Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVastzittende nekspieren / ketamine /benzo's

Vastzittende nekspieren / ketamine /benzo's

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
ThevoidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik heb regelmatig last van vastzittende spieren in mn nek en schouders.. Zo erg dat ik nauwlijks uit bed kom of kan lopen. Nu heb ik toevallig thuis nog ketamine liggen en oxazepam. Zou ik dat kunnen nemen in een wat hogere dosis om van de ergste klachten af te komen dmv de spierverslappende werking? Natuurlijk is een bezoekje aan de fysiotherapeut het beste maar ik kan daar niet eens komen nu :tongueout: Ik ben benieuwd of iemand hier meer van weet. Anders ga ik het experiment maar eens aan en deel ik de ervaring (niet in combinatie dat lijkt me niet zo slim ?) Thanks!
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Oxazepam kan je sowieso proberen, werkt ontspannend en is ongevaarlijk in principe .
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Clonazepam is trouwens de bestwerkende benzo tegen spierspanning voor als de Oxazepam niet genoeg werkt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugslover43 zei:
Clonazepam is trouwens de bestwerkende benzo tegen spierspanning voor als de Oxazepam niet genoeg werkt.
Klik om te vergroten...
Clonazepam wordt voornamelijk gebruikt als langwerkende angstremmer niet, veel te leuk spul clonazepam, verslavend goedje, heftige langdurende afkick ook. Als ik het goed heb is het grootste deel van de benzodiazepine verslavingsopvang gerelateerd aan clonazepam en alprazolam (Xanax).
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Clonazepam wordt voornamelijk gebruikt als langwerkende angstremmer niet, veel te leuk spul clonazepam, verslavend goedje, heftige langdurende afkick ook. Als ik het goed heb is het grootste deel van de benzodiazepine verslavingsopvang gerelateerd aan clonazepam en alprazolam (Xanax).
Klik om te vergroten...
Xanax is idd t meest verslavend.
Clonazepam oftewel ritrovil wordt gegeven bij bepaalde vormen van epilepsie, ook als spierverslapper. Je zal dit niet vaak tegen angsten krijgen van de arts.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugslover43 zei:
Xanax is idd t meest verslavend.
Clonazepam oftewel ritrovil wordt gegeven bij bepaalde vormen van epilepsie, ook als spierverslapper. Je zal dit niet vaak tegen angsten krijgen van de arts.
Klik om te vergroten...
Ik ken persoonlijk 3 mensen die clonazepam als angstremmer voorgeschreven krijgen, die mensen kennen elkaar niet. Misschien puur toeval en daardoor bias van mijn kant echter.
Ik ben geen expert maar Clonazepam klinkt in mijn oren niet ideaal als spierverslapper, er zijn benzodiazepines met een sterker sederend/verslappend effect die minder anxiolitisch, recreatief en verslavend zijn plus de duratie van clonazepam lijkt mij in de meeste gevallen beetje overkill.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Is niet mijn ervaring dat Clonazepam echt recreatief werkt. Ik heb t in hoge dosis gehad maar merkte er geestelijk niks van. Wel van Oxazepam en xanax, maar sinds ik Oxycodon gebruik voel ik geestelijk natuurlijk niks meer van benzodiazepines.
PS ik weet ook van mijn neuroloog dat Clonazepam voornamelijk wordt voorgeschreven bij ernstige spierspanning zoals bruxisme en bij epilepsie of bepaalde tics.
Diazepam wordt ook vaak voorgeschreven bij epilepsie of spierspasmen.
Oxazepam wordt in Nederland verreweg t meest voorgeschreven voor angsten.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugslover43 zei:
Is niet mijn ervaring dat Clonazepam echt recreatief werkt.
Klik om te vergroten...
Denk dat mensen het relatief snel onderschatten hoe recreatief clonazepam is doordat deze zo traag opkomt en lang door blijft werken. Vooral zodra je wat tolerantie hebt opgebouwd en het sederende/slaapopwekkende aspect er een beetje vanaf is begint het meer recreatief te worden.

Online lijkt er wel consensus te wezen dat clonazolam de meest recreatieve RC benzodiazepine is terwijl deze dezelfde receptor(sites) aangrijpt als clonazepam, de effecten op zichzelf zouden zogezegd niet kunnen verschillen.

Een neuroloog zal denk ik vaker voorschrijven voor fysieke en minder vaak voor psychische aandoeningen.

Oxazepam is kortwerkend en meer voor acute angst/complicaties bedoeld.
Wel grappig en interessant wat wikipedia vermeld over Oxazepam.
"In Nederland is oxazepam (dat vooral door vrouwen geslikt wordt) al enkele keren het meest voorgeschreven medicijn geweest. Experts plaatsen grote vraagtekens bij het veelvuldig gebruik van oxazepam."

"Bij een alcoholverslaving wordt dit middel soms ingezet om de ontwenningsverschijnselen te verminderen. In het bijzonder angst, misselijkheid, en zweten. Bij artsen gaat de voorkeur vaker uit naar een langwerkende benzodiazepine, aangezien oxazepam vrij snel is uitgewerkt."

Blijkbaar wordt Oxazepam wel aardig misbruikt. :tongueout:
T
TrippieReddLid
01-01-2024, 00:00
#9
oxazepam is echt wel een spieronstpanner meer dan de gemiddelde benzo dus zou normaal gezien moeten helpen.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippieRedd zei:
oxazepam is echt wel een spieronstpanner meer dan de gemiddelde benzo dus zou normaal gezien moeten helpen.
Klik om te vergroten...
Het is voor mij persoonlijk sowieso de beste benzo en heb er al heel wat gehad. Heb elke dag minimaal 100mg.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ketamine is een narcosemiddel dat gebruikt werd in Vietnam tegen erge pijnen en voor de gewonden dus het antwoord is ja ketamine zal de pijn wegnemen maar vergeet niet dat ketamine enorm verslavend werkt. Als je een x-aantal jaren chronisch gebruikt zal je wel weten wat voor miserie je er allemaal mee kan krijgen dus pas hier zeker mee op. Zou dit nooit aanraden aan mensen omdat het best gevaarlijk kan zijn.

Benzo's zijn helemaal niet beter en er is geen benzo die meer of minder verslavend werkt, ze behoren allemaal tot dezelfde familie en hebben allemaal dezelfde afkickverschijnselen en +- dezelfde werking (het ene wel erger dan het andere). Vind de discussie welke benzo beter is vrij nutteloos aangezien het allemaal erg op elkaar lijkt. Als je zo veel last hebt van je spieren moet je misschien eens overwegen om naar een pijnkliniek te gaan, ben geen voorstander van deze klinieken aangezien ze mijn moeder zwaar morfine verslaafd hebben gemaakt maar mensen die echt pijnen lijden kunnen zo wel geholpen worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Denk dat mensen het relatief snel onderschatten hoe recreatief clonazepam is doordat deze zo traag opkomt en lang door blijft werken. Vooral zodra je wat tolerantie hebt opgebouwd en het sederende/slaapopwekkende aspect er een beetje vanaf is begint het meer recreatief te worden.
Klik om te vergroten...
Wat raar. Heb ik nooit wat van gemerkt en heb het toch wel een tijdje gebruikt. Ja, de eerste keer clonazepam na een tijd niet gebruiken was soms heel licht recreatief te noemen, maar verder niet. Maar misschien heb ik nooit genoeg genomen of niet lang genoeg achter elkaar. Kan het me haast niet voorstellen dat het zo recreatief kan zijn, maar blijkbaar wel dus.
J
JustSomeGuy.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wat raar. Heb ik nooit wat van gemerkt en heb het toch wel een tijdje gebruikt. Ja, de eerste keer clonazepam na een tijd niet gebruiken was soms heel licht recreatief te noemen, maar verder niet. Maar misschien heb ik nooit genoeg genomen of niet lang genoeg achter elkaar. Kan het me haast niet voorstellen dat het zo recreatief kan zijn, maar blijkbaar wel dus.
Klik om te vergroten...
Ik heb het zelf een aantal weken gebruikt en nam dan 6mg in een keer. Geen idee of dat veel is, maar voor mij zeer goed recreatief. Misschien omdat ik in een hele slechte periode zat en het goed ontspannend werkt, maar ik vond het veel recreatiever dan diazepam (vreselijk spul) en temazepam (alleen geschikt om te slapen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."