Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC 8 weken serotonine herstellen, mag 2c-b ondertussen wel?

XTC 8 weken serotonine herstellen, mag 2c-b ondertussen wel?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jonkimo zei:
merk je er ook minder van wanneer je recent X hebt genomen?
Klik om te vergroten...

ik heb even geleden vrijdag xtc genomen en de zondag 2cb. Ik vond de 2cb weinig aan omdat ik me erg leeg voelde door de xtc. Het lege gevoel werd als het ware versterkt door de 2cb. Minder leuke ervaring, kan het beter omdraaien

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
J
JonkimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anjadebij zei:
ik heb even geleden vrijdag xtc genomen en de zondag 2cb. Ik vond de 2cb weinig aan omdat ik me erg leeg voelde door de xtc. Het lege gevoel werd als het ware versterkt door de 2cb. Minder leuke ervaring, kan het beter omdraaien
Klik om te vergroten...
Misschien omdat je al in je dip zat?

IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
ik heb het wel eens genomen toen de xtc al een tijdje uitgewerkt was (paar uur later) en kreeg toen door de 2c-b toch weer een beetje dat lekkere xtc-gevoel. Verder niet heel veel ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Want het lijkt in de comedown wel nog te werken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jonkimo zei:
Misschien omdat je al in je dip zat?


Want het lijkt in de comedown wel nog te werken.
Klik om te vergroten...
Dit komt omdat je inderdaad al in een dipje zit en waarschijnlijk nog wat vermoeid bent. Psychidelica kun je het beste nemen als alle randvoorwaarden goed zijn.

Dus: fit, locatie waar je je op je gemak voelt, juiste mensen (of juist geen) om je heen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De 3-maandenregel (sommigen zeggen 6 weken, of jij dus 8 weken) is eigenlijk niet gebaseerd op harde wetenschap. Het is meer een soort stelregel die je helpt om minder onverantwoord gedrag te vertonen. MDMA is een goedje dat je niet te vaak moet gebruiken omdat het snel leidt tot blijvende beschadigingen aan neuronen. Dat is een belangrijke reden om het in ieder geval niet elke maand te doen.

Je kan in theorie natuurlijk het zo uitkienen dat je lekker elk weekend drugs kan gebruiken, door stimulanten, dissociatieven, downers, tripmiddelen en empathogenen regelmatig af te wisselen. Maar gezond wordt het daar niet van natuurlijk.
J
JonkimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
De 3-maandenregel (sommigen zeggen 6 weken, of jij dus 8 weken) is eigenlijk niet gebaseerd op harde wetenschap. Het is meer een soort stelregel die je helpt om minder onverantwoord gedrag te vertonen. MDMA is een goedje dat je niet te vaak moet gebruiken omdat het snel leidt tot blijvende beschadigingen aan neuronen. Dat is een belangrijke reden om het in ieder geval niet elke maand te doen.

Je kan in theorie natuurlijk het zo uitkienen dat je lekker elk weekend drugs kan gebruiken, door stimulanten, dissociatieven, downers, tripmiddelen en empathogenen regelmatig af te wisselen. Maar gezond wordt het daar niet van natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik ook bewust van, wij vinden het gewoon fijn om zo in de vriendengroep een beetje op elkaar te kunnen letten.
En samen momenten kunnen kiezen om te gebruiken (en daar op te kunnen voorbereiden).
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebben xtc en 2cb geen kruistolerantie? Waardoor ook tussen xtc en 2cb een pauze van 3 maand moet zitten?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
Hebben xtc en 2cb geen kruistolerantie? Waardoor ook tussen xtc en 2cb een pauze van 3 maand moet zitten?
Klik om te vergroten...
Nee, geen kruistolerantie. Maar als je niet lekker in je vel zit door een dipje is de kans op een minder leuke trip ook groter.
J
JonkimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
De komende maanden wordt er toch niets genomen i.v.m. mogelijke verlaagde weerstand en corona.
Maar wanneer we weer samen mogen komen willen we met de vriendengroep weer XTC doen.

Nu ben ik de afgelopen week wat wezen rondkijken en lezen over 2c-b (PsychedSubstance, Drugslab, en dit forum voornamelijk).
Nou vroeg ik mij dus af of ik 2c-b mee moet nemen in de serotonine herstel wachtperiode.
Volgens mij niet, omdat XTC de serotonine opmaakt en 2c-b zich alleen maar vastmaakt aan de receptoren.

Klopt dit, want ik kan geen antwoord vinden wat dit duidelijk uitlegt. En zo ja/nee hoe veilig is het om te gebruiken wanneer ik nog herstellende ben/ merk je er ook minder van wanneer je recent X hebt genomen?
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klopt! Volgensmij imiteert 2c-b alleen serotonine, zoals je zegt, en maakt het helemaal geen gebruik van je eigen serotoninevooraad. Dus ik denk dat het geen probleem is. En wat betreft je andere vragen, ik heb het wel eens genomen toen de xtc al een tijdje uitgewerkt was (paar uur later) en kreeg toen door de 2c-b toch weer een beetje dat lekkere xtc-gevoel. Verder niet heel veel ervaring mee.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoek eens op de term 2c-b mdma crosstolerance. Genoeg informatie over te vinden!

Maar het antwoord is al gegeven. Je kan gewoon 2c-b gebruiken tijdens je mdma pauze.
J
JonkimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
En wat betreft je andere vragen, ik heb het wel eens genomen toen de xtc al een tijdje uitgewerkt was (paar uur later) en kreeg toen door de 2c-b toch weer een beetje dat lekkere xtc-gevoel. Verder niet heel veel ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Ow shit, top! Dat was ik vergeten te vragen. :laughing:

Ganggang💯 zei:
Zoek eens op de term 2c-b mdma crosstolerance. Genoeg informatie over te vinden!

Maar het antwoord is al gegeven. Je kan gewoon 2c-b gebruiken tijdens je mdma pauze.
Klik om te vergroten...
Thanks, ik zal er naar kijken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."