Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTradonal 150 inplaats van paracetamol ?

Tradonal 150 inplaats van paracetamol ?

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vandaag ontzettend veel last van men onderrug , ik kan bijna geen minuut op men stoel of zetel zitten zonder pijn..
Ik verdraag geen paracetamol , ik krijg er ontzettende jeuk van overal en word er misselijk van en moet dan overgeven.
Spidyfen of een neurofennetje helpt niet.
Als ik van paracetamol ziek word , ga ik dan van de tradonal ook ziek worden ?
Het staat hier nog van men vrouw vorig jaar..

Edit.
Ik heb ook geen idee hoe sterk 150mg tramadol is...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
8️⃣6️⃣ zei:
Ik vind t troep, je word er suf van en kan er geen drugs bij gebruiken want is niet veilig in combibatie met andere middelwn, cannabis en cafeïne uitgezobderd.
Klik om te vergroten...
Dus beter even uitzitten tot morgen ( met een jointje) en naar de arts als het morge niet beter is ?
Ik heb nog nix anders dan thc en diazepam in men lijf nu (5mg wat niet tege de pijn werkt..) en is al van deze morgent 6 uur geleden genomen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ibuprofen geen optie?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet ik even in de kast gaan kijken.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diazepam zit nog in je lijf, dus geen tramadol erbij nemen. 150 mg is ook best hoog. Tramadol kan ook heel veel bijwerkingen geven. Als je geen uitvalsverschijnselen hebt (krachtverlies, urine laten lopen enz) is het beter de rug warm te houden en in beweging te blijven. Indien je die klachten wel hebt of krijgt, zou ik de huisartsenpost bellen voor overleg.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ibuprofen geen optie?
Klik om te vergroten...
Neurofen is ibuprofen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Purplext zei:
Neurofen is ibuprofen
Klik om te vergroten...
Owww oke!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Diazepam zit nog in je lijf, dus geen tramadol erbij nemen. 150 mg is ook best hoog. Tramadol kan ook heel veel bijwerkingen geven. Als je geen uitvalsverschijnselen hebt (krachtverlies, urine laten lopen enz) is het beter de rug warm te houden en in beweging te blijven. Indien je die klachten wel hebt of krijgt, zou ik de huisartsenpost bellen voor overleg.
Klik om te vergroten...
Ow , thx voor de uitleg man ! Heb ik wat aan.
Dus eerst lekker wat met de hond wandelen dus en dan thuis het kersenpittenkussen boven halen lijkt me.
Wat kan er gebeurd als ik de tramadol op de dia neem (puur uit intresse , ik ga het niet nemen..).
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Ow , thx voor de uitleg man ! Heb ik wat aan.
Dus eerst lekker wat met de hond wandelen dus en dan thuis het kersenpittenkussen boven halen lijkt me.
Wat kan er gebeurd als ik de tramadol op de dia neem (puur uit intresse , ik ga het niet nemen..).
Klik om te vergroten...

Diazepam en Tramadol is te combineren en wordt ook zo voorgeschreven. Ik raad het je alleen af omdat het niet in overleg met een huisarts is. Ook weet je niet wat de oorzaak van je rugpijn is.
Als je toch van plan bent die tramadol te nemen, bel dan eerst even met de huisartsenpost voor overleg.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het klinkt alsof je spit hebt. Ik heb dit ook gehad, en ook een lichte hernia. Bij de hernia hielp paracetamol ook niet meer. Je kan het nog proberen te combineren met Ibuprofen, de paracetamol. Dat hielp bij mij ook niet.
Ik heb toen een nacht heerlijk geslapen op Diazepam, want dat is een spierverslapper en ik was al zo verstijfd door de pijn dat dat verlichting gaf.
Daarna van de ha Tramadol gekregen. Weet niet meer hoeveel mg ik slikte. Daar word je ook wel misselijk van.
Lekker warm douchen is ook een goed idee.

Verder is alles wel gezegd door vorigen.

Sterkte!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Het klinkt alsof je spit hebt. Ik heb dit ook gehad, en ook een lichte hernia. Bij de hernia hielp paracetamol ook niet meer. Je kan het nog proberen te combineren met Ibuprofen, de paracetamol. Dat hielp bij mij ook niet.
Ik heb toen een nacht heerlijk geslapen op Diazepam, want dat is een spierverslapper en ik was al zo verstijfd door de pijn dat dat verlichting gaf.
Daarna van de ha Tramadol gekregen. Weet niet meer hoeveel mg ik slikte. Daar word je ook wel misselijk van.
Lekker warm douchen is ook een goed idee.

Verder is alles wel gezegd door vorigen.

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik heb een hele dag op men knieën gezeten op een rooster om te lassen , de positie waarin men bovenlichaam zicht bevond was ook niet optimaal.. Dus ik weet waar de pijn vandaan komt.
Het is niet dat paracetamol niet werkt bij me , ik word er gwn doodziek van tot het uutwerkt.
Dat is ook de reden waarom ik , als ik hoofdpijn heb nooit dafalgane kan nemen.
Ik neem dan een neurofen fastcap 400 en het is weg (voor migraine krijg ik sumotriptan voorgeschreven als ik een aanval krijg.).
Ik zit nu idd in een heerlijk warm bad en dat verzacht wel , maar de adhd'er in me wil er nu al terug uit ! Zit er 5 min in :facepalmman1: .
Ik ga om 8 uur 1mg flunitrazolam nemen om hopelijk te slapen.
Als het niet beter is bel ik morgen de arts wel :wink:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Ik heb een hele dag op men knieën gezeten op een rooster om te lassen, de positie waarin men bovenlichaam zicht bevond was ook niet optimaal.
Klik om te vergroten...
Ha een metaalwerker :) Hier nog eentje, geen lasser dan, maar fitter. Iemand anders last het af voor me :P
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Ha een metaalwerker :) Hier nog eentje, geen lasser dan, maar fitter. Iemand anders last het af voor me :P
Klik om te vergroten...
Yep, Fotolasser van opleiding moest vandaag de oude stoomleidingen vervangen met men collega fitter en monteur (ben brigadier op de site nu even) eerste mee de leiding afgebroken met de brander en dan de prefab monteren en enkele fieldwelds doen , de achterkant was natuurlijk op kniehoogte en 10cm van de wand, op een rooster en met het envellopje lassen en het spiegeltje ik moet je dan niet vertelle in wat voor bochten ik mezelf geknoopt heb vandaag..

De flunitra doet prima een werk , ben redelijk in de zone en ga zo proberen slapen met een kersenpittenkussen en melow muziekje , net een massage gekregen van het vrouwtje :hearteyes:deed ook wonderen.
Deze kruipt zen nest in met vrouw en american bullytje (lees. 65 kilo en een schoothond van jewelste :tearsofjoy:) aan de voeten :pigface::hearteyes:
Hopelijk morge beterschap.
:peace1:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind t troep, je word er suf van en kan er geen drugs bij gebruiken want is niet veilig in combibatie met andere middelwn, cannabis en cafeïne uitgezobderd.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Slaap lekker! En beterschap!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tramadol heb ik geen goed woord voor over.. Ik heb het 6 maanden gebruikt 200mg dagelijks 2x50mg overdag en 100 mg langwerkerkend voor de nacht met een maagbeschermer (omeprazol) veel te veel bij effecten. En de stoelgang is vreselijk en is daar eloctrolyten (soort laxeer middel) wat niet goed genoeg was voor mij.

Ik hoop dat je daar geen last van hebt ik deel slechts mijn ervaring. Kreeg diclofenac met tramadol tegen pijn.

Succes en slaap lekker!


Ik ben via de Neuroloog naar een andere huisarts geswitcht.
Nu is het oxycodon tegen pijn na veel pijn poli dagbehandelingen dat duurde wel even maar ben blij dat ik de 'strijdt niet opgaf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
inner_search zei:
Dit zijn denk ik de enige pijnstilling die ik nog in huis heb.
Ken er geen drol van , neem bij nooit iets
Klik om te vergroten...

Flurbiprofen is net als ibuprofen een NSAID (ofwel ‘non-steroidal anti-inflammatory drug’). Vermindert pijn, remt koorts, werkt ontstekingsremmend. Volgens mij zonder recept verkrijgbaar - maar daarom natuurlijk net als ibuprofen niet perse zonder nadelen/bijwerkingen - en een wat minder rigoureuze optie dan iets als tramadol. Met die laatste zou ik alvast zeker niet gaan zelfdokteren.

Maar goed, gelukkig hielp een warm bad en een massage wat. :wink: Als het vandaag niet beter zou zijn inderdaad even de huisarts bellen, medisch advies inwinnen over pijnstilling is wanneer nodig de meest verstandige weg.

Beterschap!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Flurbiprofen is net als ibuprofen een NSAID (ofwel ‘non-steroidal anti-inflammatory drug’). Vermindert pijn, remt koorts, werkt ontstekingsremmend. Volgens mij zonder recept verkrijgbaar - maar daarom natuurlijk net als ibuprofen niet perse zonder nadelen/bijwerkingen - en een wat minder rigoureuze optie dan iets als tramadol. Met die laatste zou ik alvast zeker niet gaan zelfdokteren.

Maar goed, gelukkig hielp een warm bad en een massage wat. :wink: Als het vandaag niet beter zou zijn inderdaad even de huisarts bellen, medisch advies inwinnen over pijnstilling is wanneer nodig de meest verstandige weg.

Beterschap!
Klik om te vergroten...
Thx voor je reactie , ik ben gistere door de fluni als een blok in slaap gevallen maar na 3 uurtjes wakker geschoten door de pijn..
Ik nam eerst pantoprazol maar na men maagklep ontsteking is dit om gezet in omepzazol, ik heb net naar de arts gebeld en mag straks om 10 uur langs komen.
Goed dat ik idd de tradonal , contramal of de flurbiprofen niet had genomen zei ze . Ze wou me eerst ff nakijken (ze kent immers maar al te goed men verleden met middelen misbruik.)
Ik laat jullie weten hoe het ging.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Thx voor je reactie , ik ben gistere door de fluni als een blok in slaap gevallen maar na 3 uurtjes wakker geschoten door de pijn..
Ik nam eerst pantoprazol maar na men maagklep ontsteking is dit om gezet in omepzazol, ik heb net naar de arts gebeld en mag straks om 10 uur langs komen.
Goed dat ik idd de tradonal , contramal of de flurbiprofen niet had genomen zei ze . Ze wou me eerst ff nakijken (ze kent immers maar al te goed men verleden met middelen misbruik.)
Ik laat jullie weten hoe het ging.
Klik om te vergroten...

Ah, balen dat je alsnog zo’n slechte nacht had. :( Goede keuze om naar de arts te gaan. Sterkte en houd ons inderdaad op de hoogte!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Duuuuuuuus , wrs een geknelde zenuw in men voet door met men kuit in de wreef van men voet/enkel te steunen gisteten voor een lange tijd , die uitstraalt naar men rug.. :hushed:
Ze heeft me een briefje voor de ostheopaat geschreven en een flesje valtran 60ml , dat zou helpen tegen de pijn. Heb net 5 drupjes op in wat water en mag straks om 3 uur al langs bij meneer ostheopaat !
Mag deze week thuis uitzitten , maar moet wel goed blijven bewegen en veel wandelen :relaxed:

Thx voor de reacties allemaal ! .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."