Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc werkt niet

Xtc werkt niet

62 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo. Ik heb een vraag ik ben 17 jaar oud en gebruik nu paar maand 3mmc en afentoe xtc

Nu werkt xtc niet meer het doet eigenlijk bijna niks. Kan dit komrn omdat ik ook afetoe 3mmx gebruik?

De pillen zijn goed en getest voor mijn 3mmc gebruik ging ik er wel goed op dus eigenlijk is mijn vraag al beantwoord haha,

Hoe zorg ik ervoor dat het xtc effect weer helemaal terug komt. Paar maand met alles stoppen?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sandau zei:
Hallo. Ik heb een vraag ik ben 17 jaar oud en gebruik nu paar maand 3mmc en afentoe xtc

Nu werkt xtc niet meer het doet eigenlijk bijna niks. Kan dit komrn omdat ik ook afetoe 3mmx gebruik?

De pillen zijn goed en getest voor mijn 3mmc gebruik ging ik er wel goed op dus eigenlijk is mijn vraag al beantwoord haha,

Hoe zorg ik ervoor dat het xtc effect weer helemaal terug komt. Paar maand met alles stoppen?
Klik om te vergroten...
Een beetje Google en/of zoeken binnen dit mooie forum... en je weet het. Rust en nog eens rust. Denk aan je hersenen!
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
over dat XTC gebeuren zal ik het nu laten hoe het is daar ga je in de toekomst geheid problemen van merken als je zo doorgaat, als je het niet kan laten doe de hele avond met een halfje of 3 kwart, NOOIT meer zo veel, ik had ook van die leuke avonden.. daar heb ik nu een klein beetje spijt van dat ik mezelf een kleine achterstand heb gegeven

en hoop dat je van de 3mmc af kan komen
Klik om te vergroten...
Dankjewel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sandau zei:
Ik weet niet of je bekend bent met 3mmc?

Maar enige tips om ermee testoppen buiten hulp zoeken?

En kwa lichamelijk verslaafd laats heb ik 2 weken geen 3mmc gedaan en werd enorm ziek en kreeg afkick verschijnselen ofzoiets,
Klik om te vergroten...
Stoppen met gebruiken is eigenlijk heel makkelijk. Maar het kan heel lastig zijn om het besluit te nemen dat je echt gaat stoppen. Voordat je zo'n besluit kunt maken moet je eigenlijk anders naar de 3-MMC (en MDMA) gaan kijken. Waarschijnlijk heb je nu allerlei leuke associaties bij 3-MMC, bijvoorbeeld omdat je het vaak met vrienden doet. Dus dan raken verschillende gevoelens verbonden aan gebruik van 3-MMC. Als je wil stoppen dan zul je dus eerst al dat soort associaties moeten gaan onderzoeken: wanneer gebruik je 3-MMC, met wie, en hoe voel je je voordat je begint met gebruiken? Stel je wil stoppen, wat ga je dan doen op de momenten waarop je gewend om drugs te nemen? Daar moet je dan een plan voor maken. Op die manier kun je jezelf goed voorbereiden op hoe het is om echt gestopt te zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel complimenten trouwens voor je open en nieuwsgierige houding en je vermogen om constructief om te gaan met kritiek en tips. Echt heel netjes :thumbsup:
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Echt heel klote om dit te horen zeg.
Zeker de onkunde van heel veel ouders zal hier een rol spelen, daarom valt een eerste reactie van ouders te begrijpen.
Ik ben blij dat ik een hele andere ouder ben voor onze kinderen.
Klik om te vergroten...
Helaas is het zo bij mij gelopen.. gelukkig weten mijn ouders nu wel beter!

Begon op mijn 17de en ben nu bijna 25. Inmiddels heb ik het e.e.a. wel op kunnen biechten, zijn ze het niet helemaal mee eens. Maar ze begrijpen mij EIN-DE-LIJK... dat heeft echt lang geduurd.

Komt ook wel omdat ik er (redelijk) goed mee om ga al zeg ik het zelf :) ze hebben vertrouwen in mij gekregen!! :grin:
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sandau zei:
Dankjewel
Klik om te vergroten...
en geloof me alle gevaren wat je kapot maakt in je hoofd wil je echt echt niet, dat besef had ik toen ook niet, gewaarschuwd wel en deed ik niks mee , dus doe het alsjeblieft anders als je 20+ ben ga je beseffen wat je heb gedaan, je veranderd compleet als persoon in geen goede manier en zo veel beperkingen die je jezelf gaat geven door die xtc
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#8
mitchieee zei:
en geloof me alle gevaren wat je kapot maakt in je hoofd wil je echt echt niet, dat besef had ik toen ook niet, gewaarschuwd wel en deed ik niks mee , dus doe het alsjeblieft anders als je 20+ ben ga je beseffen wat je heb gedaan, je veranderd compleet als persoon in geen goede manier en zo veel beperkingen die je jezelf gaat geven door die xtc
Klik om te vergroten...
Wat raad je me dan aan nadat ik ren jaar ben gestopt 1x in de 3 maand? En dan niet meer da 1,5 mg per kilo gewicht?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Wel complimenten trouwens voor je open en nieuwsgierige houding en je vermogen om constructief om te gaan met kritiek en tips. Echt heel netjes :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Ja deze inderdaad ook! Menig ander 17-jarige had zich hiermee op de kast gejaagd gevoeld. Dit doe je echt goed dus ik heb ook alle vertrouwen dat dit
Sandau zei:
Ik hoop dat het mij ook lukt
Klik om te vergroten...
je ongetwijfeld gaat lukken man.
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Stoppen met gebruiken is eigenlijk heel makkelijk. Maar het kan heel lastig zijn om het besluit te nemen dat je echt gaat stoppen. Voordat je zo'n besluit kunt maken moet je eigenlijk anders naar de 3-MMC (en MDMA) gaan kijken. Waarschijnlijk heb je nu allerlei leuke associaties bij 3-MMC, bijvoorbeeld omdat je het vaak met vrienden doet. Dus dan raken verschillende gevoelens verbonden aan gebruik van 3-MMC. Als je wil stoppen dan zul je dus eerst al dat soort associaties moeten gaan onderzoeken: wanneer gebruik je 3-MMC, met wie, en hoe voel je je voordat je begint met gebruiken? Stel je wil stoppen, wat ga je dan doen op de momenten waarop je gewend om drugs te nemen? Daar moet je dan een plan voor maken. Op die manier kun je jezelf goed voorbereiden op hoe het is om echt gestopt te zijn.
Klik om te vergroten...
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido fijn gevoel. Ik denk inderdaad dat ik anders erna zou moeten kijken
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Stoppen met gebruiken is eigenlijk heel makkelijk. Maar het kan heel lastig zijn om het besluit te nemen dat je echt gaat stoppen. Voordat je zo'n besluit kunt maken moet je eigenlijk anders naar de 3-MMC (en MDMA) gaan kijken. Waarschijnlijk heb je nu allerlei leuke associaties bij 3-MMC, bijvoorbeeld omdat je het vaak met vrienden doet. Dus dan raken verschillende gevoelens verbonden aan gebruik van 3-MMC. Als je wil stoppen dan zul je dus eerst al dat soort associaties moeten gaan onderzoeken: wanneer gebruik je 3-MMC, met wie, en hoe voel je je voordat je begint met gebruiken? Stel je wil stoppen, wat ga je dan doen op de momenten waarop je gewend om drugs te nemen? Daar moet je dan een plan voor maken. Op die manier kun je jezelf goed voorbereiden op hoe het is om echt gestopt te zijn.
Klik om te vergroten...
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido euforiche ofzo weet niet precies hoe ik het spell
ljuv zei:
Ja deze inderdaad ook! Menig ander 17-jarige had zich hiermee op de kast gejaagd gevoeld. Dit doe je echt goed dus ik heb ook alle vertrouwen dat dit

je ongetwijfeld gaat lukken man.
Klik om te vergroten...
šŸ‘ā¤
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sandau zei:
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido euforiche ofzo weet niet precies hoe ik het spell

šŸ‘ā¤
Klik om te vergroten...
Klopt: 3-MMC verhoogt de afgifte van dopamine in het brein. Dat is een signaalstof die betrokken is bij het belonen van gedrag (via de mesolimbische route in het brein). 3-MMC hackt dus eigenlijk je brein en drukt op de 'alles is lekker en okee' knop. Om anders naar zulke middelen te gaan kijken is het dus handig om je te realiseren dat stimulerende middelen op zo'n manier werken. Vervolgens kun je gaan kijken wat er nou eigenlijk precies gebeurt tijdens zo'n avondje doorhalen, en vooral hoe je je voelt als dat voorbij is. Over het algemeen voelen ongezonde dingen op de (iets) langere termijn ook minder lekker. Dingen die goed voor jezelf zijn geven een gevoel van zelfvertrouwen, passie, trots en een gevoel dat je ergens thuishoort. Probeer dus vooral activiteiten te zoeken die je op de lange termijn zulke gevoelens geven en probeer dat te balanceren met minder leuke dingen die ook moeten (want het leven is gemiddeld een 6. Soms heb je een 10, maar soms heb je ook een 1 :wink: )
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Ja deze inderdaad ook! Menig ander 17-jarige had zich hiermee op de kast gejaagd gevoeld. Dit doe je echt goed dus ik heb ook alle vertrouwen dat dit

je ongetwijfeld gaat lukken man.
Klik om te vergroten...

Neo-Shulginist zei:
Klopt: 3-MMC verhoogt de afgifte van dopamine in het brein. Dat is een signaalstof die betrokken is bij het belonen van gedrag (via de mesolimbische route in het brein). 3-MMC hackt dus eigenlijk je brein en drukt op de 'alles is lekker en okee' knop. Om anders naar zulke middelen te gaan kijken is het dus handig om je te realiseren dat stimulerende middelen op zo'n manier werken. Vervolgens kun je gaan kijken wat er nou eigenlijk precies gebeurt tijdens zo'n avondje doorhalen, en vooral hoe je je voelt als dat voorbij is. Over het algemeen voelen ongezonde dingen op de (iets) langere termijn ook minder lekker. Dingen die goed voor jezelf zijn geven een gevoel van zelfvertrouwen, passie, trots en een gevoel dat je ergens thuishoort. Probeer dus vooral activiteiten te zoeken die je op de lange termijn zulke gevoelens geven en probeer dat te balanceren met minder leuke dingen die ook moeten (want het leven is gemiddeld een 6. Soms heb je een 10, maar soms heb je ook een 1 :wink: )
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Zo heb ik er inderdaad nog niet nagekeken. Ik voel me inderdaad verschrikkelijk als het op is. Voor even dan. Ik neem het niet om beter in me vel tezitten. Echt alleen voor het gevoel in mijn lichaam en de alles is oke knop haha. Maar bedankt voor de tips! Zou er wat mee doen
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Echt heel klote om dit te horen zeg.
Zeker de onkunde van heel veel ouders zal hier een rol spelen, daarom valt een eerste reactie van ouders te begrijpen.
Ik ben blij dat ik een hele andere ouder ben voor onze kinderen.
Klik om te vergroten...
Had ik zelf ook niet hoeven proberen bij mn ouders hoor.... Maar inderdaad, heb nog jonge kinderen (2 en 6) en heb ook aan de oudste uitgelegd, zover mogelijk, in jip-en-janneke taal, wat voor paddestoelen ik kweek. ze ziet toch die bak met paddestoelen op zolder staan, ga er ook niet over liegen.

Als ze later zelf wat willen proberen, prima, als ze maar weten dat ik er open voor sta en ze zich vrij voelen. Zou ook een beetje raar zijn stiekem drugs te proberen terwijl papa z'n eigen apotheker is haha.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel herkenbaar! Ik ben ook extreem vroeg begonnen met drugs.

Destijds ging ik ook met de verkeerde jongeren om. Het leken toen wel echte vrienden. Achteraf gezien natuurlijk dikke onzin! Vanaf mijn eerste lijntje is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Luisterde niet meer naar mijn ouders toen, ik loog over alles, waar ik was, dat ik heus wel nuchter zou zijn, hoe laat ik thuis kwam en dat ik nooit drugs zou gebruiken.

Zelfs toen mijn ouders drugs vonden in mijn kamer bleef in liegen, liegen en ontkennen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan thuis en heel vroeg op mezelf gaan wonen. Vanaf hier is het alleen maar erger geworden en viel ik van verslaving in verslaving. En het contact met mijn ouders werd steeds minder.

Uiteindelijk kon ik het ook niet meer aan en heb ik ze Ɣlles vertelt wat ik gedaan heb al die jaren.

Ouders zijn niet gek, ze hebben alles door wat je doet. Ik heb juist het allerfijnste gesprek ooit met ze gehad. En dat is echt omdat ik eerlijk ben geweest.

Eerlijkheid duurt het langste… Je ouders houden van je en willen het beste voor je.

Inmiddels is het met mij en m’n ouders al een lange tijd super goed en kan ik me geen betere ouders voorstellen.

Nog steeds tot op de dag van vandaag heb ik spijt van hoe ik mezelf, maar ook mijn ouders heb behandeld. En dat weten ze.

Spreek uit waar je mee zit… En ja, het is ontzettend spannend. Maar doe nu het nog verder uit de hand loopt. Het is al mega knap van je dat je op jouw leeftijd al kunt toegeven dat je verslaafd bent. Dan heeft bij mij een kleine tien jaar geduurd voor ik het heb durven toegeven.

Go for it!
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Heel herkenbaar! Ik ben ook extreem vroeg begonnen met drugs.

Destijds ging ik ook met de verkeerde jongeren om. Het leken toen wel echte vrienden. Achteraf gezien natuurlijk dikke onzin! Vanaf mijn eerste lijntje is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Luisterde niet meer naar mijn ouders toen, ik loog over alles, waar ik was, dat ik heus wel nuchter zou zijn, hoe laat ik thuis kwam en dat ik nooit drugs zou gebruiken.

Zelfs toen mijn ouders drugs vonden in mijn kamer bleef in liegen, liegen en ontkennen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan thuis en heel vroeg op mezelf gaan wonen. Vanaf hier is het alleen maar erger geworden en viel ik van verslaving in verslaving. En het contact met mijn ouders werd steeds minder.

Uiteindelijk kon ik het ook niet meer aan en heb ik ze Ɣlles vertelt wat ik gedaan heb al die jaren.

Ouders zijn niet gek, ze hebben alles door wat je doet. Ik heb juist het allerfijnste gesprek ooit met ze gehad. En dat is echt omdat ik eerlijk ben geweest.

Eerlijkheid duurt het langste… Je ouders houden van je en willen het beste voor je.

Inmiddels is het met mij en m’n ouders al een lange tijd super goed en kan ik me geen betere ouders voorstellen.

Nog steeds tot op de dag van vandaag heb ik spijt van hoe ik mezelf, maar ook mijn ouders heb behandeld. En dat weten ze.

Spreek uit waar je mee zit… En ja, het is ontzettend spannend. Maar doe nu het nog verder uit de hand loopt. Het is al mega knap van je dat je op jouw leeftijd al kunt toegeven dat je verslaafd bent. Dan heeft bij mij een kleine tien jaar geduurd voor ik het heb durven toegeven.

Go for it!
Klik om te vergroten...
Gelukkig gaat alles goes tussen jou en je ouders. Ik heb nu orecies het zelfde ik lieg over waar ik ben waar mijn geld na toe gaat etc etc. Ik zou het er met mijn ouders over hebben. Zou er veel moed voor moeten gebruiken maar dat komt wel goed haha bedank šŸ‘ā¤
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sandau zei:
Wat raad je me dan aan nadat ik ren jaar ben gestopt 1x in de 3 maand? En dan niet meer da 1,5 mg per kilo gewicht?
Klik om te vergroten...
sws jaar stoppen als het niet 2 jaar is lichteraan hoelang je al aan het wauze ben liefst wachten tot je 20+ ben en dan die 1.5mg ja, en 3 maanden wachten ja
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#18
mitchieee zei:
sws jaar stoppen als het niet 2 jaar is lichteraan hoelang je al aan het wauze ben liefst wachten tot je 20+ ben en dan die 1.5mg ja, en 3 maanden wachten ja
Klik om te vergroten...
Haha aan het wauze benšŸ˜‚ bedankt voor de info
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Appelgebak zei:
Indd!
Klik om te vergroten...
Appelgebak zei:
Hallo. Ik heb een vraag ik ben 17 jaar oud en gebruik nu paar maand 3mmc en afentoe xtc

Nu werkt xtc niet meer het doet eigenlijk bijna niks. Kan dit komrn omdat ik ook afetoe 3mmx gebruik?

De pillen zijn goed en getest voor mijn 3mmc gebruik ging ik er wel goed op dus eigenlijk is mijn vraag al beantwoord haha,

Hoe zorg ik ervoor dat het xtc effect weer helemaal terug komt. Paar maand met alles stoppen?
Klik om te vergroten...
Heel toevallig ben net zo oud als jij, doe het oook altijd alleen in het weekend. Echt grammen. Dacht dat ik de enigste was die alleen thuis zat in het weekend en in z’n nest lag te snuiven. Fk raaršŸ˜‚. Hoe is je gebruik nu? Ik zit nu wel op mn dieptepunt. 10 gram in 9 dagen.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ga echt naar je ouders, nogmaals.
Stel dit niet uit.
Fijn dat je hier ook een hulp kreet doet.
Laat het ons weten, mag ook via pb.
Klik om te vergroten...
Ik steun je 100% in je verhaal Zeehond, maar ik heb nare ervaringen met het vertellen van drugsgebruik aan mijn ouders.

Het werd in het verdoemhoekje gestopt en in mijn familie is er een volledige taboe op drugs. Als je dan verteld dat je drugs gebruikt, kunnen ouders het juist verergeren. Zeker als ze niks van het onderwerp afweten!!!!!

Ik spreek uit eigen ervaring.

Edit: Ik sta dan wel sterk in mijn schoenen, dus is het nooit uit de hand gelopen. Ik kan me voorstellen dat het in de situatie van @Sandau anders is. Misschien toch maar handig om hulp in te schakelen (van ouders, of goede vrienden of worst case een kliniek).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."