Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNatterman hoestmedicijn vraag!

Natterman hoestmedicijn vraag!

8 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was laatst in de apotheek want ik heb last van kriebelhoest dus kocht natterman en keek naar de ingredienten en het bevatte 2,5mg codeine ik weet dat dat ook een drug is maar 2,5mg codeine is wel heel weinig en in het hele flesje 25mg geloof ik maar hoeveel mg is genoeg voor een trip en wat zijn de risicos?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat zijn de overigen stoffen die erin zitten? 25mg codeïne is niet zoveel voor recreationeel gebruik maar het kan zijn dat de andere stoffen wel schadelijk zijn als je 't hele flesje achterover gooit.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit topic hoort thuis bij farmaceutische drugs.

OT: Ik zou inderdaad, zoals JOS als zegt, eerst maar eens kijken wat er voor de rest in het flesje zit.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Typ de andere ingrediënten even over a.u.b.... Er kunnen stoffen bij zijn die je eerder zullen ziek maken, dan de codeïne zelf;

Een 'recreatieve' dosis codeine is al snel 90 mg...
Codeine fosfaat zou dan iets rond de 100 zijn...

Dit is al een redelijke dosis als je nog NOOIT codeïne hebt ingenomen, en een lichtgewicht bent...

Verwacht niet te veel van 'codeïne' als recreatief gebruik... Ik krijg er namelijk zo een maag-last van (van pure farmaceutische codeïne) dat het 'downer' effect ervan enkel overstijgt.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zit als ik het goed heb alleen codeine in met een enorm zoete stropige smaak. Het is ook bekend dat opiaat verslaafden/ junks dat nemen in bepaalde omstandigheden, tenmiste dat las ik. Van 1 flesje voelde ik niets vreemds, alleen de codeine en een shitload aan suiker.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Petrovic zei:
Zit als ik het goed heb alleen codeine in met een enorm zoete stropige smaak. Het is ook bekend dat opiaat verslaafden/ junks dat nemen in bepaalde omstandigheden, tenmiste dat las ik. Van 1 flesje voelde ik niets vreemds, alleen de codeine en een shitload aan suiker.
Klik om te vergroten...

Inderdaad; ontzettend zoet dat spul. :kots:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natterman zit nog best wel wat codeine in hoor, maar niet genoeg voor een goede recreatieve dosering. Klik, oud topic erover. 2 Flesjes zou pas echt een duidelijk effect geven, 100 mg is een leuke dosering. En 2 van die flesjes moet je echt niet willen drinken.
En ik ben geen opiaat verslaafde, vuile junk uiteraard wel :openmouth:

En dan nog deze erbij:
Zorg dat je het NIET op een nuchtere maag neemt, zo'n bom suiker lijkt me echt niet fijn ik zou een lichte bodem adviseren.
62 gram suiker op 100 ml....
Als dat niet fuckt met je bloedsuikerspiegel dan weet ik het ook niet meer.
Klik om te vergroten...
Nog een post van me uit dat topic van die link.
Zoveel suiker in 1 keer naar binnen lijkt me echt niet lekker.
Ter vergelijking, in een flesje van dat zoete fel gekleurde "sport" drank wat je bij alle supermarkten hebt staan, oranje/blauw/rood zit in een halve liter 33 gram suiker en dat is al best zoete meuk :P
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dit topic bestaat nu al een hele tijd en al die tijd heb ik er maar over na gedacht om het een keertje te gaan doen. Nou heb ik besloten het toch een keer geprobeerd te hebben. Ik heb nu bijna een 3 kwartflesje op van 200ml en het voelt nu al alsof ik een dikke joint gerookt heb. Overal tinteling en een verdoofd gevoel in me keel. Ook heb ik steeds zin om te roken. En ik ga dit niet weer doen want wou het gewoon 1 keer gedaan hebben en daarna nooit meer :P
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is de Natterman Bronchicum extra sterk, rode verpakking.

Het werkzame bestanddeel is codeïnefosfaat.
5 ml bevat 1,95 mg codeïne (hydraat)
• Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn natriumbenzoaat; 5 ml bevat 1,4 g honing,
1,35 g saccharose, 0,7 g glucose.

Zit in flessen van 100 of 200 ml, dus reken maar uit :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."