Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenerische vs merk. Zit het tussen mijn oren???

Generische vs merk. Zit het tussen mijn oren???

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even kort en bondig kort topic.

Zoals de titel zegt. Vroeger toen de flunitrazepam van Roche onder de naam "Rohypnol" hier nog verkrijgbaar was vond ik ze toch wel iets beter/sterker werken voor mezelf.

Nu heb ik dus die van Eurogenerics aka EG flunitrazepam 1MG. Deze laat ik dan ook smelten op mijn tong. Zit het nu tussen mijn oren of...????

Als test ooit via via 3j geleden een doosje van Roche kunnen kopen uit Duitsland. Als tetser om te zien of ik dat maar gwn dacht was mijn vrouw.

Ook zij vind Rohypnol Roche ietsje sterker dan de fluni van EG. Maar tjah kan dan ook bij haar tussen de oren hebben gezeten omdat ze dan natuurlijk wist wat ik ervan vond.

Zat het dan tussen men oren..of niet??

De stof blijft gwn de stof denk ik dan maar ja vragen staat vrij en daarvoor is DF er ook voor :) :wink:.

Ben benieuwd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Medicijnen kunnen zeker verschillen.

Als ik het huismerk Methylfenidaat had van de apotheek had ik veel meer bijwerkingen dan dat ik de Methylfenidaat had van Sandoz.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Medicijnen kunnen zeker verschillen.

Als ik het huismerk Methylfenidaat had van de apotheek had ik veel meer bijwerkingen dan dat ik de Methylfenidaat had van Sandoz.
Klik om te vergroten...

Ja denk het dus ook. Wat ik ooit iemand had horen zeggen was dat het kon liggen aan bindmiddels?? Dat 1 fabrikant er meer in doet dan de andere?? Allesinds heb ik gemerkt dat de oude vroegere Rohypnol Roche sterker werkt dan de flunitrazepam van EG dat ik nu neem. Dit is wat ik ervaren heb alsook men vrouw dusja...Kan zijn dat bij andere het gwn hetzelfde is :wink:.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tolerantie is a bitch.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is waar. Maar enkel bij rohypnol roche vs de nu fluni's van EG is er een duidelijk verschil. Krijg al rohypnol van 2008 en in september 2012 was het de laatste stock hier op de Belgische markt. Heb al vele andere benzo's generische en merk vergeleken en dat is allemaal bijna hetzelfde. Enkel dan de fluni's voor mij maar ook men vrouw heeft dat gemerkt. Maar ik en men partner hebben altijd het merk van meds, onze arts schrijft dat altijd zo voor ipv diazepam schrijft hij valium en dus ook bij alprazolam schrijft hij dan xanax. En voor die 2 eurotjes extra. Maar bij bromazepam laat ik hem geen lexotan schrijven want dat is maar tot 6mg en de bromazepam EG is 12mg :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
pelgrim zei:
Allesinds heb ik gemerkt dat de oude vroegere Rohypnol Roche sterker werkt dan de flunitrazepam van EG dat ik nu neem. Dit is wat ik ervaren heb alsook men vrouw dusja...
Klik om te vergroten...
Lijkt me aannemelijker dat het door gewenning komt, vroeger was alles beter toch...
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Lijkt me aannemelijker dat het door gewenning komt, vroeger was alles beter toch...
Klik om te vergroten...

Ja dat wel :grin:. Maar moet er toch bij blijven dat als ik nog eens wat rohypnol via via heb vast gekregen uit Duitsland en dat vergelijkte terug dan waren die net ietsje sterker. Kan ook aan mij liggen maar had dan 1tje aan men vrouw gegeven iets later toen ze weer veel spierpijn had door haar EDS aandoening, en toen zei ze zelf dat die iets zwaarder waren als die van EG. Ik zei toen dat het ook maar 1mg was dusja...Dus denk ik toch dat daar een klein verschil opzit allesinds voor mij persoonlijk dan :wink:
T
TijdzatLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Tolerantie is a bitch.
Klik om te vergroten...
Zeker maar zijn zoveel mensen die klagen over een bepaald merk afhankelijk van middel. Zelf hoef ik niets van Aurobindo wat bij mij veel slechter werkt maar míjn verzekering heeft bij mij Aurobindo gezet mocht het zelf zien bij apotheek. Had altijd Sandoz of PCH. Waaarvan Sandoz het best werkt bij mij. Tegen HA gezegd en die schreef er nu bij dat ik Sandoz weer krijg. Medische noodzaak of iets als toevoeging is blijkbaar de truc.

Je huisarts of waar het vandaan komt het dus even melden dat er medische noodzaak voor merk X is. De apotheek kan dan desnoods bellen met de arts. Goede kans dat je dan weer je goede medicijnen krijgt.

Succes!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdzat zei:
Zeker maar zijn zoveel mensen die klagen over een bepaald merk afhankelijk van middel. Zelf hoef ik niets van Aurobindo wat bij mij veel slechter werkt maar míjn verzekering heeft bij mij Aurobindo gezet mocht het zelf zien bij apotheek. Had altijd Sandoz of PCH. Waaarvan Sandoz het best werkt bij mij. Tegen HA gezegd en die schreef er nu bij dat ik Sandoz weer krijg. Medische noodzaak of iets als toevoeging is blijkbaar de truc.

Je huisarts of waar het vandaan komt het dus even melden dat er medische noodzaak voor merk X is. De apotheek kan dan desnoods bellen met de arts. Goede kans dat je dan weer je goede medicijnen krijgt.

Succes!
Klik om te vergroten...


Kijk dat heb ik dus al een paar keer gehoord van mijn lieve noorder buren dat Aurobindo een "bagger" merk is zoals ze zeggen (was oxycodon). Wat ik nog het raarste van al vindt is dat in Nederland mensen zeggen dat bij fentanyl pleisters ze het merk Teva verkiezen omdat daar meer inzit??? Dus bv : 50ug pleister en je zou tussen Sandoz, Centrafarm en wat weet ik nog allemaal wat jullie in NL hebben...Dan kiezen ze liefst voor Teva 50ug. Maar 50ug is toch 50ug?? Anders zou Teva daar bij jullie in NL toch gwn de markt overnemen als het echt zo is dat je bij hun product meer krijgt??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."