Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwschema

Benzo afbouwschema

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, voor degene die het moeilijk hebben met het afbouwen van benzo's. Hier een handig schema: http://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm

Ik raad jullie ook aan om de Ashton Manual in zijn geheel door te lezen, er staat handige info in.

Ik ben zelf zovaak afgekickt van benzos dat ik weet wat er komen gaat maargoed, het afkicken is ff doorbijten maar komt zeker helemaal goed.

Succes gewenst!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb bij het afbouwen eigelijk nooit echt last gehad.
Moet wel zeggen dat ik ong 50% van all mijn benzos heb verkocht.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#3
zelf doe ik 2x of 3x per week (die met de minste depressie en de meeste slaapbehoefte)melatonine als alternatief.

-hierdoor heb al jaren de tolerantie kunnen tegenhouden en stijgt mijn benzo verbruik niet
-het harde nadeel is dat ik eigenlijk iedere dag die benzo's nodig heb om mijn humeur enigzins op te schroeven; ik lijd onder meer aan chronische depressie en neem 20mg escitalopram dagelijks en levenslang om die te counteren.
K
KoekeloerenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook ik ben aan het afkicken van de benzos, ik gebruikte voornamelijk oxza en tema hoge dosis, begon er al smorgens mee. Ik heb professionele hulp voor het afkicken van mijn benzo verslaving, en ik moet zeggen dit is zeker geen pretje. Ik krijg diazepam
Voorgeschreven om af te bouwen. Maar heb regelmatig terugvallen alhoewel niet meer in hoge dosis,toch blijft het lastig. Ik heb tijdens het afbouwen ook gemerkt dat ik naar de alcohol greep, terwijl ik nooit alcohol dronk. Nu drink ik gelukkig niet meer. Maar vind het wel eng hoe snel je verslaafd raakt.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Verleden met 18x Oxazepam 50 mg per dag, gat in maagwand, haast in een psychose beland, enorm angstig en super-overgevoelig voor geluiden.Eng middel en toch (jaren geleden) er doorheen gekomen met Nozinan, ook zo' n paardenmiddel maar het heeft mij er doorheen getrokken.Ik slik nu nog af en toe Diazepam 5mg voor rugpijn, Diazepam is ook een goed langwerkend middel om andere middelen zoals Oxazepam etc af te bouwen.Voor mij geen benzo-gesnoep meer, kan erg gevaarlijk zijn, ook icm alcohol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."