Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVage trekjes tijdens xtc/mdma

Vage trekjes tijdens xtc/mdma

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik was laatst aan een paar goede mdma pillen en ik merkte dat ik na best veel bijnemen echt besluiteloos was. Heb zelf ADD en op sommige momenten raak ik dan onrustig in mijn hoofd als iets niet geordend is. De laatste tijd ervaar ik dat ook met mdma en worden die gevoelens echt 50 keer versterkt. Het lijkt dan alsof ik zwaar autistisch word of hoe ik het kan/mag noemen.!Het is best grappig maar ook raar want je vind er niks over online. Ik kon bijv niet even zitten en genieten van de muziek of ik stond al stoelen recht te zetten en te verplaatsen van stoel. En no matter how actief ik was, ik had dat ene opgejaagde gevoel dat ik constant niet goed zat. Ook was alles teveel zoals mijn kleren die ik aan had, of aanrakingen. Na de heletijd doelloos rondlopen had mijn vriend mij toen wel in bed gesleept, onder de dekens gezet, en rustig weten te krijgen op 1 of andere manier hahaha. Ik viel ook snel in slaap.

Ik kan ook ineens slecht tijdens knuffelen en strelingen als ik met dezelfde mensen die er wel van genieten aangeraakt word of geknuffeld. Ervaart iemand hetzelfde??? Ik had alleen de eerste paar keer dat ik gewoon rustig kon chillen zoals iedereen maar nu voel ik mij echt rusteloos en gehaast en dat ik iets wil fulfillen wat er niet is. Dat gevoel is dan alleen weg als het hard inkickt en op z’n piek zit, maar daarna krijg ik weer dat opgejaagde gevoel en krijg ik de neiging om bij te slikken.

En nog een irritant symptoom: altijd moeten overgeven bij het inkicken of teveel nemen. Eindstand de dag daarna veel maagzuur en krampen en een belabberd brakheid gevoel. Iemand tips om dit te verhelpen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
s503 zei:
Hoi,

Ik was laatst aan een paar goede mdma pillen en ik merkte dat ik na best veel bijnemen echt besluiteloos was. Heb zelf ADD en op sommige momenten raak ik dan onrustig in mijn hoofd als iets niet geordend is. De laatste tijd ervaar ik dat ook met mdma en worden die gevoelens echt 50 keer versterkt. Het lijkt dan alsof ik zwaar autistisch word of hoe ik het kan/mag noemen.!Het is best grappig maar ook raar want je vind er niks over online. Ik kon bijv niet even zitten en genieten van de muziek of ik stond al stoelen recht te zetten en te verplaatsen van stoel. En no matter how actief ik was, ik had dat ene opgejaagde gevoel dat ik constant niet goed zat. Ook was alles teveel zoals mijn kleren die ik aan had, of aanrakingen. Na de heletijd doelloos rondlopen had mijn vriend mij toen wel in bed gesleept, onder de dekens gezet, en rustig weten te krijgen op 1 of andere manier hahaha. Ik viel ook snel in slaap.

Ik kan ook ineens slecht tijdens knuffelen en strelingen als ik met dezelfde mensen die er wel van genieten aangeraakt word of geknuffeld. Ervaart iemand hetzelfde??? Ik had alleen de eerste paar keer dat ik gewoon rustig kon chillen zoals iedereen maar nu voel ik mij echt rusteloos en gehaast en dat ik iets wil fulfillen wat er niet is. Dat gevoel is dan alleen weg als het hard inkickt en op z’n piek zit, maar daarna krijg ik weer dat opgejaagde gevoel en krijg ik de neiging om bij te slikken.

En nog een irritant symptoom: altijd moeten overgeven bij het inkicken of teveel nemen. Eindstand de dag daarna veel maagzuur en krampen en een belabberd brakheid gevoel. Iemand tips om dit te verhelpen?
Klik om te vergroten...
Hoe veel mg mdma gebruik je per sessie?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
s503 zei:
Ik was laatst aan een paar goede mdma pillen
Klik om te vergroten...
oorzaak 1
s503 zei:
na best veel bijnemen
Klik om te vergroten...
Oorzaak 2
s503 zei:
teveel nemen.
Klik om te vergroten...
oorzaak 3

s503 zei:
Iemand tips om dit te verhelpen?
Klik om te vergroten...
Hele poos niets gebruiken en daarna alleen normale hoeveelheden nemen. Zeker omdat je pas 17 bent en je nog volop in ontwikkeling en de groei bent,

Lees deze handleiding hieronder aub heeeeel goed door en volg deze. Je bent je hersenen aan het verpesten.

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit klinkt wat direct, maar waar ben je mee bezig? Op je 17e een harddrug als mdma misbruiken. Je maakt mogelijk dingen kapot waar je zo'n spijt van kan krijgen... En voor wat? Een beetje plezier.

Je denkt er veel te licht over naar mijn mening. Je beschrijft die symptomen als 'irritant', maar dit zijn serieuze tekenen dat je in ieder geval sterk moet minderen. Maar eerlijk gezegd zou ik als ik jou was je lichaam en geest het gunnen om een paar jaar helemaal geen drugs te nemen. Je bent nog zo jong. Gun het je lijf om gezond te ontwikkelen zonder misbruik van deze rommel. (want dat is het)

Je hebt nog niet eens vermeld hoeveel je genomen hebt, maar het is nu al duidelijk dat dat veel teveel is.

Verder helemaal eens met @De Dunne. Lees je in ieder geval goed in met die handleiding.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
ā€œNa best veel bijnemenā€ zeg je... Zegt al genoeg toch. Wat je nu beschrijft zijn allemaal negatieve dingen. Waarom zou je dan nog MDMA willen gebruiken? Drugs moet leuk zijn maar als je er zo last van krijgt is het het niet waard hoor.

En inderdaad, als je toch wil gebruiken lees even de handleiding. Neem sowieso eens een hele grote pauze en mocht je ooit weer M willen nemen, begin dan met een goede dosis in plaats van zomaar wat in je mik te gooien. Scheelt al de helft.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dit klinkt wat direct, maar waar ben je mee bezig? Op je 17e een harddrug als mdma misbruiken. Je maakt mogelijk dingen kapot waar je zo'n spijt van kan krijgen... En voor wat? Een beetje plezier.

Je denkt er veel te licht over naar mijn mening. Je beschrijft die symptomen als 'irritant', maar dit zijn serieuze tekenen dat je in ieder geval sterk moet minderen. Maar eerlijk gezegd zou ik als ik jou was je lichaam en geest het gunnen om een paar jaar helemaal geen drugs te nemen. Je bent nog zo jong. Gun het je lijf om gezond te ontwikkelen zonder misbruik van deze rommel. (want dat is het)

Je hebt nog niet eens vermeld hoeveel je genomen hebt, maar het is nu al duidelijk dat dat veel teveel is.

Verder helemaal eens met @De Dunne. Lees je in ieder geval goed in met die handleiding.
Klik om te vergroten...
17?? Ben inmiddels al een half jaar 20. Tot die tijd heb ik 3 keer xtc gebruikt en 1 keer truffles. Wel lief dat jij je druk maakt om mij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
s503 zei:
17?? Ben inmiddels al een half jaar 20. Tot die tijd heb ik 3 keer xtc gebruikt en 1 keer truffles. Wel lief dat jij je druk maakt om mij.
Klik om te vergroten...
Pardon dat was ik. Ik had gelezen dat je 17 was maar niet naar de datum van die post gekeken. Idd ben je nu ondertussen 20.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#8
Valt eigenlijk ook mee hoeveel ik bijneem. Pillen van 160 mg (in de markt zijn er veel sterkere pillen te verkrijgen, en ik heb ook zelfs 1 keer een punisher van boven de 300 gehad en gedeeld met vrienden). Ik neem ook door de hele avond heen in kwartjes. Nooit meer genomen dan een 1,5 pil. Ook weeg ik 80 kilo. Om dan 80 mg te nemen vind ik voor iemand met redelijk wat ā€œspacenā€ wel te weinig. Zo’n pilletje werkt best snel bij mij uit en de piek gaat over in vermoeidheid na een uur of twee waardoor ik of in kwartjes moet bijnemen. Maar met het nadeel is dat ik dus rusteloos word.

Alleen is het technisch gezien veel bijnemen als ik 7 uurtjes op een feestje ben en om het uur/2 uur een kwartje neem tot aan 1 pil of 1,5 pil toe. Qua mg neem ik niet veel dus.

Mdma heb ik niet zo vaak gedaan, ik heb ook geen idee wat de dosis is om eerlijk te zijn. Ik zet wat kristallen in mn handpalm maar je kan er geen halve capsule mee vullen. Net als keta probeer ik te ā€œstapelenā€.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Pardon dat was ik. Ik had gelezen dat je 17 was maar niet naar de datum van die post gekeken. Idd ben je nu ondertussen 20.
Klik om te vergroten...
Klopt ja, destijds was ik ook minder aan het experimenteren met drugs. Ik ben pas actief begonnen in de zomer 2019. Toen had ik ook pas voor het eerst coke gebruikt, keta en GHB in een week. Eigenlijk daarna nooit aangeraakt want ik weet wat ik doe. Aangezien ik ook rekening hou met ADD en studie/werk, en ik behoorlijk brak word van vrijwel alles wat ik neem. Dus alleen xtc/mdma gebruik 1 keer in de maand hooguit 2 keer per maand.

Mijn bericht was ook meer een vraag of jemand zelf met ADD/ADHD zulke ā€œsymptomenā€ krijgt. Ik lees alleen online erover dat ADHD’ers er rustig van worden.

Verder beschrijf ik het als een irritant gevoel omdat ik op sommige momenten wel rustig met mijn vrienden groep kan zitten en filosoferen, naar rustige muziek luisteren, zonder constant te moeten wiebelen en objecten recht te zetten en dat gevoel van ā€œmoeten verplaatsenā€ constant. Het is niet zo zeer een negatieve space omdat ik mij nog wel lekker voel en ook een paar keer op een druk techno/house evenement mdma heb genomen (waar ik ook dat soort van drukkend gevoel had wanneer iemand mij knuffelde enz), maar het is wel constant in mijn hoofd aanwezig dus irriterend.

En ook of eventueel maagbeschermers en andere tips helpen. Zo’n pilletje hoeft maar 1 keer vast te haken in m’n keel, of goed in te kicken en ik hang al over de wc pot.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verder ben ik het ermee eens dat harddrugs op je 17e onnodig is en best vroeg maar in vergelijking met de huidige generatie ben ik vrij laat ermee geweest. En niet dat ik hetzelfde moet doen als anderen maar ik ben blij dat ik 1 onschuldig pilletje, wiet, en truffels heb geprobeerd vlak voordat ik 18 werd ipv op mijn 15e zodat ik dat ook een keer heb meegemaakt. En ik vind persoonlijk dat ik niet gevoelig voor verslavingen ben dus vandaar dat je een post op mijn 17e over truffels en xtc hebt gezien. Niemand heeft gevraagd voor deze uitleg maar anders krijg je weer een hoop bullshit over je heen omdat iemand de woorden 17 jaar en drugs las over een post van een aantal jaren geleden.

Geniet van jullie dag
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Probeer het nog eens met een veilige dosis zou ik zeggen. En zorg ervoor dat je precies weet hoe veel je neemt. Dus koop een weegschaal, koop mdma kristal en laat het testen, weeg het vervolgens af en doe het in een capsule.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Naar mijn idee kan je met mdma/xtc niet stapelen of meer dan 1 x bijpakken. Want het effect blijft niet terugkomen zoals bij keta.
Op een gegeven moment is het klaar en word je er alleen maar vaag van. Ik heb een paar keer geprobeerd om meer dan 1 x bij te pakken, maar het had weinig effect.

Ook is de startdosis erg belangrijk want anders kom je niet goed in de space, en daarom geen goed idee om kristallen te dippen. Beter afwegen met een weegschaaltje en in 1 keer goed knallen. Mijn advies is een startdosis van 125 mg mdma kristallen. En dan nog 1 x bijpakken. Dan heb ik ongeveer voor 6 uurtjes plezier ervan. Als het feest langer dan 6 uurtjes duurt, blijf ik de eerste uren nuchter.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#13
GanggangšŸ’Æ zei:
Probeer het nog eens met een veilige dosis zou ik zeggen. En zorg ervoor dat je precies weet hoe veel je neemt. Dus koop een weegschaal, koop mdma kristal en laat het testen, weeg het vervolgens af en doe het in een capsule.
Klik om te vergroten...
Natozlato zei:
Naar mijn idee kan je met mdma/xtc niet stapelen of meer dan 1 x bijpakken. Want het effect blijft niet terugkomen zoals bij keta.
Op een gegeven moment is het klaar en word je er alleen maar vaag van. Ik heb een paar keer geprobeerd om meer dan 1 x bij te pakken, maar het had weinig effect.

Ook is de startdosis erg belangrijk want anders kom je niet goed in de space, en daarom geen goed idee om kristallen te dippen. Beter afwegen met een weegschaaltje en in 1 keer goed knallen. Mijn advies is een startdosis van 125 mg mdma kristallen. En dan nog 1 x bijpakken. Dan heb ik ongeveer voor 6 uurtjes plezier ervan. Als het feest langer dan 6 uurtjes duurt, blijf ik de eerste uren nuchter.
Klik om te vergroten...

Hmmm dat is een goeie ja. Dus exact afwegen ga ik dan voortaan uitproberen. Thanks voor de tip! Ik kom erop terug met hoe ik het heb ervaren als ik weer ga gebruiken. Want als het dan niet werkt als hoe ik het wil dan zal het vast iets geestelijks zijn. Zo wel, dan was het inderdaad de dosis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
s503 zei:
17?? Ben inmiddels al een half jaar 20. Tot die tijd heb ik 3 keer xtc gebruikt en 1 keer truffles. Wel lief dat jij je druk maakt om mij.
Klik om te vergroten...
Ah okƩ, 20 is al een stuk beter. (was inderdaad van wat @De Dunne zei uitgegaan) En je dosering is niet extreem hoog, maar dat lijkt ook mede zo omdat er zoveel mensen zijn die nog veel meer nemen. In de werkelijkheid neem je met 1,5 x 160 mg bij 80 kg natuurlijk nog steeds een flinke overdosering en is het niet gek dat je allemaal vervelende bijwerkingen ervaart. Kijk inderdaad niet teveel naar wat sommige gekken doen, maar kijk naar o.a. de 1,5-2 mg/kg stelregel en het max 1 keer per 3 maand advies.

Jij ook nog een fijne dag. :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Xtc rommelt met het dopamine-gehalte in je hersenen. Tegen de tijd dat het uit begint te werken is je dopamine level waarschijnlijk laag en voel je je misschien daarom zo.

Sowieso werkt het in hersens van iemand met ADD enzo anders met dopamine? Het fijne weet ik daar niet van. Ritalin bijvoorbeeld doet ook iets met je dopamine.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Xtc rommelt met het dopamine-gehalte in je hersenen. Tegen de tijd dat het uit begint te werken is je dopamine level waarschijnlijk laag en voel je je misschien daarom zo.
Klik om te vergroten...
Meer met serotonine, maar in minder mate ook met dopamine geloof ik.

Natozlato zei:
Sowieso werkt het in hersens van iemand met ADD enzo anders met dopamine? Het fijne weet ik daar niet van. Ritalin bijvoorbeeld doet ook iets met je dopamine.
Klik om te vergroten...
Dat geloof ik wel, maar ben geen kenner of zo.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Onderliggende dwangneurose komt wel eens naar voren bij MDMA, verder lijkt autisme ver uit de buurt omdat deze niet aangewakkerd kan worden door drugs. Maar wel super interessant omdat ik zwaar autisme heb dus alles wat je omschrijft herken, alleen gaat autisme nog iets verder dan een paar stoelen op de plek zetten. :wink:

Verder weet ik dat er mensen zijn met autisme die het als zeer onprettig ervaren als iemand zegt (zomaar) dat zij zich zwaar autistisch voelen, ik heb daar geen moeite mee omdat ik blij ben met mijn autisme.

Maar het is voor mij wel heel interessant omdat je van alles beschrijft waar ik mee kamp en de ervaring leert mij dat MDMA absoluut niet helpt en het nog erger maakt. #Zetmijaanhetdenken.

Wat gebeurde er toen je de tintelingen kreeg en je de kleding om je lijf voelde........ was elk naadje in je kleding versterkt en jeukte het? Zag je dat alle sin je omgeving nog beter op de plek gezet kon worden maar dat ook je hele kamer inrichting beter kon? (mijn hele huishouding is ingesteld op kleuren en hoeken).
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#18
Autist zei:
Onderliggende dwangneurose komt wel eens naar voren bij MDMA, verder lijkt autisme ver uit de buurt omdat deze niet aangewakkerd kan worden door drugs. Maar wel super interessant omdat ik zwaar autisme heb dus alles wat je omschrijft herken, alleen gaat autisme nog iets verder dan een paar stoelen op de plek zetten. :wink:

Verder weet ik dat er mensen zijn met autisme die het als zeer onprettig ervaren als iemand zegt (zomaar) dat zij zich zwaar autistisch voelen, ik heb daar geen moeite mee omdat ik blij ben met mijn autisme.

Maar het is voor mij wel heel interessant omdat je van alles beschrijft waar ik mee kamp en de ervaring leert mij dat MDMA absoluut niet helpt en het nog erger maakt. #Zetmijaanhetdenken.

Wat gebeurde er toen je de tintelingen kreeg en je de kleding om je lijf voelde........ was elk naadje in je kleding versterkt en jeukte het? Zag je dat alle sin je omgeving nog beter op de plek gezet kon worden maar dat ook je hele kamer inrichting beter kon? (mijn hele huishouding is ingesteld op kleuren en hoeken).
Klik om te vergroten...
Leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie!

Ik vind het onderwerp drugs en psychische stoornissen wel het meest interessant. Mag ik ook vragen wat jouw ervaringen precies zijn met drugs? Zijn er bepaalde drugssoorten die juist je autisme versterken en heel erg aanwezig doen lijken?

De volgende keer dat ik het meemaak is het handig om het op te schrijven want ik weet nu niet zo goed of ik het duidelijk kan beschrijven. Het is alsof iedere aanraking incl kleding gewoon een soort van agressie/irritatie/ opwekt. Het voelde bijna een soort van licht branderig maar ook in mijn middenrif krijg ik dan een rare druk. Ik voel een soort van walging in combinatie met dat opgejaagde gevoel. Ik heb idd ook heel erg dat ik muziek constant moet veranderen en dat het iedere keer maar niet goed is. Actief zijn zoals rennen, wandelen, dansen, werkt niet op zo’n moment. Ook voel ik mij meestal een klein beetje schuldig voor mijn vriend die bijv lekker wil knuffelen. Ik zet mijzelf in een ā€œbubbelā€ als ik in zo’n space kom maar word heel spraakzaam.

In mijn dagelijkse leven wanneer ik nuchter ben ervaar ik soms dat prikkels mij teveel worden. Of ik raak van streek als ik zie dat m’n mailbox nog vol is, en zelfs de gedachtes dat m’n playstation berichten nog ergens volstaat met reclame bullshit. Muziek staat soms al snel te hard en ook raak ik de coƶrdinatie kwijt als ik bijv alleen ergens sta en d’r komen ineens allemaal mensen naar binnen zoals bij mij thuis in de keuken.

Een groot gedeelte van deze gevoelens krijg ik bij een mdma/xtc space. Muziek word al heel snel too much voor mij, ik moet dan bijv echt alle lichten aanhebben, alles recht zetten en in lades ordenen. Als ik met mijn vrienden ben, moet ik ook op een bepaalde manier zitten en m’n vriend loop ik zelfs af en toe te verplaatsen. Dus kortom: ik ben constant dingen op elkaar aan het aanpassen zoals geluid, licht, setting. Als het ene anders is moet het andere erop aangepast worden.

Op dat moment heeft dat mensen en mijzelf verplaatsen dan een link aan de hoekbank en de symmetrie tussen alles en iedereen.
We moeten d’r heel vaak om lachen tijdens zo’n space sessie omdat iedereen z’n eigen space heeft waaronder ik zo’n soort space. Maar eigenlijk is het wel iets waar ik meer onderzoek naar wil doen.

Ik ken maar 1 vriendin die een klein beetje t zelfde heeft, maar die klapt meer dicht tijdens zo’n space. En weet ook niet goed wat ze wilt. En wilt bijv ineens aan d’r auto sleutelen als ze aan de mdma zit en dan ineens weer niet lol. En ook de heletijd van plek verplaatsen.

Als ik alle bovenstaande dingen niet doe of ik word geknuffeld en aangeraakt enz, voel ik mij over het algemeen in 1 woord opgesloten. Dus een opgesloten gevoel is hoe ik het t beste kan beschrijven.

Verder komt het niet heeel vaak voor, op het niet aangeraakt willen worden na (wat ik wel altijd heb). Maar soms krijg ik van die vlagen dat ik dan wel even kan zitten en bijv de aanrakingen kan accepteren. En vooral nadat ik een pure jointje rook is het al wat minder.

Ben dus erg benieuwd of jij je hierin kan vinden!

En klopt ja, ik twijfelde om de term zwaar autistisch te gebruiken. Ik had ergens gelezen dat ADD in de buurt komt van autisme maar het niet in het autisme spectrum valt. Ook heb ik een broertje met PDD-NOS en herken ik de meeste dingen, na meegelopen te hebben met zijn GGZ traject tegelijkertijd in de periode dat we in de zelfde instelling werden gediagnostiseerd, wel in ADD. Maar tegelijkertijd zijn het twee hele verschillende dingen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
s503 zei:
Leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie!

Ik vind het onderwerp drugs en psychische stoornissen wel het meest interessant. Mag ik ook vragen wat jouw ervaringen precies zijn met drugs? Zijn er bepaalde drugssoorten die juist je autisme versterken en heel erg aanwezig doen lijken?

De volgende keer dat ik het meemaak is het handig om het op te schrijven want ik weet nu niet zo goed of ik het duidelijk kan beschrijven. Het is alsof iedere aanraking incl kleding gewoon een soort van agressie/irritatie/ opwekt. Het voelde bijna een soort van licht branderig maar ook in mijn middenrif krijg ik dan een rare druk. Ik voel een soort van walging in combinatie met dat opgejaagde gevoel. Ik heb idd ook heel erg dat ik muziek constant moet veranderen en dat het iedere keer maar niet goed is. Actief zijn zoals rennen, wandelen, dansen, werkt niet op zo’n moment. Ook voel ik mij meestal een klein beetje schuldig voor mijn vriend die bijv lekker wil knuffelen. Ik zet mijzelf in een ā€œbubbelā€ als ik in zo’n space kom maar word heel spraakzaam.

In mijn dagelijkse leven wanneer ik nuchter ben ervaar ik soms dat prikkels mij teveel worden. Of ik raak van streek als ik zie dat m’n mailbox nog vol is, en zelfs de gedachtes dat m’n playstation berichten nog ergens volstaat met reclame bullshit. Muziek staat soms al snel te hard en ook raak ik de coƶrdinatie kwijt als ik bijv alleen ergens sta en d’r komen ineens allemaal mensen naar binnen zoals bij mij thuis in de keuken.

Een groot gedeelte van deze gevoelens krijg ik bij een mdma/xtc space. Muziek word al heel snel too much voor mij, ik moet dan bijv echt alle lichten aanhebben, alles recht zetten en in lades ordenen. Als ik met mijn vrienden ben, moet ik ook op een bepaalde manier zitten en m’n vriend loop ik zelfs af en toe te verplaatsen. Dus kortom: ik ben constant dingen op elkaar aan het aanpassen zoals geluid, licht, setting. Als het ene anders is moet het andere erop aangepast worden.

Op dat moment heeft dat mensen en mijzelf verplaatsen dan een link aan de hoekbank en de symmetrie tussen alles en iedereen.
We moeten d’r heel vaak om lachen tijdens zo’n space sessie omdat iedereen z’n eigen space heeft waaronder ik zo’n soort space. Maar eigenlijk is het wel iets waar ik meer onderzoek naar wil doen.

Ik ken maar 1 vriendin die een klein beetje t zelfde heeft, maar die klapt meer dicht tijdens zo’n space. En weet ook niet goed wat ze wilt. En wilt bijv ineens aan d’r auto sleutelen als ze aan de mdma zit en dan ineens weer niet lol. En ook de heletijd van plek verplaatsen.

Als ik alle bovenstaande dingen niet doe of ik word geknuffeld en aangeraakt enz, voel ik mij over het algemeen in 1 woord opgesloten. Dus een opgesloten gevoel is hoe ik het t beste kan beschrijven.

Verder komt het niet heeel vaak voor, op het niet aangeraakt willen worden na (wat ik wel altijd heb). Maar soms krijg ik van die vlagen dat ik dan wel even kan zitten en bijv de aanrakingen kan accepteren. En vooral nadat ik een pure jointje rook is het al wat minder.

Ben dus erg benieuwd of jij je hierin kan vinden!

En klopt ja, ik twijfelde om de term zwaar autistisch te gebruiken. Ik had ergens gelezen dat ADD in de buurt komt van autisme maar het niet in het autisme spectrum valt. Ook heb ik een broertje met PDD-NOS en herken ik de meeste dingen, na meegelopen te hebben met zijn GGZ traject tegelijkertijd in de periode dat we in de zelfde instelling werden gediagnostiseerd, wel in ADD. Maar tegelijkertijd zijn het twee hele verschillende dingen.
Klik om te vergroten...
Misschien is mdma gewoon niet jouw drug.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#20
GanggangšŸ’Æ zei:
Misschien is mdma gewoon niet jouw drug.
Klik om te vergroten...
Begon ik idd ook over na te denken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."