#1
Hallo, ben nieuw hier en ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die misschien hetzelfde als ik hebben meegemaakt, tot nu toe heb ik nog niemand kunnen vinden. Zal zo kort mogelijk mn verhaal proberen te doen:
Ongeveer anderhalf werd de diagnose ADD bij mij vastgesteld en kreeg hiervoor ritalin voorgeschreven (80 mg per dag). Dit beviel heel erg goed, eindelijk kon ik me op en top focussen, avonden doorwerken (ik werkte thuis) en ervaarde een energie die ik nog nooit gevoeld had, ik kon de hele wereld aan. Dit gevoel beviel echter zo goed dat ik mezelf er nogal in verloren heb. Ik verhoogde telkens mijn dosis om meer effect te voelen en om savonds/snachts door te kunnen werken, op sommige dagen sliep ik helemaal niet en zat ik al bijna tegen de 150/200mg in 24 uur aan. Daarbij at ik natuurlijk niet veel omdat de ritalin mijn eetlust compleet wegnam.
Na ongeveer 3 maanden zo geleefd hebben, stortte ik in (duh). Ik ben 1.70 en woog toen nog maar 47kg en had alleen maar paniekaanvallen en ontwikkelde daardoor een paniekstoornis met straatvrees. Hier ben ik nu gelukkig vanaf. Ik ben uiteraard al naar de dokter geweest, 4x een bloedtest gedaan en 3 harttesten (ecg, holter en fietstest) en was gelukkig allemaal in orde.
Maar dit alles is nu al bijna 8 maanden geleden en ik voel me nog steeds verrot, mijn lichaam blijft in staat van paraatheid, maar ben tegerlijkertijd doodmoe. Mijn klachten lijken dan ook het meest op een burnout of lichamelijke uitputting:
- Hartkloppingen, hoge hartslag
- Vermoeidheid, lusteloos
- Duizeligheid
- Slechte conditie, kortademig
- En nog zo'n 50 andere vage klachten
Er blijft alleen een angst dat de ritalin schade aan mijn lichaam om hersens heeft aangebracht. Ik ben bv bang dat mijn dopaminesysteem niet meer goed werkt of dat mn zenuwstelsel het laat afweten. Weet iemand of dit kan? En of dit eventueel kan met coke of speed? (die lijken qua werking op ritalin).
En verder heb ik zowat het hele internet afgespeurd naar mensen die in een zelfde situatie zitten als ik, maar helaas niemand gevonden, dus dan maar op deze manier..
Is er iemand anders die dit herkent? Die na drugsgebruik of ritalin-misbruik nog maanden lang uitgeput is geweest? Ik zit al 8mnd op de bank foute series te kijken, kan niet werken, niet studeren, niet feesten, zelf boodschappen doen is al te vermoeiend.
Klinkt allemaal behoorlijk depressief als ik het zo lees, maar sombere gevoelens heb ik gek genoeg geen last van, mijn lichaam werkt alleen tegen.
Thanks voor het lezen!
Ongeveer anderhalf werd de diagnose ADD bij mij vastgesteld en kreeg hiervoor ritalin voorgeschreven (80 mg per dag). Dit beviel heel erg goed, eindelijk kon ik me op en top focussen, avonden doorwerken (ik werkte thuis) en ervaarde een energie die ik nog nooit gevoeld had, ik kon de hele wereld aan. Dit gevoel beviel echter zo goed dat ik mezelf er nogal in verloren heb. Ik verhoogde telkens mijn dosis om meer effect te voelen en om savonds/snachts door te kunnen werken, op sommige dagen sliep ik helemaal niet en zat ik al bijna tegen de 150/200mg in 24 uur aan. Daarbij at ik natuurlijk niet veel omdat de ritalin mijn eetlust compleet wegnam.
Na ongeveer 3 maanden zo geleefd hebben, stortte ik in (duh). Ik ben 1.70 en woog toen nog maar 47kg en had alleen maar paniekaanvallen en ontwikkelde daardoor een paniekstoornis met straatvrees. Hier ben ik nu gelukkig vanaf. Ik ben uiteraard al naar de dokter geweest, 4x een bloedtest gedaan en 3 harttesten (ecg, holter en fietstest) en was gelukkig allemaal in orde.
Maar dit alles is nu al bijna 8 maanden geleden en ik voel me nog steeds verrot, mijn lichaam blijft in staat van paraatheid, maar ben tegerlijkertijd doodmoe. Mijn klachten lijken dan ook het meest op een burnout of lichamelijke uitputting:
- Hartkloppingen, hoge hartslag
- Vermoeidheid, lusteloos
- Duizeligheid
- Slechte conditie, kortademig
- En nog zo'n 50 andere vage klachten
Er blijft alleen een angst dat de ritalin schade aan mijn lichaam om hersens heeft aangebracht. Ik ben bv bang dat mijn dopaminesysteem niet meer goed werkt of dat mn zenuwstelsel het laat afweten. Weet iemand of dit kan? En of dit eventueel kan met coke of speed? (die lijken qua werking op ritalin).
En verder heb ik zowat het hele internet afgespeurd naar mensen die in een zelfde situatie zitten als ik, maar helaas niemand gevonden, dus dan maar op deze manier..
Is er iemand anders die dit herkent? Die na drugsgebruik of ritalin-misbruik nog maanden lang uitgeput is geweest? Ik zit al 8mnd op de bank foute series te kijken, kan niet werken, niet studeren, niet feesten, zelf boodschappen doen is al te vermoeiend.
Klinkt allemaal behoorlijk depressief als ik het zo lees, maar sombere gevoelens heb ik gek genoeg geen last van, mijn lichaam werkt alleen tegen.
Thanks voor het lezen!