#1
Beetje verwarrend bericht.
Je haalt om te beginnen 2 zaken door elkaar. Tolerantie is dus alleen dat je steeds meer nodig hebt van een bepaalde drug om hetzelfde effect te kunnen krijgen, of er zelfs zo goed als niks meer van voelt. Daarnaast kan je door veelvuldig gebruik klachten ontwikkelen door verstoorde huishouding van de receptoren in je hersenen. In het geval van dex praten we over dopamine, met klachten als lusteloosheid en dat niks je meer boeit. Natuurlijk kan een en ander depressiviteit uitlokken, maar ik denk wat minder direct aangezien dex niet veel doet met serotonine.
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je met de ervaring die je hebt nog steeds/alweer dit spul gebruikt.
Je haalt om te beginnen 2 zaken door elkaar. Tolerantie is dus alleen dat je steeds meer nodig hebt van een bepaalde drug om hetzelfde effect te kunnen krijgen, of er zelfs zo goed als niks meer van voelt. Daarnaast kan je door veelvuldig gebruik klachten ontwikkelen door verstoorde huishouding van de receptoren in je hersenen. In het geval van dex praten we over dopamine, met klachten als lusteloosheid en dat niks je meer boeit. Natuurlijk kan een en ander depressiviteit uitlokken, maar ik denk wat minder direct aangezien dex niet veel doet met serotonine.
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je met de ervaring die je hebt nog steeds/alweer dit spul gebruikt.