Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil tussen alprazolam merken?

Verschil tussen alprazolam merken?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
logitecholivLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel het is geen retard dus ze zouden allemaal even goed moeten werken dus het merk doet er niet toe grtz
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Wat ik zeg is dat de farmaceutische industrie dusdanig gereguleerd is dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat fabrikanten bijvoorbeeld 2mg als dosering op de verpakking zetten, maar het bij de ene fabrikant in werkelijkheid slechts 1,5mg is en bij een andere fabrikant in werkelijkheid wel echt 2mg.

Toch hoor je vaak, zoals de aanleiding voor dit topic, dat mensen verschillen in sterkte lijken te ervaren tussen merken. Ik sluit niet uit dat dit wellicht slechts placebo is, maar je hoort het zo regelmatig dat ik denk dat de vorm waarin de pil of dosering komt dus waarschijnlijk de meest logische verklaring is. Want zoals je zelf ook zegt kan het best een verschil maken of je een pil of gel capsule krijgt bijvoorbeeld, sommige vormen worden makkelijker afgebroken en dus sneller opgenomen in je lichaam. En aangezien de snelheid van opname van grote invloed is voor de piek plasmawaardes in je lichaam, kan dit best verklaren waarom het ene merk of die ene pil sterker lijkt dan de ander.

Ik snap niet zo goed dat je nu met mij in discussie gaat, terwijl ik eigenlijk precies hetzelfde als jij zeg. Of komt dat wellicht omdat een deel van mijn reactie een antwoord was op het voorbeeld van de dunne met valeriaan. Waarom ik daar op reageerde is omdat er voor natuurlijke middelen andere factoren van toepassing zijn dan in de farmaceutische industrie en die dus niet zo met elkaar te vergelijken zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ga niet in discussie, ik begreep je niet helemaal. Als ik wel zo overkwam dan mijn excuus want dat was niet mijn bedoeling.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Woke-up-sticky zei:
Ik ga niet in discussie, ik begreep je niet helemaal. Als ik wel zo overkwam dan mijn excuus want dat was niet mijn bedoeling.
Klik om te vergroten...
Ok no problem. Vind een discussie ook niet erg hoor, maar dacht meer van volgens mij zeggen we eigenlijk hetzelfde.
l
logitecholivLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi
FF een vraagje zijn er eigenlijk verschillen tussen merken van alprazolam bv xanax 0,5 of alprazolam sandoz 0,5 of alprazolam EG 0,5 ik weet het ze bevatten de zelfde hoeveelheid alprazolam maar ik heb het gevoel dat alprazolam van EG precies minder sterk is dan bv xanax. Kan gewoon ook maar een gedacht zijn
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het retard (vertraagde afgifte) betreft kan er zeker verschil zijn.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb xanax retard, en merk er niks van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vraag mij dat ook af wat TS zegt. Niet met Xanax dan maar met sommige andere middelen.
Ik gebruik soms wel Valeriaan om te ontspannen of na een speed avondje. Ik had altijd van Bional en dat werkte goed. Toen had ik eens van het eigenmerk gekocht en dat werkt voor heen meter. Zat zo goed als evenveel werkzame Valeriaan in en in het huismerk zelf een klein tikkeltje meer. Heb het meerdere malen geprobeerd en merkte echt geen werking. Toen weer de Bional gekocht en dat werkte wel weer goed.
Nou zou het ook placebo kunnen zijn misschien maar lijkt me niet.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zit absoluut verschil in. Niet alleen bij xanax maar bij heel veel middelen. De samenstelling van de tablet speelt ook een grote rol, niet alleen bij extended release oftewel verlengde afgifte. Je hebt vertraagde afgifte, gecontroleerde afgifte, getimede afgifte, op het moment een stuk of 10 a 15 verschillende soorten afgifte.

Dan zit er nog verschil tussen het medium wat voor de vertraging zorgt zoals liposomen of hydrogels. De methode waardoor het bijvoorbeeld vertraagd of gecontroleerd wordt afgegeven zoals micro encapsulatie, of de verwerking in een matrix van onoplosbare stoffen als acryl waardoor de actieve stof een weg moet vinden.

Het kapot bijten om de vertraging te omzeilen heeft bij maar een aantal en steeds minder tabletten zin.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik vraag mij dat ook af wat TS zegt. Niet met Xanax dan maar met sommige andere middelen.
Ik gebruik soms wel Valeriaan om te ontspannen of na een speed avondje. Ik had altijd van Bional en dat werkte goed. Toen had ik eens van het eigenmerk gekocht en dat werkt voor heen meter. Zat zo goed als evenveel werkzame Valeriaan in en in het huismerk zelf een klein tikkeltje meer. Heb het meerdere malen geprobeerd en merkte echt geen werking. Toen weer de Bional gekocht en dat werkte wel weer goed.
Nou zou het ook placebo kunnen zijn misschien maar lijkt me niet.
Klik om te vergroten...
Ja maar dat kun je niet echt vergelijken met een farmaceutisch middel. Valeriaan is een natuurlijk product, dus de hoeveelheid werkzame stof kan verschillen per batch. Als ze het echt goed doen, doen ze een gestandaardiseerde extractie waardoor je enkel werkzame stoffen overhoud maar dan nog bevatten natuurlijke producten vaak meerdere actieve stoffen die allemaal invloed hebben op de werking.

Daarbij is het geen zwaar gereguleerde markt zoals de farmaceutische industrie, waardoor ik überhaupt betwijfel of valeriaan producenten veel aandacht besteden aan kwaliteits controles en gestandaardiseerde extractie methodes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Ja maar dat kun je niet echt vergelijken met een farmaceutisch middel. Valeriaan is een natuurlijk product, dus de hoeveelheid werkzame stof kan verschillen per batch. Als ze het echt goed doen, doen ze een gestandaardiseerde extractie waardoor je enkel werkzame stoffen overhoud maar dan nog bevatten natuurlijke producten vaak meerdere actieve stoffen die allemaal invloed hebben op de werking.

Daarbij is het geen zwaar gereguleerde markt zoals de farmaceutische industrie, waardoor ik überhaupt betwijfel of valeriaan producenten veel aandacht besteden aan kwaliteits controles en gestandaardiseerde extractie methodes.
Klik om te vergroten...
Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.
Dat natuurproducten minder worden gecontroleerd is best jammer.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.
Dat natuurproducten minder worden gecontroleerd is best jammer.
Klik om te vergroten...

Ja dat is absoluut een schande, vooral omdat er zoveel bullshit tussen zit als bijv. glucosamine.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Woke-up-sticky zei:
Ja dat is absoluut een schande, vooral omdat er zoveel bullshit tussen zit als bijv. glucosamine.
Klik om te vergroten...
Helaas zijn er idd veel nep dingen op de markt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Als je een erkend merk koopt zoals bv Nervovit van Bional zal het toch wel vrij standaard zijn? Ik denk dat zomaar zelf hoor ik heb er weinig verstand van. Ik gebruik het al jaren af en toe. Soms maanden niet en soms weer een poosje wat vaker. Elke keer merk ik met Bional toch dezelfde werking met verschillende verpakkingen.
Dat natuurproducten minder worden gecontroleerd is best jammer.
Klik om te vergroten...
Je mag hopen dat dat soort merken aan goede kwaliteitscontrole doen inderdaad en met oog op reputatie zullen ze dat ook wel doen. Ik bedoelde eigenlijk meer dat kwaliteit tussen merken onderling veel groter kan zijn vanwege het gebrek aan regulatie. Daarbij zullen verschillende fabrikanten ook verschillende batches of strains gebruiken wat ook van invloed kan zijn op de werking. Zoals je dus al zelf concludeert zijn de verschillen tussen merken groot, iets wat je nu ook bij cbd olie ziet bijvoorbeeld.

De farmaceutische industrie is echter zwaar gereguleerd en met synthetische middelen is het toch een stuk makkelijker om exact hetzelfde product te maken als met natuurlijke middelen. Dat verschillende merken alprazolam van sterkte zouden verschillen terwijl er dezelfde dosis op staat lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Maar de vorm waarin de pil komt kan zeker verschil maken in hoe snel het wordt opgenomen, wat kan verklaren waarom mensen toch verschillen tussen merken ervaren.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Je mag hopen dat dat soort merken aan goede kwaliteitscontrole doen inderdaad en met oog op reputatie zullen ze dat ook wel doen. Ik bedoelde eigenlijk meer dat kwaliteit tussen merken onderling veel groter kan zijn vanwege het gebrek aan regulatie. Daarbij zullen verschillende fabrikanten ook verschillende batches of strains gebruiken wat ook van invloed kan zijn op de werking. Zoals je dus al zelf concludeert zijn de verschillen tussen merken groot, iets wat je nu ook bij cbd olie ziet bijvoorbeeld.

De farmaceutische industrie is echter zwaar gereguleerd en met synthetische middelen is het toch een stuk makkelijker om exact hetzelfde product te maken als met natuurlijke middelen. Dat verschillende merken alprazolam van sterkte zouden verschillen terwijl er dezelfde dosis op staat lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Maar de vorm waarin de pil komt kan zeker verschil maken in hoe snel het wordt opgenomen, wat kan verklaren waarom mensen toch verschillen tussen merken ervaren.
Klik om te vergroten...


De ene pil wordt veel sneller afgebroken dan de andere, heeft niet perse met opname te maken, meer met kwaliteit van de tablet. Symoron staat hier ook bekend om.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Woke-up-sticky zei:
De ene pil wordt veel sneller afgebroken dan de andere, heeft niet perse met opname te maken, meer met kwaliteit van de tablet. Symoron staat hier ook bekend om.
Klik om te vergroten...
Als een pil sneller wordt afgebroken, wordt het dus sneller opgenomen door je lichaam.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Als een pil sneller wordt afgebroken, wordt het dus sneller opgenomen door je lichaam.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel ook afhankelijk van het merk, wat jezelf ook zegt. Ik snap ook niet zo goed waarom je aan de ene kant zegt dat het je onwaarschijnlijk lijkt qua dosis maar niet qua merk?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Woke-up-sticky zei:
Ik bedoel ook afhankelijk van het merk, wat jezelf ook zegt. Ik snap ook niet zo goed waarom je aan de ene kant zegt dat het je onwaarschijnlijk lijkt qua dosis maar niet qua merk?
Klik om te vergroten...
Wat ik zeg is dat de farmaceutische industrie dusdanig gereguleerd is dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat fabrikanten bijvoorbeeld 2mg als dosering op de verpakking zetten, maar het bij de ene fabrikant in werkelijkheid slechts 1,5mg is en bij een andere fabrikant in werkelijkheid wel echt 2mg.

Toch hoor je vaak, zoals de aanleiding voor dit topic, dat mensen verschillen in sterkte lijken te ervaren tussen merken. Ik sluit niet uit dat dit wellicht slechts placebo is, maar je hoort het zo regelmatig dat ik denk dat de vorm waarin de pil of dosering komt dus waarschijnlijk de meest logische verklaring is. Want zoals je zelf ook zegt kan het best een verschil maken of je een pil of gel capsule krijgt bijvoorbeeld, sommige vormen worden makkelijker afgebroken en dus sneller opgenomen in je lichaam. En aangezien de snelheid van opname van grote invloed is voor de piek plasmawaardes in je lichaam, kan dit best verklaren waarom het ene merk of die ene pil sterker lijkt dan de ander.

Ik snap niet zo goed dat je nu met mij in discussie gaat, terwijl ik eigenlijk precies hetzelfde als jij zeg. Of komt dat wellicht omdat een deel van mijn reactie een antwoord was op het voorbeeld van de dunne met valeriaan. Waarom ik daar op reageerde is omdat er voor natuurlijke middelen andere factoren van toepassing zijn dan in de farmaceutische industrie en die dus niet zo met elkaar te vergelijken zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."