Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLyrica

Lyrica

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi heb je zenuwepijn?
Er is een optie tegen dat.
Dat is een ingewikkeld verhaal maar er is een supplement dat nog niet op de medicijnen lijst staat.
Zelf ben ik hersteld van zenuwepijn en een kennis van mij ook en een famillie lid is er mee bezig nu.

Dit komt van een neuroloog wat ik weet het heet:

palmitoylethanolamide
20190525_074644.jpg

Het is het enige wat helpt herstellen van je zenuwen.
Het is een kuur van 3 maanden.
In combinatie met B12.
Potje is ook niet goedkoop 54.-
Maar dan heb je voor een hele maand.
En het werkt echt!
Je kan googlen maar het is een ingewikkeld verhaal en het is in onderzoek dus nog een supplement.

Wil je meer weten?
Je kan mij een pm sturen dan leg ik het uit.
Uit onderzoek is gewezen dat het bij 70% van de mensen aanslaat en de zenuwepijn weg haalt.
Hier een link naar wat meer informatie:

https://m.orthokennis.nl/artikelen/...ichaamseigen-pijnstiller-en-ontstekingsremmer

"Palmitoyl-ethanolamide normaliseert namelijk uit balans gebrachte biologische processen zoals chronische ontstekingen of beschadigingen door trauma of zuurstofgebrek. Dit gebeurt onder andere via de invloed op een bepaalde kernreceptor*, die de PPAR receptor* genoemd wordt.(36,37) Deze kernreceptor herstelt het evenwicht in cellen die uit balans gebracht zijn waardoor deze cellen niet langer te veel ontstekingsfactoren en pijnbevorderende stoffen aanmaken (zie figuur 2).(38,39) Het activeren van deze kernreceptor speelt dan ook een belangrijke rol bij pijnstilling"

En dit kan dus blijvend zijn!
Na dat je stopt met de kuur, voor de meeste mensen dan.
Er is nog een ander onderzoek dat heeft bewezen dat je weer een beschermlaag krijgt om de beschadigde zenuwen, alleen kan ik dat nu niet niet zo snel vinden.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lizz zei:
Hoi hoi hier ben ik weer ; )

In mijn vorige topic staat wel dat ik verslaafd raakte aan die snelwerkende oxycodon. In het begin qua zenuwpijn, maar ja, dat ging echt heel snel over in misbruik en de dokter hielp met afbouwen. Toen wilde ze me weer aan de echte Lyrica, dus niet die vervangende stof. Ik nam dat al 5 jaar, 600 mg per dag. Slik ik dat spul weer en opeens komt mijn ''kattenallergie'' terug. Heb dus jaaaarenlang (5 dus) ook nog allergie tabletten gehad. Er zijn nog veel meer klachten waar ik in al die jaren mee bij de dokter kwam, maar dat ik super allergisch op Lyrica reageer, ja...daar kwam ik zelf trouwens ook niet op. Nu neem ik niets meer. Maar als die zenuwpijn weer de kop opsteekt weet ik mij geen raad meer. Heb de dokter nog niet gesproken, maar mag ik van zo'n arts eisen dat ik alleen ''bij behoefde'' 5 mg langwerkende oxycodon krijg ? Ik wil absoluut geen Lyrica meer...
Klik om te vergroten...

WAT JE OOK DOET, GEEN LYRICA GEBRUIKEN!!! Ken een gast die er Tinnitus van heeft gekregen en nu aan de benzo's aan antidepressiva zit, mocht hij dat niet doen had hij al lang geleden zelfmoord gepleegd. Probeer gewoon kratom en als dat niet sterk genoeg voor je cbd wiet. Succes!
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi hoi hier ben ik weer ; )

In mijn vorige topic staat wel dat ik verslaafd raakte aan die snelwerkende oxycodon. In het begin qua zenuwpijn, maar ja, dat ging echt heel snel over in misbruik en de dokter hielp met afbouwen. Toen wilde ze me weer aan de echte Lyrica, dus niet die vervangende stof. Ik nam dat al 5 jaar, 600 mg per dag. Slik ik dat spul weer en opeens komt mijn ''kattenallergie'' terug. Heb dus jaaaarenlang (5 dus) ook nog allergie tabletten gehad. Er zijn nog veel meer klachten waar ik in al die jaren mee bij de dokter kwam, maar dat ik super allergisch op Lyrica reageer, ja...daar kwam ik zelf trouwens ook niet op. Nu neem ik niets meer. Maar als die zenuwpijn weer de kop opsteekt weet ik mij geen raad meer. Heb de dokter nog niet gesproken, maar mag ik van zo'n arts eisen dat ik alleen ''bij behoefde'' 5 mg langwerkende oxycodon krijg ? Ik wil absoluut geen Lyrica meer...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt weinig eisen van een arts, maar het probleem uitleggen en erom vragen wil wel eens helpen.
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja daar heb je wel gelijk in...zal wel met haar praten. Dank voor jouw reactie...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."