Re: tolerntie verlagen met Haldol in lage dosis, bij Dexamfe
chamey1980 zei:
het lijkt wel te werken. Had een heel schema gemaakt met de doseringen en tijdstippen.
heb uitgerekend dat als ik langer dan 5 dagen 5mcg Haldol neem, ik niet meer in slaap kan komen, Precies zoals wanneer ik vlak voor bedtijd een pil Dex neem. Extreme lage doseringen lijken dus, precies zoals men zegt, het Hormesis effect teweeg te brengen.
Ik neem ook nu steeds ( ook gelezen in een paper), 30 minuten voordat ik de dosis Met en Dex neem, 5mcg Haldol. Die compenseert dan weer met zijn upregulatie, de downregulatie door de dosis Met en Dex.
Ik doe dit nu al een lange tijd en tolerantie, welke eerst vlot bij mij opkwam, is nooit meer
opgedoken.
Wetenschappelijk een loepzuiver verhaal: autosuggestie is een krachtige tool.
Het hormesis-effect is niet wat de gemiddelde Adderall-gebruiker op Reddit denkt dat het is.
Haloperidol heeft een paar uur nodig om in werking te treden. Je dexamfetamine is dan grotendeels alweer op zijn retour. Het betreft overigens een antiopsychoticum. Als jij daarvoor een recept hebt, dan vraag ik me af hoe je daarnaast aan dexamfetamine komt. Een arts die beide recepten voorschrijft aan dezelfde persoon heeft heel wat uit te leggen, denk ik. Maar de jouwe doet er nog een benzo'tje bij, lees ik dat goed? Als je antipsychotica neemt zonder recept, da's misschien minder zorgwekkend, maar dude, why? Ken je de bijwerkingen? En zo ja, wat is het precies waarvoor je die op de koop toe neemt, als ik vragen mag?
Hoe gaat het eigenlijk met jou?
Heb je er, in je met heftige, tegenstrijdig werkende medicatie besprenkelde zoektocht naar blijvende euforie, wel eens bij stilgestaan
waarom tolerantie optreedt?
Het ergste wat de jongens op Reddit/Longecity/Nootropicwhatever.com kan gebeuren is dat ze vinden waar ze naar op zoek zijn: een manier om hun brein elke dag opnieuw te resetten en met een "zoals de eerste keer"-portie amfetamine ongenadig op zijn flikker te geven. En alle maatregelen die het neemt ter bescherming te annuleren met precisiebombardementen van neurotransmitters en wat al niet meer, onder het motto "GEEF HOMEOSTASE GEEN KANS", heh. Heel benieuwd wat dat voor langetermijneffecten zal geven, maar helaas komen we daar voorlopig nog niet achter, want er wordt vooral flink aangerotzooid door mensen die denken dat die 10 jaar postdoctorale studie nergens voor nodig is (zoals Meejhem, die constateert dat hij je vraag niet kan beantwoorden maar dan toch effe een berg onzin kwijt moet).
Hoeveel dexamfetamine gebruik je dan? Waarom is je tolerantie zo hoog? Hoe oud ben je, 35? Niet een beetje te oud om als een alchemist in eigen brein van pis goud proberen te maken? Met een grote kans dat je van je goud pis aan het maken bent? Het is me het dieetje wel hoor.
Maar goed, dat allemaal terzijde, laat mij maar zeiken. Als je iets uit pubmed weet te vissen waarmee je, ook voor een scepticus, aantoont dat hormesis = hoera, de amf doet het weer, ik ben benieuwd hoor.
Wees een beetje zuinig op jezelf OK? If it sounds too good to be true, enfin, je kent het wel. En dat je lichaam een tempel is is nogal voordelig gerekend door de dames en heren goeroes. Het is eerder een soort tweesecondententje in een pittige hagelstorm
