#1
Hallo,
Uhm weer even een vraag over m'n medicatie, slik nu (ongeveer 2,5 maand?) dagelijks Dexamfetamine, eerst een weekje 3x2,5mg per dag >> week later 4x5mg (heb een dagje anderhalf tabletje geprobeerd maar deed niet genoeg.
Vanaf 23-06-2017, twee weken nu dus, 5x5mg per dag (om de twee uur)
Nu merk ik al een paar weken dat mijn ademhaling raar doet, het is lastig uit te leggen maar eigenlijk voelt het gewoon alsof ik dieper moet ademen, merk dat ik dan via mijn schouders moet ademen om dat gevoel van tevredenheid te krijgen.
Heb al maanden niet aan fitness gedaan en beweeg denk ik te weinig, maaanden geleden deed ik dat wel + ben maandag begonnen een stressvolle groepstherapie voor autisme van 2 maanden lang, 3 dagen per week van 9:00 tot 15:00 (reis heen met de bus van 7:15 of 7:45, erg vroeg voor mij.)
Probeer langzaam weer meer te bewegen, wat erg lastig is wegens weinig motivatie, probeer thuis beetje te fitnessen af en toe, elke dag minimaal half uurtje wandelen.
Het adem probleem (of wat het ook is) is erg irritant, het voelt als een soort constante kriebel bij m'n borst kas/keel. Heb hier eerder niet last van gehad. Ik weet dat het eigenlijk niet veel zin heeft om dit op een forum te vragen en toch doe ik het.. moet eigenlijk gewoon een afspraak maken met mijn huisarts en eff laten checken.
Zal wel moeten stoppen met die rommel maar dat wil ik ook weer niet, het is echt een 'hate-love drug' voor mij, het doet aan de ene kant wel wat ik nodig heb (of denk nodig te hebben..) maar vanwege de niet zo heel erge maar toch vervelende rebound die het geeft na de laatste dosering, wat mijn avond wat verpest.
Ook neem ik vaak om 19:00 toch nog een dosering van 3,75mg en dan om 20:00/20:30 2,5mg of 1,25mg dan is de rebound veel minder vervelend maar het bevordert natuurlijk de slaap niet echt.. (ik slaap wel, slik altijd 2x20mg Temazepam wat ook bekend staat om de rem slaap minder te maken.)
De keuze maken om er mee te stoppen zou voor mij zo facking moeilijk zijn, zit steeds in de twijfel. Ik weet dat het uiteindelijk mijn eigen keuze is, misschien ziet m'n dokter wel dat ik bvb een veel te hoge bloed druk heb of te hoge andere shit, dan is het voor mij niet meer een moeilijke keuze, zou meteen m'n psych laten weten en afbouwen -_-
Dat van die pilletjes zoveel met je kunnen doen, geeft een raar, comfortabel en angstaanjagend gevoel![:neutral:]()
![:sweatsmile:]()
![:expressionless:]()
Uhm weer even een vraag over m'n medicatie, slik nu (ongeveer 2,5 maand?) dagelijks Dexamfetamine, eerst een weekje 3x2,5mg per dag >> week later 4x5mg (heb een dagje anderhalf tabletje geprobeerd maar deed niet genoeg.
Vanaf 23-06-2017, twee weken nu dus, 5x5mg per dag (om de twee uur)
Nu merk ik al een paar weken dat mijn ademhaling raar doet, het is lastig uit te leggen maar eigenlijk voelt het gewoon alsof ik dieper moet ademen, merk dat ik dan via mijn schouders moet ademen om dat gevoel van tevredenheid te krijgen.
Heb al maanden niet aan fitness gedaan en beweeg denk ik te weinig, maaanden geleden deed ik dat wel + ben maandag begonnen een stressvolle groepstherapie voor autisme van 2 maanden lang, 3 dagen per week van 9:00 tot 15:00 (reis heen met de bus van 7:15 of 7:45, erg vroeg voor mij.)
Probeer langzaam weer meer te bewegen, wat erg lastig is wegens weinig motivatie, probeer thuis beetje te fitnessen af en toe, elke dag minimaal half uurtje wandelen.
Het adem probleem (of wat het ook is) is erg irritant, het voelt als een soort constante kriebel bij m'n borst kas/keel. Heb hier eerder niet last van gehad. Ik weet dat het eigenlijk niet veel zin heeft om dit op een forum te vragen en toch doe ik het.. moet eigenlijk gewoon een afspraak maken met mijn huisarts en eff laten checken.
Zal wel moeten stoppen met die rommel maar dat wil ik ook weer niet, het is echt een 'hate-love drug' voor mij, het doet aan de ene kant wel wat ik nodig heb (of denk nodig te hebben..) maar vanwege de niet zo heel erge maar toch vervelende rebound die het geeft na de laatste dosering, wat mijn avond wat verpest.
Ook neem ik vaak om 19:00 toch nog een dosering van 3,75mg en dan om 20:00/20:30 2,5mg of 1,25mg dan is de rebound veel minder vervelend maar het bevordert natuurlijk de slaap niet echt.. (ik slaap wel, slik altijd 2x20mg Temazepam wat ook bekend staat om de rem slaap minder te maken.)
De keuze maken om er mee te stoppen zou voor mij zo facking moeilijk zijn, zit steeds in de twijfel. Ik weet dat het uiteindelijk mijn eigen keuze is, misschien ziet m'n dokter wel dat ik bvb een veel te hoge bloed druk heb of te hoge andere shit, dan is het voor mij niet meer een moeilijke keuze, zou meteen m'n psych laten weten en afbouwen -_-
Dat van die pilletjes zoveel met je kunnen doen, geeft een raar, comfortabel en angstaanjagend gevoel