Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin mijn ervaring

Ritalin mijn ervaring

48 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#1
ooscaar zei:
Maar je krijgt concerta/dexamfetaminesulfaat toch vergoed als de dokter ervan overtuigd is dat je het nodig hebt? Of wordt het sowieso betalen?
Klik om te vergroten...
Nee, helaas moet je gewoon betalen voor concerta en daar heb ik het geld ook gewoon niet voor over. Als het vergoed zou worden had ik het natuurlijk al lang aangeschaft :grin:
J
JustremonLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Ritalin lijkt me sowieso fijner als backupmedicatie dan dagelijks gebruik. Het creëert uiteindelijk altijd gewenning, uiteindelijk slik je het dus alleen nog om niet achteruit te gaan maar ga je er niet meer op vooruit.

Kun je er beter niet afhankelijk van zijn en gewoon alleen een keertje nemen als je het écht nodig hebt.
Klik om te vergroten...
Het probleem is dus dat ik het altijd moet gebruiken door de weeks. In het weekend gebruik ik het zo weinig mogelijk en dat probeer ik ook zo te houden. Wat jij zegt over dat je er niet meer echt op vooruit gaat is wel waar, maar als ik het niet gebruik dan krijg ik ongelofelijk veel stress.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De kans op paranoia of een bad trip zou wel iets vergroot moeten zijn volgens mij, maar of je dat verschil zal merken dat durf ik niet te zeggen. Denk dat het wel meevalt als je normale doses ritalin gebruikt. Als je veel ritalin gaat gebruiken voor het stimulerende effect wordt dat risico wel iets groter.

Volgens mij is het vergelijkbaar met Speed <-> Blowen, kan iemand dat aanvullen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
De kans op paranoia of een bad trip zou wel iets vergroot moeten zijn volgens mij, maar of je dat verschil zal merken dat durf ik niet te zeggen. Denk dat het wel meevalt als je normale doses ritalin gebruikt. Als je veel ritalin gaat gebruiken voor het stimulerende effect wordt dat risico wel iets groter.

Volgens mij is het vergelijkbaar met Speed <-> Blowen, kan iemand dat aanvullen?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Persoonlijk heb ik nooit problemen met blowen en stimulanten gebruik. De enige combi waarbij ik nog wel eens last heb van paranoia is coke en blowen. Maargoed dat is wellicht ook redelijk persoonlijk. Als je niet vaak blowt heb je denk ik wel een extra groot risico om paranoia te ervaren met blowen tijdens stimulanten gebruik. Niks om je direct zorgen over te maken, maar wel iets om in de gaten te houden.
M
MarshmallowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net als jij heb ik ook ADD en ik gebruikte ook Ritalin, maar ik ben psychotisch geworden door Ritalin. Ik zou oppassen met het misbruiken van het middel, want je weet bij voorbaat nooit of je een psychotische kwetsbaarheid hebt.

Toen ik nog Ritalin gebruikte merkte ik ook dat ik tolerant werd voor het middel. Om die reden ging ik een steeds hogere dosering slikken met als gevolg dat ik psychotisch ben geworden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
De kans op paranoia of een bad trip zou wel iets vergroot moeten zijn volgens mij, maar of je dat verschil zal merken dat durf ik niet te zeggen. Denk dat het wel meevalt als je normale doses ritalin gebruikt. Als je veel ritalin gaat gebruiken voor het stimulerende effect wordt dat risico wel iets groter.

Volgens mij is het vergelijkbaar met Speed <-> Blowen, kan iemand dat aanvullen?
Klik om te vergroten...

ik ken genoeg mensen die 24/7 aan de speed zitten, maar die blowen bijna nooit. alcohol zie je wel vaker. bij mn kennissen die 24/7 blowen gebruiken er maar heel weinig vaker dan 1x per week speed...

op zich logisch. volgens mij merk je niet veel leuke effecten van blowen als je speed gebruikt. ik wel, maar ik blow 3 keer in een jaar.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
op zich logisch. volgens mij merk je niet veel leuke effecten van blowen als je speed gebruikt. ik wel, maar ik blow 3 keer in een jaar.
Klik om te vergroten...
Als ik speed op heb merk ik inderdaad bijzonder weinig van blowen, dan is het vaak meer voor de smaak.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
MeejheM zei:
op zich logisch. volgens mij merk je niet veel leuke effecten van blowen als je speed gebruikt. ik wel, maar ik blow 3 keer in een jaar.
Klik om te vergroten...
Als ik speed op heb merk ik inderdaad bijzonder weinig van blowen, dan is het vaak meer voor de smaak.
Klik om te vergroten...
Heb je hier dan bij gedronken of niet?

Als ik ga stappen met speed en aardig wat drink merk ik het namelijk zeker wel als ik nog een jointje aansteek. Niet dat ik daar vaak behoefte aan heb, echter.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Psychedelibee zei:
MeejheM zei:
op zich logisch. volgens mij merk je niet veel leuke effecten van blowen als je speed gebruikt. ik wel, maar ik blow 3 keer in een jaar.
Klik om te vergroten...
Als ik speed op heb merk ik inderdaad bijzonder weinig van blowen, dan is het vaak meer voor de smaak.
Klik om te vergroten...
Heb je hier dan bij gedronken of niet?

Als ik ga stappen met speed en aardig wat drink merk ik het namelijk zeker wel als ik nog een jointje aansteek. Niet dat ik daar vaak behoefte aan heb, echter.
Klik om te vergroten...
Blowen en drinken combineer ik liever niet, vind ik vaak echt slecht samen gaan. Daarom kies ik er vaak bij speed voor om of er bij te drinken of er bij te blowen. Zal vast wel eens alle drie tegelijk hebben geprobeerd, maar kan me dat niet echt voor de geest halen eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."