Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's

Benzo's

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal.

Ik heb een vraag, benzo's hebben bij mij erg weinig effect. Is er iets van een pam of lam die wel zou kunnen werken? Doel dan meer op zwaardere middelen. Net etizolam 3 mg genomen maar ben niet moe of iets dergelijks wat erbij hoort. 50 mg oxazepam doet ook weinig. 50 mg clonazepam doet ook weer weinig. Alprazolam helaas ook weinig. Diazepam ook weer het geval.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Duidelijk geval van een hoge tolerantie. Een lange tijd stoppen en je kunt misschien weer vol effect krijgen.
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het probleem is dat ik bijna nooit benzo's gebruik. De laatste keer is een half jaar geleden en dacht goh bestel weer eens een keer wat...
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb wel eens 100 mg oxaxepam gehad, maar weinig effect.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom neem je ze? Als je zulke hoeveelheden neemt en niks merkt heb je of een dikke tolerantie (kan meer dan een half jaar duren om dat te resetten) of benzo's zijn gewoon niks voor jou.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het effect van anxiolytische diazepines zoals etizolam is ook gewoon heel mild. Dat is nu juist wat ze zo handig maakt.
Er zijn ook wel meer sederende benzo's zoals flunitrazepam (rohypnol), midazolam en temazepam. Het nadeel daarvan is dat je er ook veel meer suf van wordt, dat het spieren verslapt waardoor je minder kracht hebt en in hogere doseringen ook last kunt krijgen met de coördinatie.
Ik weet dus niet waar je naar op zoek bent en waarom de benzo's niet bevredigend zijn. Het zou eraan kunnen liggen dat je verkeerde verwachtingen hebt van de middelen.
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb periodes dat ik erg gespannen en angstig kan zijn. Vandaar dat ik het wel eens gebruik. Maar helaas doen ze niet wat het hoort te doen. Het lijkt wel of mijn lichaam er immuun voor is 🤔 Nou ja dan maar aan de harddrugs 🤣 oh ja alcohol werkt trouwens wel. Misschien met een benzo combineren, ben wel benieuw naar het effect...
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb denk ik al wel zo'n vijftien verschillende benzos geprobeerd en euforie of echt extreem effect heb ik er nog nooit van vernomen. Je wordt er gewoon loom van, heel chill nog niet eens. Doe je je ogen dicht, slaap je. That's it.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Riantje zei:
Ik heb periodes dat ik erg gespannen en angstig kan zijn. Vandaar dat ik het wel eens gebruik. Maar helaas doen ze niet wat het hoort te doen. Het lijkt wel of mijn lichaam er immuun voor is 🤔 Nou ja dan maar aan de harddrugs 🤣 oh ja alcohol werkt trouwens wel. Misschien met een benzo combineren, ben wel benieuw naar het effect...
Klik om te vergroten...
Alcohol en benzo's gaan niet zo goed samen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Riantje zei:
Heb wel eens 100 mg oxaxepam gehad, maar weinig effect.
Klik om te vergroten...
Blijf dan maar ver weg van benzo's als je van 100mg oxa weinig voelt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Alcohol en benzo's gaan niet zo goed samen.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, het is gevaarlijk.

50 mg clonazepam trouwens? Dat kan niet kloppen, dat zijn 100 pillen.
D
DruqsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Riantje zei:
Het lijkt wel of mijn lichaam er immuun voor is 🤔
Klik om te vergroten...

Dat noemen ze ook wel tolerantie.
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan zijn dat ik het verkeerd getypt heb, is al een poos terug 😲 was in ieder geval 50 mg
R
RiantjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vanaaf 50 mg oxazepam gehad met 14% halve liter bier. Nou nog steeds geen effect. Ben trouwens opgenomen omdat ik slecht slaap en nog een na sleep van depressie heb dus ook nog antidepressiva 2 soorten gebruik.Daarnaast mag ik oxazepam gebruiken, naast een andere slaapmedicatie ook. Tja zit met me handen in het haar 😖
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je schrijft ergens anders dat je heel lang Alprazolam hebt gebruikt. Ik ben geen kenner maar voor zo ver ik weet veranderd langdurig gebruik van benzo’s iets in je brein. En je heb dan flinke tolerantie. Beter stop je ermee als het toch niets doet. Plus dat er gewaarschuwd was benzo niet met alcohol te combineren en dat doe je toch. Je vraagt adviezen en doet er geen ruk mee.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe lang gebruik je de pammetjes al?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."