Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTen einde raad

Ten einde raad

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
K3? Dit valt me van je tegen Fenrir. Ik stel voor dat we nieuwe leden voortaan verwelkomen met het volgende lied:

Nu zijt wellekome, Jesu lieve Heer
Gij komt van al zo hoge, van al zo veer
Nu zijt wellekome van den hoge hemel neer
Hier al in dit aardrijk zijt Gij gezien nooit meer
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenrir zei:
Prijzen noemen is niet toegestaan. Lees de forumregels aub voordat je iets post. De volgende keer levert het je een ban op.
Klik om te vergroten...
Vragen naar verkooppunten of info daar over
Mrmiyagi zei:
Sorry hoor er staat toch duidelijk BIJV bij, misschien dat mensen die de prijzen kennen juist konden meepraten of dat wel een normale/betrouwbare prijs is sjongejonge zeg gelijk dreigen met een ban erna. Bedankt voor het fijne welkom hoor!
Klik om te vergroten...
het noemen van prijzen mag gewoon niet. Geldt hier voor iedereen dus echt niet alleen voor jou. Dat had je in de forumregels kunnen lezen die HEEL groot in beeld kwamen en komen..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrmiyagi zei:
Sorry hoor er staat toch duidelijk BIJV bij, misschien dat mensen die de prijzen kennen juist konden meepraten of dat wel een normale/betrouwbare prijs is sjongejonge zeg gelijk dreigen met een ban erna. Bedankt voor het fijne welkom hoor!
Klik om te vergroten...

Geen dank.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrmiyagi zei:
Sorry hoor er staat toch duidelijk BIJV bij, misschien dat mensen die de prijzen kennen juist konden meepraten of dat wel een normale/betrouwbare prijs is
Klik om te vergroten...
Wat is dit voor bizar argument?
Ik zal het heel langzaam uitleggen. Informatie geven of vragen over prijzen van drugs of grondstoffen is niet toegestaan. Het is verboden. Het mag niet. Ook niet om te vragen of het een normale prijs is. Neen.

Wat "BIJV" hiermee te maken heeft snap ik al helemaal niet...
Als ik bijv vind dat jij een ******* *********** ************* bent die niet **** ** ***** ***** is omdat zijn moeder ****** **** *** **, dan is dat nog steeds een grove belediging en tegen de forumregels. (Gelukkig heb ik mezelf gecensureerd.)
Mrmiyagi zei:
sjongejonge zeg gelijk dreigen met een ban erna.
Klik om te vergroten...
De sanctie die staat op het overtreden van regel 1 is direct een permanente ban, wat je had kunnen zien als je de regels gelezen had. Sjongejongejonge.
Daar ben je dus zelfs nog gematst. Geen dank hoor.
Mrmiyagi zei:
Bedankt voor het fijne welkom hoor!
Klik om te vergroten...
Ik ben geen lid van K3.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
K3? Dit valt me van je tegen Fenrir. Ik stel voor dat we nieuwe leden voortaan verwelkomen met het volgende lied:

Nu zijt wellekome, Jesu lieve Heer
Gij komt van al zo hoge, van al zo veer
Nu zijt wellekome van den hoge hemel neer
Hier al in dit Aardrijk zijt Gij gezien nooit meer
Klik om te vergroten...
Compromis:
:musicalnote: Welkom, welkom
:musicalnotes: Bij de drie koninkjes

:musicalnotes: Hallelujah
:musicalnote: Ik voel me plotsklaps zo
:musicalnotes: Hallelujah
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Ik zal het heel langzaam uitleggen
Klik om te vergroten...
Met welke snelheid moet ik dit lezen?

En @acht.zes, is dat serieus een kinderliedje? WTF zeg
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
:musicalnote::musicalnotes: ik weet een plekje waar ze ons niet vinden :musicalnote::musicalnotes: jij mag me verslinden :musicalnotes: doe het heel zachtjes, geen kreetjes en geen lachjes :musicalnotes::musicalnote: ik wil jou jij wil mij :musicalnotes::musicalnote: en dan draag ik een matrozenmuts, niet meer dan dat :musicalnote::musicalnote:

Leuke, onschuldige kinderliedjes hoor!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Casaan
Ach, voor de pappa's wordt ook gezorgd door K3, die kindjes hebben toch geen flauw benul wat er mee bedoeld wordt lol :tongueout:
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Mrmiyagi

Welke medicijnen? Je bent niet ziek dus je hebt geen medicatie nodig. Het doel is om er wappie van te worden en dan praten we over drugs in plaats van over medicijnen en je dokter is geen drugsdealer lol. Betaal gewoon je eigen verslaving in plaats van ons daar financieel voor te laten opdraaien, oke?

Overigens staat duidelijk in de huisregels dat prijzen niet genoemd mogen worden zonder uitzondering. In dat opzicht mag je blij zijn dat je geen ban hebt gehad. Mensen die de prijzen wel kennen mogen daar dus niks over zeggen (zelfs niet per PB) anders krijgen die een ban dus zal je je elders moeten laten informeren wat een normale prijs is van jouw drugs of choice.
Klik om te vergroten...
Verslaving is een ziekte. Zie ik niet in waarom jij mijn pillen zou moeten betalen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Consumentenbond kwam laatst nog met een publicatie dat er allerlei namaakmedicijnen online te koop zijn. De verpakking ziet er allemaal prima uit, maar met de pillen is vaak wat mis. Ze bevatten te veel of te weinig werkzame stof. Soms zijn de pillen beschadigd geraakt of niet goed bewaard waardoor het medicijn veel sneller wordt afgegeven en de effecten te hevig worden.

Het afkicken van benzodiazepines of opioïden kan gepaard gaan met heftige en soms gevaarlijke bijwerkingen. Je huisarts is daar als het goed is van op de hoogte. Zo niet, dan kan je alsnog een afspraak maken en op zijn minst uitleggen dat je al twee dagen niet kan slapen van afkickverschijnselen, bijvoorbeeld. De huisarts kan je doorverwijzen naar de juiste verslavingszorg, maar kan zelf niet zo goed toezicht houden op een afbouwtraject. Mogelijk is de huisarts daarom huiverig om een recept voor te schrijven.

Je kan helaas niet altijd direct terecht bij verslavingszorginstellingen. Om binnen 24 uur te worden opgenomen, moet je contact opnemen met de crisisdienst van de GGD of lokale verslavingszorginstelling (Jellinek, Brijder, Novadic-Kentron, VNN, Tactus, Indigo, nog een aantal andere). Zij doen een beoordeling van de ernst van de situatie. Als je inderdaad acuut hulp nodig hebt dan kunnen ze een behandeltraject starten.

Maar dan moet je dus wel last hebben van ernstige en potentieel levensbedreigende onthoudingsverschijnselen en je moet willen stoppen met gebruiken.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verslaving is denk ik geen ziekte maar eerder een verkeerde keuze. Je word niet verslaafd geboren. Ofwel? Tja de een is er gevoeliger voor maar de ander gaat dood aan een pinda eten.. We hebben allemaal wel wat.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Verslaving is denk ik geen ziekte maar eerder een verkeerde keuze. Je word niet verslaafd geboren. Ofwel? Tja de een is er gevoeliger voor maar de ander gaat dood aan een pinda eten.. We hebben allemaal wel wat.
Klik om te vergroten...


Zeg dit maar tegen de meth/crack/hero/nicotine baby's. Natuurlijk is er een verkeerde keuze gemaakt in het leven van een verslaafde maar over het algemeen gezien is het ook meestal wel genetisch bepaald of jij verslavings gevoelig bent of niet. Denk aan opvoeding bijvoorbeeld. Mijn vader was een doorgewinterde blower en verschoonde zelfs onze luiers met een jointje op de lip. Na jaren in een wietlucht geleefd te hebben dan word dat min of meer genormaliseerd voor een kind. Slechte zaak is het zeker maar op het moment dat ik begon met blowen voelde dat direct vertrouwd omdat ik er al jarenlang mee geconfronteerd was.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrmiyagi zei:
Verslaving is een ziekte. Zie ik niet in waarom jij mijn pillen zou moeten betalen?
Klik om te vergroten...

Ik ben wel van mening dat wanneer er anderen belast worden met jou verslavingsgedrag je direct hulp moet zoeken. Want je manier van communicatie laat nogal te wensen over
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Verslaving is denk ik geen ziekte maar eerder een verkeerde keuze. Je word niet verslaafd geboren. Ofwel? Tja de een is er gevoeliger voor maar de ander gaat dood aan een pinda eten.. We hebben allemaal wel wat.
Klik om te vergroten...

Kijk dit fragment van Tiffany (22) die verslaafd is aan heroïne. Dat laat perfect zien hoe verslaving werkt:
https://www.viceland.com/en_us/vide...JRek_Euxzy1AkZw30VZ-UIPAyo5bOurOwYNlTdUzkGr_8

Tiffany werd op haar 14e verkracht. De herinneringen aan en gevoelens van die verkrachting probeert ze te ontwijken, omdat die gevoelens veel te heftig zijn om mee te dealen. Dankzij heroïne hoeft ze die gevoelens niet meer te ervaren. Maar de heroïne is duur, gevaarlijk en wordt sociaal niet geaccepteerd. Daardoor is ze driehonderd dollar per dag kwijt aan het managen van haar gevoelens, een bedrag dat zo hoog is dat ze zichzelf wel commercieel moet laten verkrachten om het vol te houden, wat de trauma's, het lage zelfbeeld, het schuldgevoel en de schaamte alleen maar groter worden.

Verslaving is een complexe mix tussen lichamelijke afhankelijkheid, vluchtgedrag voor psychisch trauma en sociale reacties op het drugsgebruik. Verslaving een 'keuze' noemen en 'je eigen schuld' vind ik dan ook getuigen van een ernstig gebrek aan compassie en totaal onbegrip van de gevoelens en omstandigheden die ten grondslag liggen aan die keuzes.

In plaats van de problemen die deze mensen hebben te erkennen, en in plaats van dat we hen met medeleven proberen te helpen hun leven op de rit te krijgen, behandelen we mensen als Tiffany als criminelen. We kotsen ze uit en laten ze wegrotten in de rafelranden van de maatschappij. We geven extreem veel geld uit, alleen maar om deze mensen met nog meer problemen op te zadelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Verslaving is denk ik geen ziekte maar eerder een verkeerde keuze. Je word niet verslaafd geboren. Ofwel? Tja de een is er gevoeliger voor maar de ander gaat dood aan een pinda eten.. We hebben allemaal wel wat.
Klik om te vergroten...
:flushed:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
:flushed:
Klik om te vergroten...

De één gaat dood aan een pinda, de ander aan heroïne. Totaal logische en relevante vergelijking toch, Dunne? :wink:

:’)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
De één gaat dood aan een pinda, de ander aan heroïne. Totaal logische en relevante vergelijking toch, Dunne? :wink:

:’)
Klik om te vergroten...
Dat vond ik ook al ja..
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Guapo Temudgin zei:
Verslaving is denk ik geen ziekte maar eerder een verkeerde keuze. Je word niet verslaafd geboren. Ofwel? Tja de een is er gevoeliger voor maar de ander gaat dood aan een pinda eten.. We hebben allemaal wel wat.
Klik om te vergroten...
Dood gaan aan een pinda is een keuze. Ik snap het.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Je word niet verslaafd geboren. Ofwel?
Klik om te vergroten...

Wordt met dt. En sommige kinderen komen wel degelijk verslaafd ter wereld.. :thinking:

OT: Vraag je ons nou serieus hoe we je kunnen helpen je benzo verslaving in stand te houden..? Ik heb echt een hekel aan dit woord(en) maar ik vind dit echt behoorlijk "ethisch onverantwoord" :sweatsmile:
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee had gwn een vraag waar mensen 9 dagen lang hebben zitten discusseren . Een simpele ja of nee was afdoende geweest maargoed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."