Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc gebruiken, maar somber achtig?

Xtc gebruiken, maar somber achtig?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan het wel doen, heb ik ook weleens gedaan toen ik niet lekker in mijn vel zat. In mijn ervaring overschaduwt het de ervaring wel, ik ging me niet opeens supergoed voelen. Ook de nasleep is zwaarder. Een dipje wordt een zware dip.

Soms moet je door schade en schande wijs worden.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
je zou best een leuke ervaring kunnen hebben.. maar de nasleep zal potentieel nog somberder zijn dan dat je nu al bent.
aan de ander kant zou het ook een fijne 'reset' kunnen zijn.
overweeg je nog iets anders te gebruiken wat mss minder vrolijke stofjes verbruikt?
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen,

Het is voor mij al enige tijd geleden dat ik xtc heb gebruikt nu zo'n 7 maanden als het niet meer is. Sinds kort loop ik bij een psycholoog en er is veel omhoog gekomen, doet er verder ook niet toe. Maar ik voel me neerslachtiger dan anders maar heb gewoon zin om weer is wat te gebruiken. Kan dat kwaad als je je al niet zo happy voelt? Ik ben niet depressief, maar wel erg somber door alles wat er omhoog kom
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thomas Shelby zei:
Ben je al depressief van jezelf?
Klik om te vergroten...

Nee ik ben niet depressief. Er komt gewoon veel op me af de laatste tijd, voel me gewoon wat ongelukkig.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gympie zei:
je zou best een leuke ervaring kunnen hebben.. maar de nasleep zal potentieel nog somberder zijn dan dat je nu al bent.
aan de ander kant zou het ook een fijne 'reset' kunnen zijn.
overweeg je nog iets anders te gebruiken wat mss minder vrolijke stofjes verbruikt?
Klik om te vergroten...

Ja speed of XTC denk ik aan. Maar het is dus niet zo dat ik ineens beland in een depressie of iets omdat ik me al somber voel? Hahaha
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GroteDoppe zei:
Ja speed of XTC denk ik aan. Maar het is dus niet zo dat ik ineens beland in een depressie of iets omdat ik me al somber voel? Hahaha
Klik om te vergroten...

je kan nog lachen zie ik.. dat is alvast positief.
verder kan ik dat met geen mogelijkheid zeggen natuurlijk.
van de speed dip zak ik persoonlijk trouwens nog lager in de ish dan die van de mdma smiley_goodbye.gif
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je nu al somber bent, en je neemt mdma wat je serotonine helemaal leeg zuigt, ben je daarna nog somberder. Ben je al depressief van jezelf? Dan is het handig om het niet te nemen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou mdma lekker uitstellen tot je wat beter in je vel zit, dan is het sowieso veel leuker!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals voorheen al gezegd mdma gewoon laten liggen tot je uit die sombere periode bent. Als je de comedown van pep en de korte nasleep goed kan handelen lijkt me dat geen probleem maar toch adviseer ik liever om daarmee ook te wachten. Wacht even tot je terug positief door alles heen gaat dan zal het vast ook een stuk beter voelen. Nu wil je wrs iets nemen om even uit de sombere sleur te komen. Niet doen. Nuchter blijven gaat het snelst :wink: .
M
MolliewLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Je kan het wel doen, heb ik ook weleens gedaan toen ik niet lekker in mijn vel zat. In mijn ervaring overschaduwt het de ervaring wel, ik ging me niet opeens supergoed voelen. Ook de nasleep is zwaarder. Een dipje wordt een zware dip.

Soms moet je door schade en schande wijs worden.
Klik om te vergroten...
Zou ik je een berichtje mogen sturen?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zou dit topic even moeten lezen: https://drugsforum.nl/threads/paniek-en-depressie-na-xtc.68564/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."