#1
Wel het is geen retard dus ze zouden allemaal even goed moeten werken dus het merk doet er niet toe grtz
Wat ik zeg is dat de farmaceutische industrie dusdanig gereguleerd is dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat fabrikanten bijvoorbeeld 2mg als dosering op de verpakking zetten, maar het bij de ene fabrikant in werkelijkheid slechts 1,5mg is en bij een andere fabrikant in werkelijkheid wel echt 2mg.
Toch hoor je vaak, zoals de aanleiding voor dit topic, dat mensen verschillen in sterkte lijken te ervaren tussen merken. Ik sluit niet uit dat dit wellicht slechts placebo is, maar je hoort het zo regelmatig dat ik denk dat de vorm waarin de pil of dosering komt dus waarschijnlijk de meest logische verklaring is. Want zoals je zelf ook zegt kan het best een verschil maken of je een pil of gel capsule krijgt bijvoorbeeld, sommige vormen worden makkelijker afgebroken en dus sneller opgenomen in je lichaam. En aangezien de snelheid van opname van grote invloed is voor de piek plasmawaardes in je lichaam, kan dit best verklaren waarom het ene merk of die ene pil sterker lijkt dan de ander.
Ik snap niet zo goed dat je nu met mij in discussie gaat, terwijl ik eigenlijk precies hetzelfde als jij zeg. Of komt dat wellicht omdat een deel van mijn reactie een antwoord was op het voorbeeld van de dunne met valeriaan. Waarom ik daar op reageerde is omdat er voor natuurlijke middelen andere factoren van toepassing zijn dan in de farmaceutische industrie en die dus niet zo met elkaar te vergelijken zijn.
Ok no problem. Vind een discussie ook niet erg hoor, maar dacht meer van volgens mij zeggen we eigenlijk hetzelfde.Ik ga niet in discussie, ik begreep je niet helemaal. Als ik wel zo overkwam dan mijn excuus want dat was niet mijn bedoeling.
Ja maar dat kun je niet echt vergelijken met een farmaceutisch middel. Valeriaan is een natuurlijk product, dus de hoeveelheid werkzame stof kan verschillen per batch. Als ze het echt goed doen, doen ze een gestandaardiseerde extractie waardoor je enkel werkzame stoffen overhoud maar dan nog bevatten natuurlijke producten vaak meerdere actieve stoffen die allemaal invloed hebben op de werking.Ik vraag mij dat ook af wat TS zegt. Niet met Xanax dan maar met sommige andere middelen.
Ik gebruik soms wel Valeriaan om te ontspannen of na een speed avondje. Ik had altijd van Bional en dat werkte goed. Toen had ik eens van het eigenmerk gekocht en dat werkt voor heen meter. Zat zo goed als evenveel werkzame Valeriaan in en in het huismerk zelf een klein tikkeltje meer. Heb het meerdere malen geprobeerd en merkte echt geen werking. Toen weer de Bional gekocht en dat werkte wel weer goed.
Nou zou het ook placebo kunnen zijn misschien maar lijkt me niet.
Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.Ja maar dat kun je niet echt vergelijken met een farmaceutisch middel. Valeriaan is een natuurlijk product, dus de hoeveelheid werkzame stof kan verschillen per batch. Als ze het echt goed doen, doen ze een gestandaardiseerde extractie waardoor je enkel werkzame stoffen overhoud maar dan nog bevatten natuurlijke producten vaak meerdere actieve stoffen die allemaal invloed hebben op de werking.
Daarbij is het geen zwaar gereguleerde markt zoals de farmaceutische industrie, waardoor ik überhaupt betwijfel of valeriaan producenten veel aandacht besteden aan kwaliteits controles en gestandaardiseerde extractie methodes.
Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.
Dat natuurproducten minder worden gecontroleerd is best jammer.
Helaas zijn er idd veel nep dingen op de markt.Ja dat is absoluut een schande, vooral omdat er zoveel bullshit tussen zit als bijv. glucosamine.
Je mag hopen dat dat soort merken aan goede kwaliteitscontrole doen inderdaad en met oog op reputatie zullen ze dat ook wel doen. Ik bedoelde eigenlijk meer dat kwaliteit tussen merken onderling veel groter kan zijn vanwege het gebrek aan regulatie. Daarbij zullen verschillende fabrikanten ook verschillende batches of strains gebruiken wat ook van invloed kan zijn op de werking. Zoals je dus al zelf concludeert zijn de verschillen tussen merken groot, iets wat je nu ook bij cbd olie ziet bijvoorbeeld.Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.
Dat natuurproducten minder worden gecontroleerd is best jammer.
Je mag hopen dat dat soort merken aan goede kwaliteitscontrole doen inderdaad en met oog op reputatie zullen ze dat ook wel doen. Ik bedoelde eigenlijk meer dat kwaliteit tussen merken onderling veel groter kan zijn vanwege het gebrek aan regulatie. Daarbij zullen verschillende fabrikanten ook verschillende batches of strains gebruiken wat ook van invloed kan zijn op de werking. Zoals je dus al zelf concludeert zijn de verschillen tussen merken groot, iets wat je nu ook bij cbd olie ziet bijvoorbeeld.
De farmaceutische industrie is echter zwaar gereguleerd en met synthetische middelen is het toch een stuk makkelijker om exact hetzelfde product te maken als met natuurlijke middelen. Dat verschillende merken alprazolam van sterkte zouden verschillen terwijl er dezelfde dosis op staat lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Maar de vorm waarin de pil komt kan zeker verschil maken in hoe snel het wordt opgenomen, wat kan verklaren waarom mensen toch verschillen tussen merken ervaren.
Als een pil sneller wordt afgebroken, wordt het dus sneller opgenomen door je lichaam.De ene pil wordt veel sneller afgebroken dan de andere, heeft niet perse met opname te maken, meer met kwaliteit van de tablet. Symoron staat hier ook bekend om.
Als een pil sneller wordt afgebroken, wordt het dus sneller opgenomen door je lichaam.
Wat ik zeg is dat de farmaceutische industrie dusdanig gereguleerd is dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat fabrikanten bijvoorbeeld 2mg als dosering op de verpakking zetten, maar het bij de ene fabrikant in werkelijkheid slechts 1,5mg is en bij een andere fabrikant in werkelijkheid wel echt 2mg.Ik bedoel ook afhankelijk van het merk, wat jezelf ook zegt. Ik snap ook niet zo goed waarom je aan de ene kant zegt dat het je onwaarschijnlijk lijkt qua dosis maar niet qua merk?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."