Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam na drugs gebruik, hoe slecht is het?

Oxazepam na drugs gebruik, hoe slecht is het?

14 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Altijd gezegd: drugs nooit met drugs bestrijden.

Maar om eerlijk te zijn...ik denk dat ik de eerst volgende nacht dat ik xtc / mdma doe ook een benzo pak omdat het niet slapen echt een aanslag op mijn humeur is. Ik vind de hele nacht niet slapen ook echt vreselijk.
G
GroteJongeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een paar vrienden en ikzelf pakken altijd een Oxazepam tablet van 50mg na het gebruik van schijven of sos. Nou weet ik natuurlijk dat dat niet heel goed voor je is maar heb het al 10 tallen keren gedaan en nooit gekke dingen gekregen of ervaren, enkel meteen in slaap vallen en een nachtrust van +/- 8 uur wat echt zoveel scheelt met de dip en vermoeitheid erna.

Nou weet 1 van mijn vrienden er meer vanaf en zegt dat absoluut niet te doen omdat het echt super slecht is voor je hersenen.

Hoe slecht is het daadwerkelijk? Kan iemand mij hier meer over vertellen met onderbouwing?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij valt het wel mee hoe slecht het voor je hersenen is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat ik wel weet, is dat het niet helemaal duidelijk is wat nu beter/slechter is. Niet slapen omdat je pep op hebt, of kunstmatig slapen met een benzo op. Vermoedelijk rust je met een benzo meer uit, maar daarentegen heb je dus wel weer meer drugs in je systeem. Er zijn volgens mij nog geen eenduidige aanwijzingen hierover.

Wat je wel moet onthouden is dat je makkelijker drugs gaat gebruiken als je een benzo als escape hebt. Je weet dat je toch wel 8 uur "slaapt" dus kun je makkelijker een keer aan de drugs gaan op een moment dat je dat anders niet gedaan had.

Of het een goed idee is, valt dus te betwisten. Of het zo slecht is voor je hersenen, dat moet iemand anders hier even aanvullen. Ik vermoed dat het wel mee valt, maar dat zijn dus vermoedens.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super slecht voor het brein , zou eens vragen naar de bron. Heb daar met de neuroloog over gesproken , die is van mening dat het inderdaad Alzheimer en verwante ziekten KAN veroorzaken. Echter bij normaal gebruik valt dit risico te verwaarlozen. Al helemaal als je een slaapstoornis hebt (in mijn geval) liever slapen dan dagen niet.

Voor het brein valt het (reuze) mee , de cocaïne is een grotere aanslag op je lichaam en brein.

Hoop dat je er wat aan hebt!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap je bericht niet helemaal @Tijdloos bedoel je nou dat niet slapen superslecht is, of het gebruik van Oxazepam?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Excuus te vaag antwoord..
Bij af en toe gebruik is Oxazepam verwaarloosbaar slecht. Een nacht aan de coke doet meer kwaad.
1 x een nacht niet of minder slapen kan en is niet zo schadelijk , wel als het 2 of meer nachten zijn voor langere periode.

Maar de schade aan het brein valt enorm mee met Oxazepam.
Zou eerder stoppen met coke als je je zorgen maakt over schade in het lichaam/brein.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ah ja dat bevestigd mijn vermoeden :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij valt de schade aan je hersenen nog wel mee met deze combinatie, maar is het combineren van uppers en downers vooral erg slecht voor je hart.

Ik heb het ook wel eens gedaan, maar vind persoonlijk dat je gewoon vrede moet hebben dat je minder goed slaapt na stimulanten. De dip is inderdaad erger wanneer je een nacht overslaat ten opzichte van wanneer je slaap doormiddel van een benzo, maar door dat te accepteren ga je ook gewoon minder vaak stimulanten gebruiken.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon doortrekken tot volgende avond 7 uur dan lekker mandje in
Niet bij blijven pakken dan haha
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Niet bij blijven pakken dan haha
Klik om te vergroten...
Dat is wel een belangrijke toevoeging inderdaad. Ik heb wel eens met speed de fout gemaakt door de volgende dag in de middag nog bij te pakken omdat ik moe begon te worden, lag ik uiteindelijk weer pas om 6 uur de volgende nacht in bed.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ik zeg het ook
Maar gebeurd mij echt altijd
Ik moet echt ompleuren of het echt niet meer weg krijgen
Want ook 100 mg oxa knal ik doorheen
Ze hebben me zelfs is dormicum midazolam is dat dacht ik
Ik knal der doorheen
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet uit ervaring van bijna 20jr constant gebruik dat de combinatie van Oxazepam en diverse soorten drugs geen kwaad kan. En dan heb ik t over doseringen tot 150mg Oxazepam per dag. Ik nam t vroeger na xtc gebruik en tegenwoordig in combinatie met amfetamine en opiaten. Mijn psychiater en huisarts zijn hiervan op de hoogte. Sterker nog die schrijven al deze middelen voor! Ook de computer van mijn apotheek slaat geen alarm met deze combinatie. Het is gewoon safe en ik voel me er goed bij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugslover43 zei:
Ik weet uit ervaring van bijna 20jr constant gebruik dat de combinatie van Oxazepam en diverse soorten drugs geen kwaad kan. En dan heb ik t over doseringen tot 150mg Oxazepam per dag. Ik nam t vroeger na xtc gebruik en tegenwoordig in combinatie met amfetamine en opiaten. Mijn psychiater en huisarts zijn hiervan op de hoogte. Sterker nog die schrijven al deze middelen voor! Ook de computer van mijn apotheek slaat geen alarm met deze combinatie. Het is gewoon safe en ik voel me er goed bij.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je arts niet weet dat je bij die cocktail ook nog wel xtc gebruikt? Wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan he. Geen enkel mens is hetzelfde. Eigen ervaring is nooit een goede graadmeter voor advies aan anderen.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dunnetjess33 zei:
Ik neem aan dat je arts niet weet dat je bij die cocktail ook nog wel xtc gebruikt? Wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan he. Geen enkel mens is hetzelfde. Eigen ervaring is nooit een goede graadmeter voor advies aan anderen.
Klik om te vergroten...
Er staat bij dat ik t vroeger na xtc gebruik nam, wel goed lezen. In mijn hedendaagse cocktail komt xtc niet voor.
En wat bij mij goed gaat hoeft inderdaad niet bij iedereen goed te gaan, maar dat mijn artsen achter mijn dagelijkse inname staan zegt toch zeker wel iets .
Bovendien dit forum is er toch o.a. om ervaringen te delen, nou dit is mijn ervaring. Ik zou niet iedereen aanraden mijn dagelijkse cocktail te kopieëren, zeker niet. Maar naar mijn mening kan je gerust een benzo nemen na drugsgebruik, met name voor stimulansen denk ik dat t juist een goede zaak is als je na gebruik je lichaam weer in ruststand brengt, en t niet onnodig te verzwakken door dagen wakker te blijven!
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Yaizer zei:
Altijd gezegd: drugs nooit met drugs bestrijden.

Maar om eerlijk te zijn...ik denk dat ik de eerst volgende nacht dat ik xtc / mdma doe ook een benzo pak omdat het niet slapen echt een aanslag op mijn humeur is. Ik vind de hele nacht niet slapen ook echt vreselijk.
Klik om te vergroten...
Groot gelijk dat je dan een benzo pakt, gun je lichaam die nodige rust.
Gelukkig kon ik vroeger altijd prima slapen na een hele nacht mdma gebruik, dat was met speed wel anders.
Tegenwoordig met de Dex slaap ik wel goed maar Dex en gewone pep zijn in mijn optiek ook wezenlijk van groot verschil in werking!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."