Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer gebruiken na badtrip xtc met lachgas

Weer gebruiken na badtrip xtc met lachgas

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lsd + lachgas is ook een toppertje (als je van smeltende universa houdt). Ik vind het wel een goede gewoonte om met nieuwe psychedelica ook gelijk even een ballonnetje erbij te proberen. Hoewel het nog niet echt een gewoonte is: met DMT, paddo's en mescaline heb ik nog nooit lachgas geprobeerd. Wel een keer met escaline, maar dat deed gek genoeg dan weer helemaal niks.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ongeschikt zei:
Dan is het zeker nog niet verstandig om binnenkort weer te gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Is dit een retorische vraag?
O
OngeschiktLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zit nu lekker in mn vel en wil binnenkort weer gaan proberen met mate en zonder lachgas natuurlijk. Ik begin der nu echt zin in te krijgen.
Maar heb nog een paar dingen aan overgehouden die niet weg gaan.
Ik heb af en toe last van heftig dromen en slaap verlamming en bij die slaap verlammingen ben ik gewoon wat aan het trippen. Ik ben der wel bij, ik weet dan op dat moment dat ik in een slaap verlamming zit. Als ik er dan uit ben kan ik iemand zien staan voor mij bed of ik zie kleuren of patronen. Word daar niet echt angstig van. Ook heb ik als ik mijn ogen dicht doe dat ik gezichten zie van mensen soms vervaagd maar soms ook heel realistisch. Heel vaag dit allemaal en dit heb ik alleen als ik wil inslapen.
Dit heb ik al sinds die badtrip. Heb gehoord dat het door de xtc kan komen.
Dan is het zeker nog niet verstandig om binnenkort weer te gaan gebruiken?
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Is dit een retorische vraag?
Klik om te vergroten...

Dit dus.
Ik heb tijdje last van slaapverlammingen gekregen toen ik 3x mdma had gebruikt met elke keer ‘maar’ 2 maanden er tussen. Ik zie het als teken van je lichaam dat je er echt even half jaar (minstens) mee moet kappen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mappie88 zei:
Dit dus.
Ik heb tijdje last van slaapverlammingen gekregen toen ik 3x mdma had gebruikt met elke keer ‘maar’ 2 maanden er tussen. Ik zie het als teken van je lichaam dat je er echt even half jaar (minstens) mee moet kappen.
Klik om te vergroten...
Een vaste tijd staat er niet voor maar iig een pauze tot al de klachten verdwenen zijn.
Ts zegt zich weer goed te voelen in de eerste zin en daarna komen een hoop klachten. Dus zo goed is tie nog niet hersteld.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ongeschikt zei:
Dit heb ik al sinds die badtrip. Heb gehoord dat het door de xtc kan komen.
Dan is het zeker nog niet verstandig om binnenkort weer te gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) kan inderdaad slaapverlamming verergeren of veroorzaken.

Slaapverlamming ontstaat als de overgang van slaapfases verstoord raakt. Normaal gesproken schakelt het brein vrij plotseling van verschillende slaapfases. Dat is ook de reden dat je je eigenlijk nooit kan herinneren op welk moment je in slaap bent gevallen. Ineens ben je in dromenland. Dat overschakelen van slaapfases wordt geregeld door de overdracht van serotonine in bepaalde delen van het brein. Maar als er dus iets (tijdelijk) beschadigd is geraakt in het brein, dan kan het zijn dat die overdracht van slaapfases niet zo goed verloopt.

Normaal gesproken wordt tijdens de REM-slaap, wanneer je droomt, de spieren uitgeschakeld. Dat wordt gedaan zodat je jezelf niet per ongeluk gaat bezeren omdat je probeert te rennen tijdens je droom bijvoorbeeld. Maar als die slaapfases dus niet goed worden omgeschakeld dan kan het gebeuren dat je nog wel bewust en wakker bent, maar dat je je niet kan bewegen. Het resultaat is dan slaapverlamming.

Je kunt er meer over lezen in dit artikel van VICE.
www.vice.com

Waarom je soms vreselijke nachtmerries krijgt van MDMA

Ondanks dat veel xtc-gebruikers last hebben van slaapverlamming en extreme nachtmerries na een trip, is er maar weinig wetenschappelijk bewijs voor een direct verband met MDMA. Broadly zocht uit het zit.
www.vice.com www.vice.com
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Slaapverlamming went vanzelf, bij mij iig. Kreeg er al last van voordat ik überhaupt drugs gebruikte. Maar nachten doorhalen werd het zeker erger van. Heb er nu ik weinig harddrugs gebruik weinig last van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) kan inderdaad slaapverlamming verergeren of veroorzaken.

Slaapverlamming ontstaat als de overgang van slaapfases verstoord raakt. Normaal gesproken schakelt het brein vrij plotseling van verschillende slaapfases. Dat is ook de reden dat je je eigenlijk nooit kan herinneren op welk moment je in slaap bent gevallen. Ineens ben je in dromenland. Dat overschakelen van slaapfases wordt geregeld door de overdracht van serotonine in bepaalde delen van het brein. Maar als er dus iets (tijdelijk) beschadigd is geraakt in het brein, dan kan het zijn dat die overdracht van slaapfases niet zo goed verloopt.

Normaal gesproken wordt tijdens de REM-slaap, wanneer je droomt, de spieren uitgeschakeld. Dat wordt gedaan zodat je jezelf niet per ongeluk gaat bezeren omdat je probeert te rennen tijdens je droom bijvoorbeeld. Maar als die slaapfases dus niet goed worden omgeschakeld dan kan het gebeuren dat je nog wel bewust en wakker bent, maar dat je je niet kan bewegen. Het resultaat is dan slaapverlamming.

Je kunt er meer over lezen in dit artikel van VICE.
www.vice.com

Waarom je soms vreselijke nachtmerries krijgt van MDMA

Ondanks dat veel xtc-gebruikers last hebben van slaapverlamming en extreme nachtmerries na een trip, is er maar weinig wetenschappelijk bewijs voor een direct verband met MDMA. Broadly zocht uit het zit.
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Ik wist altijd wel wat het was, ik heb het zelf helaas ook gehad in het verleden. (Too much mdma...) Alleen is het op de manier hoe jijhet nu uitlegt veel duidelijker en nog makkelijker te begrijoen!
Wat zouden we toch zonder jou moeten hier he!
O
OngeschiktLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) kan inderdaad slaapverlamming verergeren of veroorzaken.

Slaapverlamming ontstaat als de overgang van slaapfases verstoord raakt. Normaal gesproken schakelt het brein vrij plotseling van verschillende slaapfases. Dat is ook de reden dat je je eigenlijk nooit kan herinneren op welk moment je in slaap bent gevallen. Ineens ben je in dromenland. Dat overschakelen van slaapfases wordt geregeld door de overdracht van serotonine in bepaalde delen van het brein. Maar als er dus iets (tijdelijk) beschadigd is geraakt in het brein, dan kan het zijn dat die overdracht van slaapfases niet zo goed verloopt.

Normaal gesproken wordt tijdens de REM-slaap, wanneer je droomt, de spieren uitgeschakeld. Dat wordt gedaan zodat je jezelf niet per ongeluk gaat bezeren omdat je probeert te rennen tijdens je droom bijvoorbeeld. Maar als die slaapfases dus niet goed worden omgeschakeld dan kan het gebeuren dat je nog wel bewust en wakker bent, maar dat je je niet kan bewegen. Het resultaat is dan slaapverlamming.

Je kunt er meer over lezen in dit artikel van VICE.
www.vice.com

Waarom je soms vreselijke nachtmerries krijgt van MDMA

Ondanks dat veel xtc-gebruikers last hebben van slaapverlamming en extreme nachtmerries na een trip, is er maar weinig wetenschappelijk bewijs voor een direct verband met MDMA. Broadly zocht uit het zit.
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Is nu inderdaad wat duidelijker geworden wat het is!
Maar gaan deze klachten ook weg?
Kan slaap verlamming ook een verband hebben dat ik gezichten zie als ik mijn ogen dicht doe voor het slapen gaan?
Soms beetje vervaagd maar soms ook hele realistische gezichten.
Kan ze ook zien als ik me der op ga focusen met mijn ogen open.
Ik heb deze klachten alleen maar als ik wil gaan slapen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De slaapverlamming kan in ieder geval nog wel minder vaak voorkomen als je een tijdje niet gebruikt. Of het helemaal weggaat vind ik lastig te zeggen, vooral omdat ik uit je bovenstaande post begrijp dat je al 3 maanden geen MDMA meer hebt gebruikt. Maar ik weet niet hoe het zit met ander drugsgebruik; dat kan ook meespelen.

Sowieso zou je eens last de huisarts kunnen gaan. Misschien heeft die nog ideeën over hoe de klachten te behandelen zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mdma met lachgas is een garantie voor een badtrip voor veel mensen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik hoop dus dat mensen dankzij mijn uitleg gaan snappen dat slaapverlamming ook een gevolg kan zijn van andere empathogenen zoals 3-MMC of 6-APB of nog obscuurdere middeltjes.
Het is beter om uit te leggen hoe het werkt dan om te zeggen 'niet doen', denk ik.
O
OngeschiktLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een xtc feest gehad bij een vriend van me. Heb verder nooit problemen met xtc en ga der altijd heel lekker op.
Maar toen op dat feestje bij die vriend van me hebben we ook nog een lachgas tank besteld. De eerste paar ballonen gingen goed. Maar toen had ik een hele grote ballon die ik in 1x ging nemen.
Toen werd ik ineens zwart voor mijn ogen en belande in toen in een paarse kamer waar ik alleen in stond. Toen kwam der een draaiend rad voor me die aan het draaien was. Toen kwam ie op een vakje terecht en toen veel ik in een zwart gat. Toen belande ik in een witte kamer waar ik een vriend van me zag die ook op dat moment bij dat feestje van ons was. Hij stapte uit zijn lichaam en werd gecloned en weer en weer, ik zag hem wel 100x. Toen kwam ik uiteindelijk bij en zag ik weer met wie ik zat. Ik was op dat moment helemaal in paniek geraakt omdat ik dit nooit had verwacht dat dit zou kunnen gebeuren.
Ik heb toen weken daarna last gehad van angst en paniekaanvallen. Gelukkig is dit nu bijna allemaal weer voor bij en neem ik geen ballonnen meer.
Ik ga nog weekenden weg te drinken en neem wat coke zonder problemen.
Maar wil graag weer eens aan de pillen maar ben der toxh wat zenuwachtig voor maar weet wel dat ik natuurlijk goed in mijn vel moeten zitten.
Mijn vraag is hier ook:
Zijn der ook mensen die bad gegaan zijn en die ook weken last hadden van angst en paniek en die hierna weer konden gebruiken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sowieso geen lachgas er meer bij nemen. Denk dat dat eerder de oorzaak is dan de mdma.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Mdma met lachgas is een garantie voor een badtrip voor veel mensen.
Klik om te vergroten...
Mwah dat is wel een tikkeltje overdreven. Teveel lachgas met mdma kan een bad trip veroorzaken. Maar zeker geen garantie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ongeschikt zei:
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een xtc feest gehad bij een vriend van me. Heb verder nooit problemen met xtc en ga der altijd heel lekker op.
Maar toen op dat feestje bij die vriend van me hebben we ook nog een lachgas tank besteld. De eerste paar ballonen gingen goed. Maar toen had ik een hele grote ballon die ik in 1x ging nemen.
Toen werd ik ineens zwart voor mijn ogen en belande in toen in een paarse kamer waar ik alleen in stond. Toen kwam der een draaiend rad voor me die aan het draaien was. Toen kwam ie op een vakje terecht en toen veel ik in een zwart gat. Toen belande ik in een witte kamer waar ik een vriend van me zag die ook op dat moment bij dat feestje van ons was. Hij stapte uit zijn lichaam en werd gecloned en weer en weer, ik zag hem wel 100x. Toen kwam ik uiteindelijk bij en zag ik weer met wie ik zat. Ik was op dat moment helemaal in paniek geraakt omdat ik dit nooit had verwacht dat dit zou kunnen gebeuren.
Ik heb toen weken daarna last gehad van angst en paniekaanvallen. Gelukkig is dit nu bijna allemaal weer voor bij en neem ik geen ballonnen meer.
Ik ga nog weekenden weg te drinken en neem wat coke zonder problemen.
Maar wil graag weer eens aan de pillen maar ben der toxh wat zenuwachtig voor maar weet wel dat ik natuurlijk goed in mijn vel moeten zitten.
Mijn vraag is hier ook:
Zijn der ook mensen die bad gegaan zijn en die ook weken last hadden van angst en paniek en die hierna weer konden gebruiken?
Klik om te vergroten...
Als je je eigen er van te voren al druk over maakt heb je alvast geen goede mindset, en is de kans groter op angstproblematiek.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
I concur. Als je je nu al afvraagt of het wel goed zal gaan, ben je al 50% zeker dat het slecht zal gaan. Wacht het af, die pillen gaan niet lopen. Wie weet heb je er binnen een paar maand gewoon weer lekker zin in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lachgas en MDMA klapt nogal onverwachts hard binnen. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik die combi ontdekte. Ik zat op psy-fi in mijn tent en ik kon kennelijk nog niet slapen van de MDMA. Dus toen dacht ik, ach, als ik nou een jointje rol en een ballonnetje doe...

Jezus christ :fearscream:

Daar was ik even niet op voorbereid. Maar in tegenstelling tot jij vind ik het super tof om in totaal andere realiteiten te belanden. Ik heb ook best wat ervaring met psychedelica zoals LSD, DMT, paddo's, mescaline en nog een hele trits anders obscure psychedelica. Dus ik was aangenaam verrast. Maar ik kan me goed voorstellen dat je je te pletter schrikt.

Wees niet bang. Je hebt gewoon een sterke combi gedaan zonder voorbereid te zijn. Het is voorbij nu en je hebt er weer van geleerd. Je kunt nu alleen nog vooruit kijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."