Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste doseringscombinatie XTC?

Beste doseringscombinatie XTC?

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#1
heyhey,

ik ga binnenkort met wat vrienden een weekendje weg naar zee en we zijn van plan om de eerste dag LSD te gaan doen en de avond daarop XTC/mdma en iemand gaat 6-apb doen. Ik zelf ga geen LSD doen de eerste avond omdat ik er nog niet klaar voor ben en schizofrenie zit in de familie en wil risico's beperken (ik weet dat xtc dan ook niet goed is maarja, eigenwijs). Ik heb hiervoor 4x XTC gebruikt en alle avonden zijn me heel erg goed af gegaan alleen wilde ik graag mijn dosis verminderen dit keer ivm voorkomen gezondheidsklachten. De vorige keren nam ik ongeveer 2.5 á 3 pillen op een avond van 250-400mg, deze dosis is veel te hoog dat weet ik, vandaar dat ik minder wil nemen dit weekendje weg, ik wil niet dat dit ten kostte van mijn trip gaat. Ik vroeg me af wat dan de beste manier van bijnemen en doseren is. De vorige avonden ging het ongeveer zo kwa hoeveelheid pillen(250-400mg): 0.25, 0.25, 0.5, 0.5, 0.5, etc. Het love gevoel was verdwenen na een tijdje en ik ging alleen maar strakker staan, ik wil het liefst het love gevoel behouden en deze juist verlengen met een eenmalige bijdosering ook wil ik wel een beetje strak staan om lekker tegelijkertijd te kunnen dansen op wat techno. Met wat voor dosis zou ik dan beginnen en hoeveel zou ik dan bijnemen? ik zat te denken om te beginnen met een halfje (150-175mg) dat het lekker hard inkickt en dan een kwartje bijnemen op de peak. Is dit aan te raden of zou ik een halfje bijnemen? Ik ben 18 jaar en weeg 70kg. De vorige keer dat ik XTC genomen heb was in februari (3 maanden+ geleden) en ik ervaarde maar 2 dagen lang een kater, voor de rest 0 (gezondheids)klachten tijdens of na de trips.

hoop dat jullie een antwoord hebben :)
-nastar
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
nastar zei:
ik wil het liefst het love gevoel behouden en deze juist verlengen met een eenmalige bijdosering ook wil ik wel een beetje strak staan om lekker tegelijkertijd te kunnen dansen op wat techno.
Klik om te vergroten...
Wat bij mij het fijnst is voor zover ik heb gemerkt, is sterk beginnen en maximaal 1 keer bijnemen. Ik kon een hele avond genieten van 140 + later 70mg! Ik had hiervoor dan ook wel koffie op, maar dat zou ik maar gewoon achterwege laten 🤣

Belangrijk hier is natuurlijk dat je geen tolerantie hebt. Ik houd persoonlijk altijd 3 maanden als tussenpoos aan. Maar het kan goed dat je korter/langer nodig hebt om goed te herstellen. 3 maanden is in een goeie richting denk ik.

Jij bent al wel iets meer gewend dan ik denk ik en neemt al hogere dosissen om mee te beginnen, dus daar zou ik niets aan veranderen. Ik heb me beseft dat steeds meer bijnemen heel verleidelijk is en leuk lijkt, maar je schiet er weinig mee op. Toen ik het iets te lang gepusht had kakte ik zó enorm in... Sindsdien heb ik mezelf voorgenomen mezelf aan een ‘schema’ te houden.

Verder heb ik geen combinatie tips/aanraders voor je, behalve: let op... Combinaties kunnen erg onvoorspelbaar zijn en dat maakt het risico op een psychose groter. Aangezien je daar mogelijk aanleg voor hebt.
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor het antwoord! Dan ga ik inderdaad, wat jij ook al aangeeft, sterk beginnen en eenmalig bijnemen om er lekker goed in te blijven.
5-ReMI-DMT zei:
Wat bij mij het fijnst is voor zover ik heb gemerkt, is sterk beginnen en maximaal 1 keer bijnemen. Ik kon een hele avond genieten van 140 + later 70mg! Ik had hiervoor dan ook wel koffie op, maar dat zou ik maar gewoon achterwege laten 🤣

Belangrijk hier is natuurlijk dat je geen tolerantie hebt. Ik houd persoonlijk altijd 3 maanden als tussenpoos aan. Maar het kan goed dat je korter/langer nodig hebt om goed te herstellen. 3 maanden is in een goeie richting denk ik.

Jij bent al wel iets meer gewend dan ik denk ik en neemt al hogere dosissen om mee te beginnen, dus daar zou ik niets aan veranderen. Ik heb me beseft dat steeds meer bijnemen heel verleidelijk is en leuk lijkt, maar je schiet er weinig mee op. Toen ik het iets te lang gepusht had kakte ik zó enorm in... Sindsdien heb ik mezelf voorgenomen mezelf aan een ‘schema’ te houden.

Verder heb ik geen combinatie tips/aanraders voor je, behalve: let op... Combinaties kunnen erg onvoorspelbaar zijn en dat maakt het risico op een psychose groter. Aangezien je daar mogelijk aanleg voor hebt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de reactie. Dan is mijn plan dus om lekker veel te nemen op het begin (rond de 175mg) en dan eenmalig bijnemen rond de 75mg. Zoals je al aangeeft, het is inderdaad erg verleidelijk om bij te nemen als je al wat op hebt. Vooral mijn eerste 2 keer wilde ik graag bijnemen om die high te behouden alleen je schiet er inderdaad weinig mee op. Het enige wat ik merk is dat ik strakker ga staan terwijl ik langzaam een nuchtere state of mind bereik. Dit in combinatie met het totaal uitgeputte lichaam wat je over houd na zo een avondje is niet echt zó fijn als je zou denken, al en al niet waard om vaker dan 1, heel misschien 2 keer bij te nemen naar mijn mening.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
nastar zei:
Het enige wat ik merk is dat ik strakker ga staan terwijl ik langzaam een nuchtere state of mind bereik
Klik om te vergroten...
Jup, merk hetzelfde! Dat strakker staan heb ik niet zo veel mee. Zodra de euforie voorbij is mag van mij de avond ook wat rustiger aan gaan, i.p.v. heel hard gaan maar in je hoofd ook alleen maar bezig zijn met hard gaan hahaha.
nastar zei:
Dit in combinatie met het totaal uitgeputte lichaam wat je over houd na zo een avondje is niet echt zó fijn als je zou denken
Klik om te vergroten...
Hier had ik dus afgelopen keren helemaal geen last van (met 1 keer bijnemen was dat dan). Was hier een beetje verbaast over, want afgelopen zomer had ik een avond, waarna toen het uitwerkte... Pff, nog nooit zo kapot gevoeld. Lichamelijk echt uitgeput, maar mentaal ook: onvoorstelbare brainfog 😅...

Trouwens, je kan je wel inlezen over het gebruiken van supplementen voor XTC-gebruik! Ik neem altijd magnesium voor een mdma trip, om vastvernauwing te beperken. Volgende keer ga ik hier ook L-Arginine aan toevoegen (heeft ook vaatverwijdende effecten).

Ik ben trouwens heen gelezen over het woordje ‘dosering’ voor ‘combinatie’. Dat was ik zei over combinaties en verhoogd risico op een psychose gaat niet op dus! Ik zei het omdat candyflippen (LSD+xtc) een bekende combinatie is.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
nastar zei:
al en al niet waard om vaker dan 1, heel misschien 2 keer bij te nemen naar mijn mening
Klik om te vergroten...
Dit zou ik inderdaad zelf uitvinden! Ik heb zelf nooit het verschil ‘gemeten’ tussen 1x of 2x bijnemen. Ik probeer het hoe dan ook te beperken.
Heb je eigenlijk ooit van 6-APB gehoord?
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb wel eens over 6-APB gelezen, een vriend van me gaat het die avond proberen omdat hij een zware bodyload ervaart van XTC, hij krijgt af en toe klachten, denk aan buikpijn hoofdpijn etc.

Heb toevallig nog veel magnesium pillen liggen en ook een potje "pump" gekregen van een maatje voor mijn workouts. Dit product is ook in pilvorm en is 100% L-Arginine, wat echt heel erg toevallig is dus haha. Wat raad je aan met de supplementen, neem je L-arginine dagelijks of alleen de dag dat je het gaat doen etc? Magnesium slik ik sowieso elke nacht voor betere slaapkwaliteit en verminderde spierpijn.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
nastar zei:
omdat hij een zware bodyload ervaart van XTC, hij krijgt af en toe klachten, denk aan buikpijn hoofdpijn etc.
Klik om te vergroten...
Aah dat is vervelend... Ik heb van xtc een paar keer flink moeten kotsen, maar zonder echt heel misselijk te zijn... Naar is dat.
6-APB zelf een keer geprobeerd en een nare bodyload heb ik die keer niet ervaren. Hoop dus voor je vriend dat het hem ook bevalt! Tip voor hem: doe goed onderzoek naar een gepaste dosis, het is verwarrend en een beetje onzeker (zoals meestal met RC’s)😅
Nadat hij het heeft geprobeerd zou ik het zelf ook eens overwegen, het sprak mij heel erg aan. Je hoeft namelijk met een goeie dosis écht niet bij te nemen en het effect houdt zo lang aan, niet te geloven haha!


nastar zei:
Wat raad je aan met de supplementen, neem je L-arginine dagelijks of alleen de dag dat je het gaat doen etc?
Klik om te vergroten...
Ik neem het momenteel dagelijks, ben wat aan het klooien met supplementen haha. Maar als het goed is zou het effectief moeten zijn als je het een uur/half uur van te voren inneemt, voor zowel L-Arginine als magnesium heb ik dat zo gedaan.
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankjewel man! Dan zul je over 2 weken nog wel een reactie binnen krijgen haha. Over de 6-APB, dit ga ik dan een keertje na de xtc doen (2-3 maanden daarna waarschijnlijk)
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha, wellicht zet ik dan 6-APB ook op de planning :wink:. Neem aan dat je na xtc gebruik weer 3 maanden pauze moet houden voordat je iets zoals 6-APB gaat doen aangezien het ook een serotonine boosting drug is? Of staat dit los van elkaar op een of andere scheikundige manier?

Wat betreft de supplementen, ik zal het eens proberen! Het is over 2weken al dus wellicht kan ik nog een reactie geven hoe het verlopen is met de supplementen en mijn vriend zijn 6-APB etc :)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
nastar zei:
Neem aan dat je na xtc gebruik weer 3 maanden pauze moet houden voordat je iets zoals 6-APB gaat doen aangezien het ook een serotonine boosting drug is?
Klik om te vergroten...
MDMA en 6-APB werken allebei op een ander stel receptoren en in verschillende mate, maar ik denk dat de 3-maandenregel gewoon toegepast ‘moet’ worden. Het zijn allebei serotonergische middelen die je serotoninevoorraad aanbreken.
nastar zei:
Wat betreft de supplementen, ik zal het eens proberen! Het is over 2weken al dus wellicht kan ik nog een reactie geven hoe het verlopen is met de supplementen en mijn vriend zijn 6-APB etc :)
Klik om te vergroten...
Ja, doen! Ben super benieuwd 😁. Voor nu dan alvast heel veel plezier 😊
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
nastar zei:
Ik heb wel eens over 6-APB gelezen, een vriend van me gaat het die avond proberen omdat hij een zware bodyload ervaart van XTC, hij krijgt af en toe klachten, denk aan buikpijn hoofdpijn etc.

Heb toevallig nog veel magnesium pillen liggen en ook een potje "pump" gekregen van een maatje voor mijn workouts. Dit product is ook in pilvorm en is 100% L-Arginine, wat echt heel erg toevallig is dus haha. Wat raad je aan met de supplementen, neem je L-arginine dagelijks of alleen de dag dat je het gaat doen etc? Magnesium slik ik sowieso elke nacht voor betere slaapkwaliteit en verminderde spierpijn.
Klik om te vergroten...
Ik zou er niet op rekenen dat 6-APB minder bodyload geeft. Zelf had ik er wel last van in ieder geval, aan het begin.

Het is wel een goede oplossing voor je vraag over bijnemen! Werkt lekker lang door.
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flualhamdulillam zei:
MDMA en 6-APB werken allebei op een ander stel receptoren en in verschillende mate, maar ik denk dat de 3-maandenregel gewoon toegepast ‘moet’ worden. Het zijn allebei serotonergische middelen die je serotoninevoorraad aanbreken.

Ja, doen! Ben super benieuwd 😁. Voor nu dan alvast heel veel plezier 😊
Klik om te vergroten...
Joo! Wat betreft mijn vriend die 6APB genomen had om te proberen. Hij had het helaas moeten eyeballen omdat we geen weegschaal hadden, we schatten zijn dosis rond de 160mg (waar we op doelden) na een paar uur zaten we allemaal zo enorm waus maar mijn vriend voelde niet echt enorm veel. Hij was spraakzamer maar voelde zich wel helemaal nuchter in zijn bol. Dit vond hij niet zo fijn dus heeft hij maar een halfje xtc genomen haha. Hierdoor (in combinatie met de 6apb) ging hij ook wel heel lekker
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
nastar zei:
Joo! Wat betreft mijn vriend die 6APB genomen had om te proberen. Hij had het helaas moeten eyeballen omdat we geen weegschaal hadden, we schatten zijn dosis rond de 160mg (waar we op doelden) na een paar uur zaten we allemaal zo enorm waus maar mijn vriend voelde niet echt enorm veel. Hij was spraakzamer maar voelde zich wel helemaal nuchter in zijn bol. Dit vond hij niet zo fijn dus heeft hij maar een halfje xtc genomen haha. Hierdoor (in combinatie met de 6apb) ging hij ook wel heel lekker
Klik om te vergroten...
Zo moeilijk om er wat over te zeggen als je de exacte dosering niet weet! En eyeballen kan super goed uitwerken, maar het biedt alles behalve zekerheid.
Je bent minder waus, dat kan ik beamen. Sommige vinden dat iets heldere juist fijn, andere hebben er niks mee. Ik vind dat de lange duur opmaakt voor het minder ‘hard gaan!
Hoe lang duurde de effecten van de combinatie?

Goed om te lezen dat het een geslaagde avond was man! Bedankt voor het laten weten 😁
n
nastarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey, sorry voor de late reactie. Zit niet zo vaak op het forum. De combinatie duurde zo ongeveer van 17:00 - 03:00, dat was ongeveer het moment dat iedereen inkakte en ging slapen
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nexusflip! Dus met 2C-B (of 2C-C).
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#16
nastar zei:
Ik zelf ga geen LSD doen de eerste avond omdat ik er nog niet klaar voor ben en schizofrenie zit in de familie en wil risico's beperken
Klik om te vergroten...
yeah een LSD trip kan nogal intensief zijn. en als je er al met deze mindset in zou gaan, dan heb je kans dat je hier een hele slechte trip van kan krijgen waarin je in een mindfuck komt waarin je denkt dat het je gaat overkomen. er zijn wel andere psychedelica die wat makelijk zijn, zoals 2C-b

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."