Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer MDMA gedaan: bang

Eerste keer MDMA gedaan: bang

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey iedereen

Ik ben een vrouw, 22 jaar oud en ik heb een paar dagen geleden voor de eerste x mdma / xtc gedaan. Het was met 2 vrienden die ik al jarenlang ken en vertrouw. Zij hadden dezelfde pil al eens gebruikt en verzekerden mij dus dat het veilig was. Ik heb geen hele genomen, gewoon een stukje en na een paar uur nog een stukje. Om eerlijk te zijn, vond ik het echt wel een heerlijk gevoel. Maar nu, een paar dagen later, ben ik ineens bang. Bang dat ik super veel hersenschade heb opgelopen of dat er nu iets mis is ofzo. Ik snap dat ik een beetje onredelijk bezig ben: alcohol is ook slecht en ik ben al vaak dronken geweest. Ik heb ook al een paar keer wiet gesmoord maar ik vind wiet eigenlijk niet boeiend. Toch ben ik nu helemaal angstig omdat ik xtc geprobeerd heb... Ik weet niet zo goed waar ik naar toe wil met dit forum :/ ik moet het gewoon even kwijt i guess.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee :)

Ik denk dat het vooral het idee is dat je nu mdma hebt genomen, een echte 'harddrug'. Inderdaad, alcohol en met name echt dronken worden is ook slecht, maar dat is sociaal veel meer geaccepteerd, dus zelfs wanneer mensen de dag na een avond zuipen doodziek in bed liggen is dat "oké" omdat dat "er nu eenmaal bij hoort". Niet teveel aantrekken wat cultureel gezien "normaal" is dus.

Bedenk je ook maar dat hier geregeld mensen komen die pillen als m&m's naar binnen werken en er helemaal niets om geven wat dat gaat doen met hun gezondheid. Zij zouden de zorgen moeten hebben die jij nu hebt. Maar jij bent zo te horen gewoon oké. Je hebt een lichte dosering gehad en een beetje kunnen voelen wat mdma met je doet. Niets aan de hand. Maar altijd goed om wel verantwoord met het spul om te gaan en je in te lezen over de risico's. Zonder daar dus direct van in de angst te schieten. :)

En neem het anders gewoon niet meer als je er geen goed gevoel bij hebt. :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verder niet zo veel aan te vullen op mindless, ik denk dat
Mindless zei:
Ik denk dat het vooral het idee is dat je nu mdma hebt genomen, een echte 'harddrug'.
Klik om te vergroten...
meer meespeelt dan dat er echte hersenschade is voorgekomen, dat gebeurt echt niet bij 1 keer. Maar je hebt natuurlijk wel veel serotonine opgemaakt, dus een klein katertje voor 1 á 2 dagen zou natuurlijk kunnen.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je wel voor de reactie Mindless :) je hebt me echt geholpen!!!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarschijnlijk ben jij net als de meeste opgegroeid met het verhaal dat drugs slecht zijn. Alcohol is ook gewoon drugs, maar sociaal geaccepteerd. Ik denk dat je nu een beetje een "junk" gevoel hebt maar als je maar enkele keren per jaar MDMA gebruikt is dat zeker niet het geval.

Wat daarnaast denk ik nog meer mee speelt is dat je nu waarschijnlijk gewoon je kater/dip hebt :) je voelt je dan gewoon even wat minder en een beetje neerslachtig. Gewoon lekker goed uitrusten en gezond eten, waarschijnlijk denk je er volgende week wel weer anders over :)
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Chillax zei:
Waarschijnlijk ben jij net als de meeste opgegroeid met het verhaal dat drugs slecht zijn. Alcohol is ook gewoon drugs, maar sociaal geaccepteerd. Ik denk dat je nu een beetje een "junk" gevoel hebt maar als je maar enkele keren per jaar MDMA gebruikt is dat zeker niet het geval.

Wat daarnaast denk ik nog meer mee speelt is dat je nu waarschijnlijk gewoon je kater/dip hebt :) je voelt je dan gewoon even wat minder en een beetje neerslachtig. Gewoon lekker goed uitrusten en gezond eten, waarschijnlijk denk je er volgende week wel weer anders over :)
Klik om te vergroten...
Ja ik voel me wel al beter :) heel erg bedankt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol is je reinste harddrug.
Niks meer, en niks minder.
XTX is dat ook, een harddrug, maar.....de staat verdient er niets aan, en deze drug is niet maatschappelijk geaccepteerd.
En dus is mdma niet geaccepteerd, en wordt deze drug zo zwart mogelijk "neergezet".
En dan nog te bedenken dat mdma onderzocht wordt om heel misschien op recept verstrekt kan worden als een anti depressiva....ach ja. De politiek, nietwaar.
Maak je niet druk.
Er is niks aan de hand met je.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zij hadden dezelfde pil al eens gebruikt
Klik om te vergroten...
Kan je mij ook aan zo'n 'tafeltje dekje, ezeltje strekje' pil helpen? Dan kan ik er de rest van mijn leven mee vooruit en hoef ik nooit meer andere pillen te kopen! (vette knipoog :wink: )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."