#1
Misschien is mdma gewoon niet jouw drug.Leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie!
Ik vind het onderwerp drugs en psychische stoornissen wel het meest interessant. Mag ik ook vragen wat jouw ervaringen precies zijn met drugs? Zijn er bepaalde drugssoorten die juist je autisme versterken en heel erg aanwezig doen lijken?
De volgende keer dat ik het meemaak is het handig om het op te schrijven want ik weet nu niet zo goed of ik het duidelijk kan beschrijven. Het is alsof iedere aanraking incl kleding gewoon een soort van agressie/irritatie/ opwekt. Het voelde bijna een soort van licht branderig maar ook in mijn middenrif krijg ik dan een rare druk. Ik voel een soort van walging in combinatie met dat opgejaagde gevoel. Ik heb idd ook heel erg dat ik muziek constant moet veranderen en dat het iedere keer maar niet goed is. Actief zijn zoals rennen, wandelen, dansen, werkt niet op zo’n moment. Ook voel ik mij meestal een klein beetje schuldig voor mijn vriend die bijv lekker wil knuffelen. Ik zet mijzelf in een “bubbel” als ik in zo’n space kom maar word heel spraakzaam.
In mijn dagelijkse leven wanneer ik nuchter ben ervaar ik soms dat prikkels mij teveel worden. Of ik raak van streek als ik zie dat m’n mailbox nog vol is, en zelfs de gedachtes dat m’n playstation berichten nog ergens volstaat met reclame bullshit. Muziek staat soms al snel te hard en ook raak ik de coördinatie kwijt als ik bijv alleen ergens sta en d’r komen ineens allemaal mensen naar binnen zoals bij mij thuis in de keuken.
Een groot gedeelte van deze gevoelens krijg ik bij een mdma/xtc space. Muziek word al heel snel too much voor mij, ik moet dan bijv echt alle lichten aanhebben, alles recht zetten en in lades ordenen. Als ik met mijn vrienden ben, moet ik ook op een bepaalde manier zitten en m’n vriend loop ik zelfs af en toe te verplaatsen. Dus kortom: ik ben constant dingen op elkaar aan het aanpassen zoals geluid, licht, setting. Als het ene anders is moet het andere erop aangepast worden.
Op dat moment heeft dat mensen en mijzelf verplaatsen dan een link aan de hoekbank en de symmetrie tussen alles en iedereen.
We moeten d’r heel vaak om lachen tijdens zo’n space sessie omdat iedereen z’n eigen space heeft waaronder ik zo’n soort space. Maar eigenlijk is het wel iets waar ik meer onderzoek naar wil doen.
Ik ken maar 1 vriendin die een klein beetje t zelfde heeft, maar die klapt meer dicht tijdens zo’n space. En weet ook niet goed wat ze wilt. En wilt bijv ineens aan d’r auto sleutelen als ze aan de mdma zit en dan ineens weer niet lol. En ook de heletijd van plek verplaatsen.
Als ik alle bovenstaande dingen niet doe of ik word geknuffeld en aangeraakt enz, voel ik mij over het algemeen in 1 woord opgesloten. Dus een opgesloten gevoel is hoe ik het t beste kan beschrijven.
Verder komt het niet heeel vaak voor, op het niet aangeraakt willen worden na (wat ik wel altijd heb). Maar soms krijg ik van die vlagen dat ik dan wel even kan zitten en bijv de aanrakingen kan accepteren. En vooral nadat ik een pure jointje rook is het al wat minder.
Ben dus erg benieuwd of jij je hierin kan vinden!
En klopt ja, ik twijfelde om de term zwaar autistisch te gebruiken. Ik had ergens gelezen dat ADD in de buurt komt van autisme maar het niet in het autisme spectrum valt. Ook heb ik een broertje met PDD-NOS en herken ik de meeste dingen, na meegelopen te hebben met zijn GGZ traject tegelijkertijd in de periode dat we in de zelfde instelling werden gediagnostiseerd, wel in ADD. Maar tegelijkertijd zijn het twee hele verschillende dingen.