Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering xtc: bijpakken of juist niet

Dosering xtc: bijpakken of juist niet

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is zo persoonlijk! Ik moet juist laag beginnen anders ga ik naar mijn smaak veel te hard. Je zult het zelf moeten uittesten wat voor jou werkt.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben nieuw hier op het forum.
Al wel een tijdje meelezende.

Tijdje terug heb ik voor het eerst MDMA kristallen gebruikt. Ik heb de meest geweldige nacht gehad. Alleen het doseren vond ik erg lastig. Ook kreeg ik pas effect na 2 uur, waardoor ik teveel heb gepakt ervoor (ongeduldig denk ik). Ik ging dan ook te hard in het begin. Was ook misselijk en moest braken. Had ook een mega dip dag erna.

Ik heb eens gewogen hoeveel ik over had. En blijkt dat ik 340 mg op heb (hoeveel werkzame stof weet ik niet. De poeder was niet getest).

Daar verder geen vragen over. Maar zodra ik minder hard ging was het geweldig. Dus ik wil het nog een keertje proberen (tegen die tijd zit er 4 maanden tussen).
Dit keer een pilletje. Een getest pilletje van 220 mg. Mij leek een half pilletje prima voor mij (Ik weeg 90 kg, wel wat te zwaar).

Liefst wordt ik niet misselijk en die dip niet zo heftig. Gewoon lekker, maar niet te. Haha.

Mijn idee was: halfje pakken. En gewoon wachten tot ie inkickt en rest van de dag niks meer.

Anderen zeggen: kwartje pakken en wachten tot ie werkt en dan kwartje bijpakken.

Ik heb erop zitten googelen. Maar wordt niet echt wijzer welke manier nou verstandig is. Haha.

Ik ben overigens niet angstig geweest toen ik te hard ging. Ben perfect opgevangen door vrienden en zijn lekker apart gaan zitten. En heb het over me heen laten komen :)
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, dat is toch echt een kwestie van uitproberen want zo persoonlijk. Ik vind een te lage startdosis echt killing voor de hele avond, liever per ongeluk te hard van start dan hele tijd zo tegen de doorbraak aan zitten te hikken. dus ik zou zelf eerder voor de halve gaan in jouw geval. Maar dat ben ik.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#4
stomme eend zei:
Tja, dat is toch echt een kwestie van uitproberen want zo persoonlijk. Ik vind een te lage startdosis echt killing voor de hele avond, liever per ongeluk te hard van start dan hele tijd zo tegen de doorbraak aan zitten te hikken. dus ik zou zelf eerder voor de halve gaan in jouw geval. Maar dat ben ik.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het helemaal mee eens, al had een maatje van mij (75kg) een halve pil geteste pil op (168mg) en die vond het heerlijk maar wel echt te hard. Voortaan gaat hij op kwartjes terwijl ik als 90kg echt wel een halve pil nodig heb om dr lekker in te komen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welkom op het forum @Rosie

Goed dat je hier komt voor je vragen. Goed ook dat je je pillen laat testen. Voor jouw gewicht zou je normaal gesproken moeten mikken op 90-135mg als totaal dosering (1 tot 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht). Ik vind het zelf het prettigste om het gros van mijn dosis gewoon meteen als startdosis te nemen en daarna maximaal 1 keer bij te nemen.

In jouw geval zou je dus prima je pil doormidden kunnen breken. Als je dan eeen helftje neemt heb je vaak zo'n 110 mg te pakken. Dat zou al genoeg moeten zijn voor een mooie ervaring. Als je de ervaring wat wilt verlengen zou je na 1,5 of 2 uur nog een kruimeltje (25 mg--> is dus ong. 1/10 pil) bij kunnen pakken...
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan zat ik dus niet zo verkeerd met toch starten met een halfje. Max 1x een kruimeltje bijpakken vind ik ook wel een goed idee.

Eens kijken of ik op die manier een betere inkick heb en minder een dip. Want die M heb ik gewoon teveel van gepakt. Altijd zo achteraf he... leer moment :)
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uit ervaring weet ik dat als ik meer dan een halve pak de inslag dan te hard is, eerst naar het toilet voor een shitty en dan ineens komt er een punt dat ik mentaal niet op een lijn met mijn lijf ben. Meestal kan ik dat wegzuchten en even in mezelf keren, soms moet het er gewoon uit en dan moet ik een keer overgeven en gaat het daarna prima.

Meestal neem ik dezelfde hoeveelheid na 4uur nog een keertje en dat is voor mij voldoende voor een middag/avondje chill thuis.

Met dip kan je juist heel goed afmeten hoeveel je neemt, kwestie van wegen, goed tellen en klaar! Nooit problemen mee gehad. Ik vind het juist meer tricky met delen van pillen want je weet nooit aan welke kant van de breuklijn je shit zit. Dan kan het ene halfje net aan zijn en de tweede die je dan pakt slaat in als een kanon.

Schrijf op wat je neemt, het tijdstip en zet erbij hoe het gaat. Ik heb alles op een lijstje staan maar weet intussen wel de hoeveelheden uit mijn hoofd.

Al doende leert men :blushing:
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank jullie wel voor de info en tips.
Gaat toch beetje uit proberen zijn
Eens kijken of het goed is op deze manier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."