Serieus?
inderdaad net gesport. Niets aan de hand.
Maar de halfwaardetijd van dit spul puzzelt me wel.
Ik zag dat de halfwaardetijd 11-15 uur is. Bij ouderen 16 uur. Voor het gemak uitgaande van 16 uur, dan zou mijn laatste pil ( 48 uur geleden ingenomen) nu toch wel uit mijn bloed moeten zijn? Of nog niet? Wie weet hoe dat werkt?
Dat zijn halfwaardetijden voor Alprazolam instant release. Bij retard wordt het langzaam afgegeven waardoor de halfwaardetijd sowieso een stuk langer zal zijn, wat die precies is weet ik niet en hangt ook weer van de vorm van de retard formule af. Daarbij neemt de halfwaardetijd ook weer toe bij hogere doseringen en herhaaldelijk doseren, wat het geheel nog complexer maakt.
Overigens klopt je aanname over hoe halfwaardetijd werkt ook niet helemaal. Laten we even van een gesimplificeerd voorbeeld uitgaan, waarbij je geen instant release gebruikt en slechts 1 dosering neemt. Stel je neemt 2mg instant release, eenmalig en we rekenen voor het gemak met een halfwaardetijd van 16 uur. Dan heb je na 16 uur nog 1mg in je bloed zitten, na 32 uur nog 0,5mg in je bloed, na 48 uur nog 0,25mg, etc.
Wat betreft je afkick, wij kunnen niet exact zeggen hoe lang je daar last van gaat houden. Wat wel duidelijk is, is dat je nog vrij kort pas gebruikt dus dat nu direct stoppen nog relatief makkelijk te doen. Blijf je gebruiken, al dan niet door af te bouwen of het te vervangen met een andere benzo, dan verleng je de afkick alleen maar en zullen je afkickverschijnselen er ook niet makkelijker op worden. Het is kut, maar je kunt nu het beste gewoon even doorbijten en op de blaren zitten.