Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief XTC

Alternatief XTC

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Dus zeggen dat 6-apb niet kan omwille van de 3 maanden regel kan is wel correct advies.
Maar als er dan vervolgens tegenwind komt omdat iemand zegt dat het dan beter is geen drugs te nemen eerder dan drugs die totaal irrelevant zijn nav wat TS zoekt, dan plots zouden we beter de stekker uit DF trekken?

Ja hoor. Elk zijn mening.
Maar ik geef op dergelijke vragen liever antwoorden die wel van toepassing zijn
Klik om te vergroten...
Ik bedoel alleen maar:
- TS legt uit dat hij op zoek naar een alternatief voor MDMA tijdens zijn pauze
- Tijdens een 3 maanden pauze kun je beter geen 6-apb/andere sero slurpers doen
- Ik snap ook wel dat het beter is om niks te doen tijdens die pauze maar TS op zoek naar een alternatief. Als je op die manier relativeert dan zou je dus helemaal geen drugs moeten gebruiken, dat is nog veel gezonder. Maar dat is de vraag hier niet.

Verder vind ik je toon behoorlijk (onnodig) aanvallend, waarom?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Zullen we gewoon effe nergens de stekker uittrekken? Advies en menigen verschillen nou eenmaal per persoon❤️
Klik om te vergroten...
Dat was ook meer beeldspraak, om aan te geven dat als je zo relativeert je eigenlijk helemaal geen drugs moet gebruiken ergo: de stekker uit het forum trekken. Niet alles zo letterlijk nemen vriendjes.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Ik bedoel alleen maar:
- TS legt uit dat hij op zoek naar een alternatief voor MDMA tijdens zijn pauze
- Tijdens een 3 maanden pauze kun je beter geen 6-apb/andere sero slurpers doen
- Ik snap ook wel dat het beter is om niks te doen tijdens die pauze maar TS op zoek naar een alternatief. Als je op die manier relativeert dan zou je dus helemaal geen drugs moeten gebruiken, dat is nog veel gezonder. Maar dat is de vraag hier niet.

Verder vind ik je toon behoorlijk (onnodig) aanvallend, waarom?
Klik om te vergroten...
Net zoals coke niet het antwoord was op OP zijn post.
En ik erger(de) mij gewoon aan de "stekker uittrekken" opmerking.
Voor de rest geef ik gewoon antwoord, niks aanvallend aan hoor.


*Gewoon ook geen zin om smiley's te gebruiken.
Geloof wel dat mijn posts anders overkomen dan gedacht.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Net zoals coke niet het antwoord was op OP zijn post.
En ik erger(de) mij gewoon aan de "stekker uittrekken" opmerking.
Voor de rest geef ik gewoon antwoord, niks aanvallend aan hoor.


*Gewoon ook geen zin om smiley's te gebruiken.
Geloof wel dat mijn posts anders overkomen dan gedacht.
Klik om te vergroten...
Coke en speed zijn stimulerende middelen die prima geschikt zijn voor een feest en worden in mijn kringen veel gebruikt als alternatief voor MDMA. Het is qua effect niet hetzelfde nee, maar een echte MDMA vervanger die je in je pauze kan gebruiken heb ik nog niet gezien. Naar mijn mening wel een relevant antwoord, als je de de vraag van TS volledig wil beantwoorden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Coke en speed zijn stimulerende middelen die prima geschikt zijn voor een feest en worden in mijn kringen veel gebruikt als alternatief voor MDMA. Het is qua effect niet hetzelfde nee, maar een echte MDMA vervanger die je in je pauze kan gebruiken heb ik nog niet gezien. Naar mijn mening wel een relevant antwoord, als je de de vraag van TS volledig wil beantwoorden.
Klik om te vergroten...
Alee dan. Omdat je mij triggert. Om een of andere vage reden.
TS geeft imo aan om specifiek het effect van xtc te benaderen.
En de reden waarom beide NIET relevant vind als antwoord is simpel.
Speed trekt in de verste verte niet op XTC.
En TS geeft heel duidelijk aan geen fan te zijn van het effect van coke, noch over het financïele kostenplaatje.


Nogmaals, als iemand mij vraagt om een waardig alternatief voor xtc zeg ik liever 6apb of helemaal niks gebruiken eerder dan uw antwoorden.
But, agree to disagree.
Voor de rest, geniet nog van je dag. 😜


Edit; Je hebt gelijk. Ik heb best wel een slechte dag. Excuses.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Alee dan. Omdat je mij triggert. Om een of andere vage reden.
TS geeft imo aan om specifiek het effect van xtc te benaderen.
En de reden waarom beide NIET relevant vind als antwoord is simpel.
Speed trekt in de verste verte niet op XTC.
En TS geeft heel duidelijk aan geen fan te zijn van het effect van coke, noch over het financïele kostenplaatje.


Nogmaals, als iemand mij vraagt om een waardig alternatief voor xtc zeg ik liever 6apb of helemaal niks gebruiken eerder dan uw antwoorden.
But, agree to disagree.
Voor de rest, geniet nog van je dag. 😜


Edit; Je hebt gelijk. Ik heb best wel een slechte dag. Excuses.
Klik om te vergroten...
Klopt ze lijken beiden niet echt op MDMA maar zoals gezegd zijn die stoffen er niet als je de 3 maanden regel wil aanhouden. Speed gecombineerd met wat drankjes en een goede hasj doet voor mij wonderen als ik eerlijk ben, maar dat is mijn ervaring uiteraard.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger had je geen gekke rc shit. Wou je geen x gebruiken waren er nog maar een paar opties. Door dat speed juist geen sero sluper is maar wel een machtig spulleke met zieke pep rillingen over je kop etc en eerste paar keren euforie komt dit dan alsnog het dichts bij x voor mij.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Ik bedoel alleen maar:
- TS legt uit dat hij op zoek naar een alternatief voor MDMA tijdens zijn pauze
- Tijdens een 3 maanden pauze kun je beter geen 6-apb/andere sero slurpers doen
- Ik snap ook wel dat het beter is om niks te doen tijdens die pauze maar TS op zoek naar een alternatief. Als je op die manier relativeert dan zou je dus helemaal geen drugs moeten gebruiken, dat is nog veel gezonder. Maar dat is de vraag hier niet.

Verder vind ik je toon behoorlijk (onnodig) aanvallend, waarom?
Klik om te vergroten...
Ik zou stiekem toch ook wel willen onderstrepen dat geen (stimulerende) drugs eigenlijk beter is.

Of serotonine 'op' raakt door gebruik van MDMA is een complex verhaal. Er spelen veel meer factoren een rol (zoals receptoren die zich tijdelijk terugtrekken in de cel, en neurotoxiciteit). Het is vooral die neurotoxiciteit die lange termijneffecten veroorzaakt. Want beschadigde hersencellen (neuronen) herstellen zich niet of nauwelijks.

Vrijwel alle stimulerende middelen veroorzaken oxidatieve stress; waarbij reactieve stoffen vrijkomen die het neuron beschadigen. Dan kan je dus 3 maanden wachten tot de voorraad serotonine 'weer aangevuld' is. Maar als je in de tussentijd dat neuron om zeep hebt geholpen met speed, dan heeft die 3 maanden niet zoveel zin gehad :wink:

In feite is de 3-maandenregel een handige leidraad om misbruik en zelfbeschadiging te voorkomen. Als je dan gaat smokkelen met telkens weer andere drugs ertussendoor, dan zou die 3-maandenregel wel eens niet zoveel effect kunnen hebben.

Hieraan kun je natuurlijk toevoegen een debat over in welke mate je het haalbaar vindt om maximaal één keer in de drie maanden stimulerende middelen te gebruiken. Daarbij zijn er ook wel wat aanwijzingen van gebruikers dat bij regelmatig gebruik van MDMA de drug haar bijzondere eigenschappen verliest. Gebruik van dopamine-agonisten zal voorkomen dat die magische MDMA-ervaring snel verdwijnt. Maar die dopamine-agonisten komen weer met hun eigen risico's (zoals verslaving of een verminderde beloningsrespons in het brein waardoor alledaagse fijne zaken zoals eten of seks minder belonend aanvoelen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."