond gelezen, en ben ook erg geschrokken van sommige stukjes.
Wat ik nu slik is:
3x per dag 40mg oxycodon retard (hier wil de dokter 3x60 van maken, en daarna misschien nog meer) ik heb ook tabletjes van 10 en 20 mg, soms neem ik al wel eens 50 of 60mg.
20mg tranxene (pas sinds kort, ik heb waarschijnlijk door de medicijnen last gekregen van paniek aanvallen)
naar wens 10mg oxycodon snelwerkend. (soms neem ik dat 2 keer per dag, soms een paar dagen niet, ligt aan de pijn)
20-40mg temazepam (ik doe letterlijk geen oog dicht zonder, volgens de dokter een bijwerking van de oxycodon)
Soms dormicum, vooral voor bepaalde onderzoeken of scans.
soms codeine (als ik verkouden ben en erg moet hoesten, omdat hoesten extreem pijnlijk is. Dus om die prikkel te onderdrukken.)
En verder de gewone dingen als 3-4x 1000mg pcm, en 600 brufen naar wens.
Goed het punt, mijn huisarts en specialist vinden dat het niet uitmaakt, en dat het kwaliteit van leven belangrijker is dan die troep in mijn lijf. Dat ben ik wel met ze eens, maar toch vind ik het eng, en ik ben bang dat ik misschien juist zieker word door de medicijnen. Ik heb helaas een beperkte levensverwachting vanwege mijn ziekte. Dus ook daarom zeggen de artsen, het maakt weinig uit.
Ik heb het idee dat de artsen geen eerlijke informatie geven omdat ze mij daar niet mee willen belasten. Ik voel me geestelijk steeds slechter, waarop de arts nu seroxat wil gaan geven bij de tranxene. Maar dat is weer van die 'troep'. En dan lees ik hier stukjes waarin ik allemaal enge dingen lees van combinaties van mijn medicijnen, mensen die veel lagere dosis als plezier drug gebruiken, dat betekend toch dat het wel gevaarlijk is?
Ik durf niet teveel te zeggen over mijn situatie omdat ik niet herkenbaar wil zijn. Wel wil ik kwijt dat ik een jong gezin heb (al voordat ik ziek werd) en dus zo lang mogelijk wil kunnen genieten daarvan, alleen weet ik niet wat het beste is, en de dokter is zo makkelijk, die blijft maar van alles uitschrijven.
Sorry voor het warrige verhaal, mijn vraag is eigenlijk, wat is jullie mening van deze medicijnen en de combinatie die ik van de dokter moet slikken? Graag eerlijke antwoorden, ook als ze niet positief zijn.
Door ziekte slik ik veel pijn medicatie. Wat ik helemaal niet prettig vind, eigenlijk wil ik er vanaf omdat het gewoon slecht voelt (het voelt als drugs, dat is het natuurlijk ook een beetje, en ik begrijp dat dit forum misschien juist voor de andere kant is, maar hoop dat jullie mij begrijpen). Echter raad mijn arts mij aan om niet te stoppen, sterker nog ze wil de dosis alweer op gaan hogen omdat ik nog steeds erg veel pijn heb. Maar ik durf het niet meer. Ik heb hier natuurlijk al wat rond gelezen, en ben ook erg geschrokken van sommige stukjes.
Wat ik nu slik is:
3x per dag 40mg oxycodon retard (hier wil de dokter 3x60 van maken, en daarna misschien nog meer) ik heb ook tabletjes van 10 en 20 mg, soms neem ik al wel eens 50 of 60mg.
20mg tranxene (pas sinds kort, ik heb waarschijnlijk door de medicijnen last gekregen van paniek aanvallen)
naar wens 10mg oxycodon snelwerkend. (soms neem ik dat 2 keer per dag, soms een paar dagen niet, ligt aan de pijn)
20-40mg temazepam (ik doe letterlijk geen oog dicht zonder, volgens de dokter een bijwerking van de oxycodon)
Soms dormicum, vooral voor bepaalde onderzoeken of scans.
soms codeine (als ik verkouden ben en erg moet hoesten, omdat hoesten extreem pijnlijk is. Dus om die prikkel te onderdrukken.)
En verder de gewone dingen als 3-4x 1000mg pcm, en 600 brufen naar wens.
Goed het punt, mijn huisarts en specialist vinden dat het niet uitmaakt, en dat het kwaliteit van leven belangrijker is dan die troep in mijn lijf. Dat ben ik wel met ze eens, maar toch vind ik het eng, en ik ben bang dat ik misschien juist zieker word door de medicijnen. Ik heb helaas een beperkte levensverwachting vanwege mijn ziekte. Dus ook daarom zeggen de artsen, het maakt weinig uit.
Ik heb het idee dat de artsen geen eerlijke informatie geven omdat ze mij daar niet mee willen belasten. Ik voel me geestelijk steeds slechter, waarop de arts nu seroxat wil gaan geven bij de tranxene. Maar dat is weer van die 'troep'. En dan lees ik hier stukjes waarin ik allemaal enge dingen lees van combinaties van mijn medicijnen, mensen die veel lagere dosis als plezier drug gebruiken, dat betekend toch dat het wel gevaarlijk is?
Ik durf niet teveel te zeggen over mijn situatie omdat ik niet herkenbaar wil zijn. Wel wil ik kwijt dat ik een jong gezin heb (al voordat ik ziek werd) en dus zo lang mogelijk wil kunnen genieten daarvan, alleen weet ik niet wat het beste is, en de dokter is zo makkelijk, die blijft maar van alles uitschrijven.
Sorry voor het warrige verhaal, mijn vraag is eigenlijk, wat is jullie mening van deze medicijnen en de combinatie die ik van de dokter moet slikken? Graag eerlijke antwoorden, ook als ze niet positief zijn.