Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijk na XTC

Misselijk na XTC

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hii,

Na het gebruiken van X ben ik vaak heel misselijk (soms zelfs tot de hele nacht kotsen aan toe!) Tijdens een festival voel ik me altijd prima en is er niks aan de hand. Vaak uren nadat het is uitgewerkt komt het pas.

Ik gebruik niet vaak en hou het vaak bij 1 pilletje per avond. Ook let ik op hoeveel water ik drink. Iemand tips zodat ik niet misselijk word? Misschien een combi van X met iets anders? Heb gehoord dat je van M ook behoorlijk misselijk kan worden. Soms gaat de misselijkheid ook samen met heel veel hoofdpijn. Snap niet hoe ik hier zoveel last van heb. Ik heb vrienden die er wel 6 wegtikken op een avond en nooit ergens last van hebben.

Alvast bedanktt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Simba01 zei:
Hii,

Na het gebruiken van X ben ik vaak heel misselijk (soms zelfs tot de hele nacht kotsen aan toe!) Tijdens een festival voel ik me altijd prima en is er niks aan de hand. Vaak uren nadat het is uitgewerkt komt het pas.

Ik gebruik niet vaak en hou het vaak bij 1 pilletje per avond. Ook let ik op hoeveel water ik drink. Iemand tips zodat ik niet misselijk word? Misschien een combi van X met iets anders? Heb gehoord dat je van M ook behoorlijk misselijk kan worden. Soms gaat de misselijkheid ook samen met heel veel hoofdpijn. Snap niet hoe ik hier zoveel last van heb. Ik heb vrienden die er wel 6 wegtikken op een avond en nooit ergens last van hebben.

Alvast bedanktt!
Klik om te vergroten...
Iedereen reageert weer anders op mdma. Vergeet niet dat het een chemisch goedje is en dat tast je maagwand aan. Je zou eens een maagbeschermer kunnen gebruiken. Zoek wel van te voren op of er geen wisselwerking is met mdma.

Wat helpt is in ieder geval 3 uur van te voren niks meer eten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Je zou eens een maagbeschermer kunnen gebruiken. Zoek wel van te voren op of er geen wisselwerking is met mdma.
Klik om te vergroten...
Je kan bij de drogist omeprazol kopen. Dat kan wel in combinatie met MDMA.

Ganggang💯 zei:
Wat helpt is in ieder geval 3 uur van te voren niks meer eten.
Klik om te vergroten...
Een lege maag scheelt ook wel inderdaad!

Daarnaast kun je nog opletten of je niet te warm bent, daar kun je ook misselijk van worden. Maar van MDMA is wel bekend dat het misselijkheid kan veroorzaken, omdat serotonine ook een belangrijke signaalstof is bij het aansturen van het verteringskanaal. Waarom jij daar meer last van hebt dan andere, dat is een goede onderzoeksvraag waarop nog geen antwoord is helaas.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoeveel mdma zat er in die pil dat je nam?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAZING zei:
hoeveel mdma zat er in die pil dat je nam?
Klik om te vergroten...
Dat maakt voor de misselijkheid niet uit denk ik.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Dat maakt voor de misselijkheid niet uit denk ik.
Klik om te vergroten...
Probably, maar altijd handig om te weten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Je kan bij de drogist omeprazol kopen. Dat kan wel in combinatie met MDMA.
Klik om te vergroten...

Dat gaat meestal goed maar ik ben bij die combi juist erg beroerd geworden. Maagpijn, de hik en misselijk.
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#8
meestal ongeveer 200 mg per pil!
D
DavidBLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien dat je teveel water drinkt. Het is sowieso niet goed om gewoon water te drinken. Tijdens het dansen en spacen verlies je door het zweten verschillende zouten (elektrolyten). Deze dienen aangevuld te worden om je vochthuishouding op peil te houden. Wanneer je alleen water drinkt (en misschien ook nog grote hoeveelheden) spoel je de zouten ook nog eens uit je lichaam. Dit kan zeer ernstige (soms zelfs dodelijke) situaties veroorzaken, ik weet even de medische term niet maar volgens mij wordt het in de volksmond ook wel watervergiftiging genoemd.
Een aanrader is om van die Isostar-tabletten (of welk merk dan ook) mee te nemen naar een festival om in je flesje water te doen. Dat is isotone sportdrank die je tekort aan zouten aanvult. Als je daar geen zin in hebt kun je het beste gewoon frisdrank drinken ipv water, en proberen iets zouts te eten tussendoor.

Overigens denk ik dat de dosis weldegelijk uit kan maken. Het zou kunnen dat je maag gewoon niet goed tegen MDMA kan en dat het overgeven daar een reactie op is. Ik zie dat wel vaker bij mensen, alhoewel het overgeven dan meestal wel vrij snel na inname gebeurd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
DavidB zei:
Misschien dat je teveel water drinkt. Het is sowieso niet goed om gewoon water te drinken. Tijdens het dansen en spacen verlies je door het zweten verschillende zouten (elektrolyten). Deze dienen aangevuld te worden om je vochthuishouding op peil te houden. Wanneer je alleen water drinkt (en misschien ook nog grote hoeveelheden) spoel je de zouten ook nog eens uit je lichaam. Dit kan zeer ernstige (soms zelfs dodelijke) situaties veroorzaken, ik weet even de medische term niet maar volgens mij wordt het in de volksmond ook wel watervergiftiging genoemd.
Een aanrader is om van die Isostar-tabletten (of welk merk dan ook) mee te nemen naar een festival om in je flesje water te doen. Dat is isotone sportdrank die je tekort aan zouten aanvult. Als je daar geen zin in hebt kun je het beste gewoon frisdrank drinken ipv water, en proberen iets zouts te eten tussendoor.

Overigens denk ik dat de dosis weldegelijk uit kan maken. Het zou kunnen dat je maag gewoon niet goed tegen MDMA kan en dat het overgeven daar een reactie op is. Ik zie dat wel vaker bij mensen, alhoewel het overgeven dan meestal wel vrij snel na inname gebeurd.
Klik om te vergroten...
Je kunt op festivals meestal wel een flesje sportdrank kopen. Zoals bv Aquarius, AA drink of Iso star. AA is de minst goede want die bevat meer suiker en minder oxidanten. In een goede sportdrank, dus geen energydrink, zitten de zouten, suikers, mineralen etc om die tekorten aan te vullen.
Vergeet niet dat net na of tegelijk met iets te eten te nuttigen. Gewoon iets heel kleins is voldoende. Alles uit die sportdranken worden beter opgenomen als je ze met eiwit of vet inneemt, net als de meeste vitamines.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."